POZORIŠNA KRITIKA: Kost u grlu
SIMBOLOM "Divljeg mesa" Goran Stefanovski označava fenomen porodične, nacionalne, ljudske nesloge, koja polako zatvara put disanju i dovodi čoveka do sigurne smrti.
O biološkoj i patrijarhalnoj moći i nemoći, o ljubavi, koja niče gde je ne sade, a gasi se tamo gde je najviše očekivana, Goran Stefanovski je progovorio u "Divljem mesu" direktno, bolno i uverljivo. Interesi i smrt su svima za vratom, bez obzira na imovno stanje, položaj i ljudsku vrednost. Diktat profita, želja da se ima i ono što je nedohvatno čini i lošu ambiciju, i biblijsko prokletstvo. U predstavi, koju Jagoš Marković režira kao da se događa sada, svuda na prostorima koje znamo, uspostavlja se vlast prokletstva samog tla, mentaliteta i tiranije zbog sirotinje, od koje ljude obnevide i kad progledaju, ne vide više ovaj svet nego onaj, u kome više nema zla. Smrt je spas, nepravedna, nepotrebna, užasna, ali rehabilituje i započinje ispočetka priču o Kainu i Avelju, o invalidnim idejama i narodu, koji kasno shvata da je samo topovsko meso.
Nedostojnost ovakvog pogleda na svet Jagoš Marković prikazuje naglašeno jarkim rediteljskim sredstvima, uobičajeno proizvoljnim. I dečji vozić, i "plakanje neba", kiša na sceni, i mnoge različite melodije, koje se pevaju, ili se samo čuju, odvlače pažnju gledaoca od višeslojne drame, koja se odvija unutar svakog člana zlosrećne porodice Andrejević, ali i u njihovom okruženju, u otvaranju karata novog svetskog poretka, oličenog u Nemcu Klausu (Pavle Pekić), koji se nameračio na njihovu kuću.
Jovo Maksić i Sandra Bugarski, roditelji braće Andrejević, grubo i naglo sprovode "pucanje" svojih likova, ne dajući nam mogućnost da ih bolje upoznamo. Luka Grbić (Andreja), Marko Todorović (Stefan) i Aleksandar Vučković (Simon), njihovi sinovi, takođe prate rediteljsku koncepciju, u kojoj se likovi često obraćaju publici direktno, sa rampe, bez odnosa sa partnerom. Ta vrsta plakata može da bude i posveta piskatorovskom političkom teatru, ali ona nužno ukida suptilnije slojeve razloga za posrnuće čoveka, brata, lojalnog službenika...
Ne može se poreći zadovoljstvo gledanja "Divljeg mesa" posle dugog vremena, ali je ovo izvođenje bilo samo jarkije i zvučnije, a ne i analitičnije i istinitije od prošlih, što bi osvetlilo duh vremena, koje se neprestano pogoršava za likove kao što su ovi Gorana Stefanovskog.
VLADICA IZ ORMARA IZVUKAO ZMIJU DUGU CEO METAR: Neverovatan slučaj u Vranju - Čuju se ženski vrisci, kamera sve snimila (VIDEO)
IAKO je juče mnoge krajeve naše zemlje iznenadio sneg, a temperature su se spustile za čitavih petnaest stepeni, za najpoznatijeg hvatača zmija iz Vladičinog Hana Vladicu Stankovića i juče je bilo posla.
18. 04. 2024. u 09:40
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)
OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.
18. 04. 2024. u 10:45
"MOGU LI DA VAS ZAMOLIM?" Bajaga održao čas kulture na RTS-u - snimak se širi mrežama (VIDEO)
JEDNA opaska legendarnog muzičara Momčila Bajagića Bajage tokom promocije reizdanja prve ploče Bajage i Instruktora "Pozitivna geografija", zabeležena kamerom RTS-a, postala je viralna na društvenim mrežama.
18. 04. 2024. u 10:17
Komentari (1)