ULOGA MEDIJA SAD U PROGLAŠENJU POBEDNIKA: Tradicija "starija od Građanskog rata" samo sa jednim razlogom

Novosti online

11. 11. 2020. u 22:39

U DANIMA nakon američkih predsedničkih izbora u javnosti se počelo postavljati pitanje zbog čega mediji objavljuju ko je novi predsednik SAD-a.

УЛОГА МЕДИЈА САД У ПРОГЛАШЕЊУ ПОБЕДНИКА: Традиција старија од Грађанског рата само са једним разлогом

Foto: EPA

To pitanje odnosno tvrdnju da mediji ne mogu proglašavati pobednika posebno je počeo naglašavati još uvek aktuelni predsednik Donald Tramp, koji i dalje osporava rezultat izbora i tvrdi da je pobedio on, i dodaje kako izbori još nisu gotovi, kao i da je pokraden na izborima.

Ugledna novinska agencija Asošiejted Pres, koja objavljuje rezultate američkih izbora od 1848. godine, objavila opširan članak o tome kako je u SAD-u došlo do situacije gde prvi rezultate izbora objavljuju mediji.

AP objavljuje ko je pobednik od 1848. godine

Amerikanci su prošlog utorka održali 51 odvojeni izbor. Svaka država bila je izborna jedinica, a posebna izborna jedinica bila je u glavnom gradu, Vašingtonu. Svaki izbori imaju svoja, drugačija pravila, a nacionalna izborna komisija koja bi rekla svetu ko je pobjednik u SAD-u - ne postoji.

Tako je objava medija jedini način da svet brzo i tačno sazna ko je novi predsednik.

Mediji u SAD-u od 1848. godine objavljuju ko je novi predsednik. 1848. godine je Asošiejted pres objavio kako je izborni pobednik Zakari Tejlor.

Ova uloga medija se razvila iz izveštavanja, ali uglavnom zato što Amerikanci nisu hteli čekati rezultate do sredine decembra.

AP kaže kako njihova uloga u prikupljanju broja glasova te analizi tih podataka starija od Građanskog rata. Dodaju kako su američke televizijske mreže svoje analize počele raditi 1960-ih kada se odlučivalo o pobedniku između Niksona i Kenedija.

Ove godine je sve zakomplikovao korona virus, zbog kojeg su ljudi glasali ranije ili poštom, pa je proces brojanja glasova u nekim državama trajao duže.

(Indeks.hr)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Dve zvezde – jedno spektakularno veče!  Da zagreje i preokrene budućnost

Dve zvezde – jedno spektakularno veče! Da zagreje i preokrene budućnost

Reflektori srpske prestonice sinoć su bili upereni u dve zvezde - legendarnog Zdravka Čolića i zaista jedinstvenu, potpuno novu zvezdu među uređajima za zagrevanje duvana - Ploom! U prepunoj hali 5 Beogradskog sajma, pred više od 1.500 ljudi i uz dobro poznate hitove kao što su "Ti si mi u krvi", "Čija je ono zvezda“ i "Tebe čuvam za kraj", JTI, prva i jedna od najvećih japanskih investicija i cigaretna kopanija broj jedan u Srbiji, lansirala je Ploom X Advanced - najsavremeniji uređaj za zagrevanje duvana sa inovativnom i jedinstvenom HeatFlow tehnologijom usavršenom u Japanu.

10. 05. 2024. u 16:45

Komentari (0)

VEĆ OD 380 EVRA: Evo kako da posetite ovu egzotičnu destinaciju za malo para i to na 8, 11 ili 12 dana avionom