EPSKI SNIMAK: Masivna kometa ostavlja trag dok prilazi Suncu (VIDEO)

12. 02. 2023. u 22:02

TIM astronoma je otkrio dugačak trag ostataka i prašine savršeno usklađen sa orbitom periodične komete 96P/Mačholc, koja "razdragano" obilazi oko Sunca.

ЕПСКИ СНИМАК: Масивна комета оставља траг док прилази Сунцу (ВИДЕО)

Foto: Free Images Pixabay

Pregled starih slika komete koje je napravila Solarna i heliosferska opservatorija (SOHO) pokazao je da se trag proteže i ispred i iza komete.

U 2023. godini, u trenutku kada se 96P najbliže približava Suncu, što se dešava svakih 5,3 godina, obavljena su nova posmatranja između 29. januara i 2. februara, kako bi se razjasnilo ovo posebno obeležje komete.

Na snimku je u centralom delu Sunce, a nakon toga se u levom uglu pojavljuje kometa.

Rezultati su oduševili naučnike. Zapanjujući niz slika koje je snimila SOHO opservatorija otkrio je ne samo postojanje serije ostataka, već i da dugačak, tanak trag krhotina savršeno prati ceo deo orbite 96P koji prolazi kroz vidno polje instrumenta za posmatranje.

Studije na zemlji su pokazale da kometa ima veoma neobičan sastav u poređenju sa većinom periodičnih kometa koje vidimo u Sunčevom sistemu.

Štaviše, veruje se da je povezan sa kišom meteorita južne delte akvarida koji se godišnje posmatra sa Zemlje.

KNAUS: Francuska i Nemačka blokiraju glasanje o Prištini u Savetu Evrope, Vučić efektno apelovao na Makrona