KAKO bi se smanjile saobraćajne gužve, Grad planira širenje tramvajske mreže ka levoj obali Dunava, preko novog mosta, čija gradnja počinje sledeće godine, zatim ka Čukarici i Višnjičkom polju, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić. On je istakao da je reč o dugoročnim projektima, koji će umnogome rešiti problem saobraćajnih gužvi u prestonici.

Vesić je naglasio da je ulaganje u kongresni turizam, koji je važna privredna grana, sledeći cilj zbog velikog potencijala koji Beograd ima za to.

- Očekuje nas rekonstrukcija Sava centra, čime bi se otvorila mogućnost da se otvore još dva-tri elitna hotela, kojih sada ima više od 120 - naveo je zamenik gradonačelnika. - Nastavljamo sa stvaranjem uslova za dolazak sve većeg broja turista u glavni grad.

Prema Vesićevim rečima, nelegalna gradnja je zaustavljena, a veliki uspeh je što su prošle godine izdate građevinske dozvole za više od milion kvadrata.

- Kada se saberu sve dozvole od 2013. godine, dozvoljena je gradnja za skoro pet i po miliona kvadrata, čija je vrednost veća od tri i po milijarde evra - rekao je on. - Investitori plaćaju doprinose za građevinsko zemljište i zapošljavaju nove ljude, a to nadalje znači da će biti novca za važne infrastrukturne projekte. Plan je da svaki deo Beograda ima konačno rešen bar jedan problem, a najvažnije je da svaka prigradska opština dobije po jednu veliku investiciju, po uzoru na "Meitu" u Obrenovcu.

PROČITAJTE JOŠ - Vesić:Beograd od 2020. do 2022. investira 1,3 milijarde evra

On je nabrojao još neke od važnih investicija, poput gradnje nova četiri vrtića, rekonstrukcije Savskog trga sa monumentalnim spomenikom Stefanu Nemanji, nove autobuske stanice, završetka radova u Patrijarha Pavla i na delu unutrašnje obilaznice, kao i povezivanje Sajma sa Vudroa Vilsona, te ulaganje u kanalizacioni sistem, nove zdravstvene stanice i domove zdravlja.


TRASE BG VOZA

- Potrebno je oko 500 miliona evra kako bi BG voz saobraćao prema Makišu, čime će se povezati Karaburma i ovaj deo grada - naveo je Vesić. - U planu je produženje od Zemuna prema Surčinu, i kasnije do Obrenovca. Metro je ušao u Nacionalni investicioni plan, krenuće se s tenderima, imamo zainteresovane investitore, usvojen je PDR za Makiško polje, gde je planiran depo, a predstoji nam i donošenje plana generalne regulacije šinskih sistema, koji obuhvata i BG voz, i metro, i tramvaj.