Vatreni cunami “potopio” splavove: Samo jedan od šest i to onaj koji nije goreo ima plovidbenu dozvolu

Tanjug

27. 01. 2020. u 11:26

Ватрени цунами  “потопио” сплавове: Само један од  шест и то онај који није горео има пловидбену дозволу

Foto N. Skenderija

Nijedan od splavova Cunami koji su izgoreli 20. januara nije imao sve potrebne dozvole
Posle nedavnog požara na splavovima Cunami Ministarstvo građevinarstva pozvalo je Grad Beograd da bez odlaganja donese novu odluku o postavljanju plutajućih objekata na teritoriji grada i spreči ugrožavanje bezbednosti građana.

U saopštenju se ističe da nijedan od splavova Cunami koji su izgoreli 20. januara nije imao sve potrebne dozvole i upozorilo da upotreba splavova koji nemaju sve potrebne dozvole, a na koje dolazi više stotina ljudi tokom jednog dana, predstavlja ozbiljan rizik koji može dovesti ne samo do uništavanja imovine, već i ugroziti ljudske živote.

Ministarstvo je u saopštenju komunalnu inspekciju pozvalo da spreči komunalni haos koji nastaje odlaganjem izgorelih delova splava na uređenoj zelenoj površini.

Najavilo je i da će u okviru svoje nadležnosti u narednom periodu pooštriti kontrole splavova, a to očekuje i od drugih nadležnih institucija, pre svega organa lokalne samouprave.

Ministarstvo u saopštenju ističe da su nedavni incidenti na Savskom keju na Novom Beogradu, u kojem su izgoreli splavovi “Cunami”, još jednom su pokazali koliko je važno da se vlasnici splavova u potpunosti pridržavaju svih propisa koji regulišu ovu oblast, a nadležne državne institucije obezbede poštovanje zakona i sankcionišu nepropisno ponašanje.

Foto I. Marinković

U saopštenju se ističe i da nijedan od splavova koji su izgoreli 20. januara nije imao sproveden tehnički pregled niti izdatu plutajuću dozvolu, što je slučaj i sa ostalim splavovima u lancu splavova "Cunami", koji nemaju tehnički pregled, niti važeću plutajuću dozvolu, sa izuzetkom splava "Cunami 5".

"Nesavesni vlasnik pokušao je da obmane javnost da su izgoreli splavovi imali izvršene tehničke preglede i važeće plutajuće dozvole, tako što je u pojedinim medijima prikazao samo deo dokumentacije koju je Ministarstvo izdalo (Rešenje Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, br. 14-02-26/19-1130 od 2.10.2019. godine). Ova dokumentacija se, međutim, uopšte ne odnosi na splavove koji su izgoreli “Cunami 1”, “Cunami 2”, “Cunami 3” i “Cunami Ruf Top”), već na splav “Cunami Haus 9”, koji nije bio zahvaćen požarom", objašnjava Ministarstvo.

Nakon izdavanja navedenog rešenja, stručnjaci Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu 14.10.2019. izašli su na teren radi tehničkog pregleda splava "Cunami Haus 9", prilikom kojeg su utvrdili čitav niz nedostataka na splavu, zbog čega je vlasniku naloženo preduzimanje odgovarajućih mera, navodi se u saopštenju.

Takođe se dodaje da do danas ovaj splav nije sproveo tehnički pregled i nema plutajuću dozvolu.

"Još očigledniji pokušaj obmanjivanja javnosti od strane vlasnika, izvršen je pokazivanjem samo unutrašnje strane plutajuće dozvole za objekat "Cunami 5" (čiji je sadašnji broj plutajuće dozvole 342-31-23/19-02 (broj dozvole pre produženja važenja je bio 342-24-16/18-02)", ukazuje Ministarstvo.

Takođe, isti vlasnik pokušao je i da obmane inspekciju Ministarstva tako što je registracionu oznaku splava “Cunami 5” dodelio splavu “Cunami 2”, koji je izgoreo u požaru, u cilju dokazivanja da je makar jedan od izgorelih splavova imao plutajuću dozvolu, a zbog čega je inspekcija protiv vlasnika podnela prijavu.

Povećanje bezbednosti građana na beogradskim rekama zahteva koordinirano delovanje organa ne samo ovog Ministarstva već i gradskih institucija i inspekcija, ukazuje se u saopštenju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

dragan

27.01.2020. 11:56

Kada ce poceti zabrana rada splavova koji nemaju sanitarni tank i davanjeupotrebnih dozvola splavovima koji nemaju sanitarni tank?

Dragan

27.01.2020. 13:50

Sprega vlasnika splavova i ološa iz grada, opstina i Ministarsva nadležna za taj deo poslovanja.

X.Y.Z.

27.01.2020. 13:55

А до пожара, како су уопште могли радити???Ако нису имали потребне папире???Ко је примао мито и давао дозволу за рад?По овоме и инспекција је умешана.