ŠKOLSKI PROJEKAT IZ SRBIJE MEĐU 10 NAJBOLJIH NA SVETU: Veliki uspeh profesorke i đaka Prve kragujevačke gimnazije

Б. Б.

20. 11. 2022. u 08:00

POTREBNO je da đake aktivno uključimo u obrazovni proces, da i oni budu kreatori nastavnog procesa, a ne nemi posmatrači.

ШКОЛСКИ ПРОЈЕКАТ ИЗ СРБИЈЕ МЕЂУ 10 НАЈБОЉИХ НА СВЕТУ: Велики успех професорке и ђака Прве крагујевачке гимназије

Foto Privatna arhiva

Ako im obezbedimo da aktivno učestvuju u obradi neke nastavne teme, povezujući je sa realnom životnom situacijom, dobićemo zadovoljnog i srećnog učenika, koji želi da produbljuje svoje znanje, poručuje Katarina Veljković, profesorka Prve kragujevačke gimnazije, čiji je projekat Escape room među 10 finalista za najbolje inovativno rešenje u oblasti nastave i učenja na svetskom takmičenju koje organizuje Evropska fondacija za obuku.

Prema rečima Katarine Veljković, Escape room je igra smeštena u prostoriji koja je uređena u skladu sa temom sobe, a cilj je da se u određenom vremenskom roku pronađu skriveni tragovi i reše zagonetke koje igrača vode ka izlazu. Nastavna tema "Digitalna pismenost" važećeg plana i programa Informatike i računarstva, za učenike od petog do osmog razreda, transformisana je u virtuelni svet.

- Zajedno sa svojim učenicima koncept u kome igrač rešava zagonetke i različite misaone zadatke pretvorili smo u virtuelni svet korišćenjem Minecraft platforme - objašnjava Veljkovićeva.

- Svaka soba je dizajnirana tako da svojim izgledom asocira na temu koja se obrađuje. Na primer, soba "Onlajn identitet" izgleda kao modna pista. Igrač je pod svetlima modne piste i izložen svim mogućim opasnim situacijama koje mogu da se dese ako ne pazi na bezbednost na internetu. Svaki predmet i svaki lik ima svoju svrhu u svetu. Koristili smo likove koji imaju ulogu stručnjaka da upozna igrača sa osnovnim pojmovima o svakoj oblasti učenja, ali ostali igrači i table su za slagalice, zadatke i pitanja.

Profesorka Katarina Veljković sa timom učenika, Foto Privatna arhiva

Školarci kroz igricu izučavaju sedam nastavnih tema - Internet, Pretraživanje interneta, Pouzdanost informacija na internetu i autorska prava i licence, Onlajn identitet, Bezbedno ponašanje na internetu, Korišćenje digitalnih uređaja i zdravlje, Elektronska pošta i rad sa deljenim dokumentima i otvoreni podaci u okviru nastavne oblasti Digitalna pismenost. Naša sagovornica objašnjava kako to izgleda praktično, na času.

- Učenici prolaze kroz sobu odgovarajući na pitanja i rešavajući zagonetke i različite zadatke iz stvarnih životnih situacija - navodi ona.

- Nakon što završe aktivnost učenja ili zadatke, nastavnik im, u virtuelnim svetovima, daje skup kriterijuma koje koriste za procenu kvaliteta svog znanja. Đaci se stavljaju u poziciju da razmisle zašto su postigli taj nivo znanja i da li bi u budućnosti mogli da urade nešto drugačije kako bi postigli više. Učenici uče o pozitivnim i negativnim stranama današnjeg digitalnog sveta, na bezbedne načine, dok igraju igru i istražuju svaku sobu.

Ova metodologija, da nastavnik osmišljava i oblikuje sadržaje u skladu sa načinom koji je prikladan za onlajn okruženje, a učenici dizajniraju virtuelni svet, testiraju ga, i menjaju ga na osnovu uočenih grešaka se može se koristiti za sve nastavne predmete. Đaci su stavljeni i uronjeni u stvarne životne situacije, u kojima mogu da izraze i razviju svoju kreativnost i kritičko mišljenje.

Svojim kolegama, Veljkovićeva poručuje da dobar nastavnik svakoga dana treba da radi na sebi, da prati savremene trendove u obrazovanju.

- Na taj način je spreman da se izbori sa sadašnjom generacijom mladih - smatra Veljkovićeva. - Ono što pokušavam da uradim na svojim časovima je da im dam primere iz svakodnevnog života u kojima oni vide svrhu onoga što uče. I mislim da je to ključ naše dobre saradnje.

GLASANjE

U KONKURENCIJI je bilo 800 prijava iz više od 50 zemalja, a glasanje je otvoreno do sutra (21. novembar).

Escape room je rezultat programa "Digitalna ekspedicija - Digitalni izazov 2021" i predstavlja obrazovni resurs koji treba da doprinese povećanju digitalne pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

IDEJA

- ŽELjA mi je bila da iskoristimo savremenu tehnologiju kako bih unapredila naš obrazovni sistem. Istovremeno, sa povećanjem digitalne pismenosti učenika, transformiše se nastavni plan i program u digitalnu formu - kaže Veljkovićeva.

SINERGIJA TIMSKOG RADA

MEĐU učenicima koji su radili na realizaciji ovog projekta bili su - Petar Mihajlović, Matija Marković, Filip Pantić, Stefan Grujičić, Strahinja Đaković, Mihajlo Đurović.

- Kada smo započeli rad na ovom projektu oni su bili učenici trećeg razreda odeljenja učenika sa posebnim sposobnostima za računarstvo i informatiku - kaže naša sagovornica.

- Bez njih realizacija ovog projekta ne bi bila moguća. Mi smo bili tim, oni kao eksperti u dizajniranju svetova u Minecraftu, a ja kao stručnjak za nastavni sadržaj.

Naša sinergija dala je odličan nastavni materijal koji mogu da koriste i učenici, i nastavnici, ali i roditelji.

BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MI SMO USPAVANI DIV, DRUGO MESTO NA TABELI NIJE OPCIJA! Prvo obraćanje novog trenera Partizana od kad je stigao u klub