Autobusi na struju će zameniti trole!

S. B. MILOŠEVIĆ

09. 02. 2018. u 22:15

Beograd planira da kupovinom elektro-buseva ubrza kretanje vozila javnog prevoza u centru. "E-busevi" su mnogo jeftiniji za održavanje i ne zagađuju okolinu. Postepeno uklanjanje kontaktne mreže

Аутобуси на струју ће заменити троле!

Za početak bi bilo dovoljno nabaviti oko 60 vozila

TROLEJBUSI koji krstare centrom grada do kraja godine mogli bi da odu u istoriju. Njih bi trebalo da zamene elektro-autobusi, koje Grad ima u planu da nabavi. Analize su urađene, "e-busevi" su se pokazali kao isplativi, a gužve u gradu bi se sigurno smanjile.

- U budućnosti planiramo da elektro-autobusima zamenimo trolejbuse - kaže, za "Novosti", Uglješa Mitović, sekretar za javni gradski prevoz. - Tako bismo skinuli mrežu iz centra grada. Ne bi bilo ni zastoja na ulicama kada trolejbus stane, a ni kašnjenja u redu vožnje pošto jedna pokvarena "trola" zaustavi sve ostale. Analize su urađene, a, prema procenama, potrebno je da za početak kupimo oko 60 elektro-buseva, kako bismo mogli da zamenimo jedan broj trola.


PROČITAJTE JOŠ:
Red za izlazak na led

Zamena trolejbusa novim modernim autobusima popravila bi kvalitet prevoza u centru prestonice, ali i vazduha, pošto ova vozila ne troše gorivo.

Trolejbusi bi trebalo da odu u istoriju

Prvi kineski elektro-autobusi u prestonici saobraćaju na liniji E1, od Vukovog spomenika do "Delta sitija". Osim što su se pokazali kao jeftiniji za održavanje od klasičnih autobusa, i to čak deset puta, napravili su velike uštede i u potrošnji energije. Dugoročno gledano, troškovi održavanja su im povoljniji u odnosu na autobuse, jer ne zahtevaju skupe komponente koje se na autobusima često kvare. Ujedno, ova moderna vozila ne emituju štetne materije, a energetska efikasnost je pet puta veća od klasičnog autobusa.

Uglješa Mitović, sekretar za javni gradski prevoz

RESTRIKCIJE

UKOLIKO nestane struje u trafostanici koja napaja punjače, autobusi bi stali. Ali i ovi problemi mogu da se preduprede dvostranim napajanjem trafostanica, pa ako sa jedne strane nestane električne energije, onda imamo drugu stranu za napajanje. Ujedno, nije se desilo da ovi autobusi ostanu bez energije tokom vožnje, jer postoji rezerva od 30 odsto za nepredviđene situacije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Bole

09.02.2018. 22:44

katastrofa! nemq boljeg prevoza od trole i tramvaja! zarad licnih interesa guraju se neisplativi projekti. Ovi zeleni autobusi sto voze od Delte do Vuka nikada nisu svi u funkciji. Non stop zamenski voze

Pedja P

09.02.2018. 23:38

Sve to stoji, ali niko ne objavljuje zivotni vek aku.baterije i da nova kosta 1/3 autobusa. Skupo jeste ali ako se sve stavina papir, opet je isplativije nego dizel bus.

ivan

12.02.2018. 23:03

1. Elektrobus isplativiji od trolejbusa? To čak ni kao laik ne mogu da poverujem. Nema šanse da se dugoročno isplati ukiradnje trolejbusa. 2. Ako jedan trolejbus stane, ne zaustavi ostale uglavnom. Ko je taj iz direkcije, verovatno neki stranački kadar? 3. Zašto zamenjivati trole električnim vozilima? Zar nije bolje ukidati autobuske linije? 4. Istorijski gledano, ukidanje trolejbusa se pokazalo kao greška. Zašto ne unaprediti sistem, uvesti hibrid, po periferiji trola, po centru e-bus?

Bungi

05.02.2019. 08:02

@ivan - U potpunosti se slažem sa tobom.Hibrid el.autobusa i trolejbusa je najbolje rješenje.Dizel autobuse zamijeniti el.autobusima ali ne ovim sa litijumskim baterijama koje imaju svoj-ograničen rok trajanja a nisu baš jeftine.Bili bi to el.autobusi sa ultrakondenzatorima čiji je rok trajanja neograničan.Imali bi autonomiju od jedne do druge autobuske stanice.Na stanici bi podigli teleskopski kontakt (kao kod tramvaja) i dopunili visokim naponom sa mreže ultrakondenzatore za veoma kratko vrijeme.

Beograđanin

16.07.2018. 13:10

Elektrobusevi Solaris Trollino su najbolji za beogradske puteve...Solaris autobusi su jako udobni i mnogo ih volim nego IKARBUS-ove autobuse koje su veoma nezgodni i neudobni. Prihvatam elektrobuseve da zamenjuju trolejbuse ali ne ove elektrobuseve koji voze na liniji EKO 1 i EKO 2, jer su veoma nepraktični jer im treba dugo vremena da se pune baterije. Pozivam beogradske vlasti da vode računa da nabavljaju kvalitetni elektrobusevi. Za lepši Beograd!