Preko mosta Borča – Zemun za 11 meseci

N. Vukić

23. 01. 2014. u 22:19

Sa obe strane nedostaju prilazi da bi se od "lakat krivine" stiglo do Zrenjaninskog puta

MOST na Dunavu spojio je obale Zemuna i Borče, ali prvi automobili njime će moći da prođu tek krajem godine. Osim asfalta, ograde i osvetljenja na mostu, nedostaju i pristupne saobraćajnice sa obe strane. Prema najavama iz Ministarstva saobraćaja prilazi će biti gotovi u decembru, i tek tada će vozači "u cugu" voziti od "lakat krivine" u Zemunu do Zrenjaninskog puta.

Nastavak koridora, od Zrenjaninskog prema Pančevačkom putu, biće završen do septembra 2015. godine. Prvobitno, trebalo je do kraja 2014. da bude završen ceo projekat, ali je na delu od Ovče do Pančevačkog puta bilo dosta problema sa eksproprijacijom zemljišta. Sa "Kineskom kompanijom putevi i mostovi" početkom meseca potpisan je aneks ugovora kojim je predviđeno da se projekat razdvoji na dva dela.

- Trenutni radovi obuhvataju deo mosta iznad plovnog puta Dunava i pristupe sa obe strane - navode u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište. - Most se spušta na zemlju preko nadvoznih konstrukcija, koja je na borčanskoj strani duga 297 metra i na njoj trenutno mostadžije postavljaju kolovoznu ploču. Dok je na zemunskom delu završeno prvo od četiri polja koja će ovaj deo spojiti sa glavnim rasponom mosta.

Pristupni put u Zemunu od "lakat krivine" najvećim delom je raščišćen i počelo je nasipanje trupa saobraćajnice, dok su radovi koje izvode domaći izvođači na drugoj obali odmakli do puta za Ovču. Na prvih šest kilometara, do Zrenjaninskog puta, završen je trup saobraćajnice i asfaltirana su prva tri kilometra i pešačko-biciklističke staze, a sledeća tri su u pripremi za asfaltiranje.

BROJKE* 260 miliona dolara vrednost kompletnog mosta
* 1.507 metara iznosi dužina mosta Borča - Zemun
* 21,6 kilometara dužina pristupnih saobraćajnica



PO TRI TRAKE ZA OBA SMERA

MOST se sastoji iz tri obostrane vozne trake širine 3,5 metara i dve pešačko-biciklističke staze. Projektovan je kao kontinualni nosač od betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Na trasi postoji još osam manjih mostovskih konstrukcija raspona od 34 do 545 metara.

NAPREDUJE ZRENjANINSKA PETLjA

NA Zrenjaninskoj petlji neimari rade stubna mesta sa obe strane puta. Napreduje i izgradnja 550 metara duge mostovske konstrukcije preko železničke pruge Beograd-Pančevo pored naselja Krnjača, a na drugom kraju pristupnih puteva, uz Pančevački put, izgrađeno je 25 od 32 projektovana stuba, dok su za prelaz preko kanala Sebeš urađeni svi stubovi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

balkanac

24.01.2014. 17:18

Od Ovcebi trebalo saobracajnicu produziti prema Tamisu i prmoscavanjem reke produziti pored aerodroma te spojiti je sa medj.putem za Rumuniju.Tom tako zvanom severnom zaobilaznicom za grad Pancevo,resio bi se problem saobracajnih guzvi u gradu ,a sto je jos vaznije ,smanjilo bi se zagadjivanje grada.