Đilas: Politika mi je po strani
02. 12. 2010. u 21:05
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas: Obezbedićemo školarine za 1.000 studenata. Pilon na mostu preko Ade do 10. decembra. Za dve godine startuje izgradnja metroa
RAD gradskih vlasti ogleda se u mostu koji raste iz dana u dan, 14 novih obdaništa, rekonstruisanim ulicama, ambulantama, novim školama. Ali, naša prva obaveza tokom krize bila je pomoć za najugroženije sugrađane, penzionere i decu. Tu smo i sada da pomognemo studentima koji se i na ulicama bore za svoje ciljeve.
Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, kao bivši studentski lider, primio je akademce koji su danima po kiši i hladnoći štrajkovali ispred Vlade i ponudio im konkretnu pomoć glavnog grada. Zašto je to uradio i kako grad može da pomogne, za ”Novosti”, kaže:
- Procenjujemo da ćemo moći da obezbedimo plaćanje umanjenih školarina za oko 1.000 studenata. Mislim da je fer da oni koji zaista nemaju mogućnost da sami plate školovanje, dobiju pomoć od Beograda. Ako u nešto treba da uložimo, to je obrazovanje.
- Ako stranka bude smatrala da treba da budem potpredsednik, biće mi čast da prihvatim funkciju. I ako budem potpredsednik DS, ostaću gradonačelnik svim Beograđanima. Mislim da je pogrešno da se neko kandiduje sam, već to treba da uradi stranka. * Spekuliše se da su Dušan Petrović, Bojan Pajtić, Dragan Šutanovac i vi sigurni potpredsednici...
- Zanimljivo je kako su izbori u DS uvek interesantni. Veliki broj građana zna ko su potpredsednici DS, a kada biste ih pitali ko je potpredsednik SNS, SRS ili DSS bili bi začuđujuće neinformisani. Mislim da je od izbora važnija politika DS oličena u predsedniku Tadiću i to da ostanemo jedinstveni. I na tim izborima upravo treba da se ogleda ko sprovodi uspešno politiku predsednika i stranke, a ko ne.
* Teče li izgradnja mosta preko Ade kako ste predvideli?
- Pilon će biti završen do 10. decembra. Zadovoljan sam dinamikom. Uz ogromne probleme sa neregulisanom imovinom i dvomesečnim poplavama zbog kojih je gotovo stajalo gradilište, uhvatili smo ritam.
* Kada će automobili krenuti sa Banovog brda direktno preko reke na Novi Beograd?
- Ako nas vreme bude poslužilo, krajem sledeće godine moći ćemo da most, sa delimično završenim pristupnim saobraćajnicama, stavimo u funkciju. To će smanjiti saobraćajne gužve u gradu.
* Ne prestaju kritike da su, umesto grandioznog mosta, mogla da se sagrade tri skromnija za isti novac...
- Više nemam snage da objašnjavam da za 120 miliona evra, koliko košta most, nisu mogla da se naprave tri. Svi koji neprestano govore o tome, obmanjuju građane. Pa, samo će rekonstrukcija Gazele, koja je nekoliko puta manja od mosta preko Ade, koštati najmanje 60 miliona evra. Mnogi u Srbiji vole da sede u fotelji i mudruju: ”Bolje da je bez pilona, trebalo je tamo, a ne ovde, mogli smo tri manja...”
* Žestoko vas za to napada i opozicija koja sedi i u odborničkim klupama?
- Svi su se izređali na vlasti u proteklih 40 godina i niko nije napravio nijedan most. Pustite da mi završimo bar jedan. Stalno govorim da će svi gradski odbornici, i vlast i opozicija, jednog dana pričati unučićima da su sedeli u Skupštini kada je Beograd dobio prelep most. Pa, dajte onda da svi zajedno podržimo nešto što je sigurno dobro za Beograd, da prestanemo da se delimo. Nažalost, podele su izgleda naš nacionalni sport.
-Upravo sam dobio informaciju da je francuska vlada donela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta. Nakon izrade glavnog projekta, raspisaćemo tender za izvođenje i započeti izgradnju prve linije. Istovremeno, radićemo projekat za drugu liniju prema Banovom brdu i Vidikovcu.
* Je li realno planirati izgradnju metroa, vrednog milijardu evra, usred velike ekonomske krize? - Metro nije projekat koji se gradi iz budžeta već iz kredita na 20-30 godina, sa velikim grejs-periodom i uz pomoć države. Kad počne prva linija da radi, ona će donositi novac. Verujem da će Beograd, paralelno sa razvojem Srbije, biti u mogućnosti da kroz dve godine krene u izgradnju. Ali, nećemo započeti radove, a da nemamo spremnu finansijsku konstrukciju.
* Da li kineska strana još kasni sa dokumentacijom za izgradnju mosta Zemun - Borča?
- Delimično su nadoknadili kašnjenje. Očekujemo da će idejni projekat biti prihvaćen narednih dana, a glavni projekat se radi uporedo. Izgradnja će početi na proleće iduće godine, a most će biti završen, prema ugovoru, na proleće 2014.
* Neimari optužuju grad da je kriv što je propala građevinska sezona?
- Beograd primenjuje zakon, a prema dozvolama koje su izdate u prethodnih 15 meseci, od kada je propis donet, moglo bi da se izgradi skoro milion kvadrata stanova i poslovnog prostora u Beogradu! Vrednost tih nekretnina bila bi skoro dve milijarde evra! Pa, da li iko veruje da u Beogradu u fiokama i bankama postoje pare da se kupe ti stanovi i taj poslovni prostor u tolikoj vrednosti?! Zbog toga što tih para nema, građevinari će prestati da grade.
* Da li će Beograd isključivati grejanje republičkim institucijama koje nisu platile račune?
- Ukoliko ne plate, naravno da hoćemo. Dali smo Vladi mogućnost da, kao i sve firme i građani, izmiri dugovanja uz otpis kamata do kraja godine. Vlada je obećala da će to da učini. Ako neko od državnih organa ne plati, tokom januara će ostati bez grejanja. Ne možemo od ljudi kojima je standard ozbiljno srozan, tražiti da plaćaju račune, ako to država ne radi.
* Sprema se novi izborni sistem na svim nivoima. Koji bi najviše odgovarao Beogradu?
- Velikim strankama odgovara većinski, a malim proporcionalni sistem. Mislim da rešenje treba tražiti u kombinaciji jednog i drugog.
* Opozicija, koju predvodi SNS, najavljuje proteste protiv vlasti, a biće šetnje i po Beogradu...
- Ne interesujem se previše za te visoke političke teme. Doći će izbori pa će građani da ocene svačije rezultate. Beograd ima skoro dva miliona ljudi, svakodnevne probleme i tu smo da ih rešavamo. Politiku sam davno stavio sa strane.
* Kako ste primili vest da je Tomislav Nikolić u Kini posetio kompaniju koja gradi most Zemun - Borča?
- To me je obradovalo. Eto bar jedne stvari oko koje ćemo da se saglasimo. Hajde da izgradimo taj most. Obradovalo me je što je Nikolić posetio kinesku kompaniju i što je, tako, SNS, kao velika stranka, podržala projekat i taj način razvoja Beograda
* Može li rekonstrukcija Vlade i novo mešanje karata da utiču na odnospolitičkih snaga u gradu?
- Jedina koalicija komplikovanija od republičke je gradska. Ali, posle dve godine, kad donosimo odluke, ne prebrojavamo se ko je iz koje stranke. Promene u Vladi ne mogu politički da utiču na koaliciju u Beogradu. Kod nas nema: ovo je moja funkcija, ono je tvoja. Ne kadriramo po stranačkom ključu. Gledamo ko ima najboljeg kandidata za neko mesto i tako biramo ljude.
Zoran Jovancic
02.12.2010. 21:41
Receno je jasno u vasim novinama pre neki dan da most preko Ade kosta 295 eura.Gradonacelnik svesno laze narod ne racunajuci pristupne petlje u most.
JA volim ovog coveka !
@Dragana - Ja ga ne volim, jer je muško, ( više volim jednu dobru žensku,nego pun kamion muškaraca-nemaca sa šlemovima ), nego ga izuzetno cenim. Čovek kaže i pokaže! Sve šio je rekao, sve je i uradio. Za ovo zadnje sa studentima dobija od mene čiestu desetku. Živ bio !
@Dragana - Mora da ste veliki saljivdzija!Covek kaze, pokaze i slaze!Nije istina da most kosta koliko je rekao. Za studente je radjeno po svim principima dobrog marketinga. Verovatno g/din DJilas ima veoma veliki minuli rad kada je uspeo da isfinansira 1.000 studenata. Zasto li je preuzeo ingerncije drzave? Zato sto mu se vlast cepa po savovima. I daj, brze bolje, da se zakrpi sta se moze. Jer ako im ustanu mladi, onda ce i tate i mame, i onda... jao, jao.
Ovaj covek je ziva legenda!!! Njega za Predsednika niposto ,ali za gradonacelnika dozivotno
Komentari (12)