PARIZ JE DANAS ŽELJAN UMETNOSTI: Bogdan Pavlović, komesar izložbe crteža u pariskoj "Košnici" (FOTO)

Goran Čvorović dopisnik iz Pariza

30. 03. 2021. u 14:05

PRAVI kulturni ventil i umetničko osveženje u zaključanom i kovidom okovanom Parizu predstavljala je nedavna izložba crteža u umetničkim paviljonu "La ruš", popularnoj "Košnici".

ПАРИЗ ЈЕ ДАНАС ЖЕЉАН УМЕТНОСТИ: Богдан Павловић, комесар изложбе цртежа у париској Кошници (ФОТО)

Foto Privatna arhiva

Komesar ove izložbe, uz francusku istoričarku umetnosti An Malerb, bio je srpski slikar Bogdan Pavlović koji stvara u ovom istorijskom prostoru gde su nekada radili Modiljani, Šagal, Sutin. Publici se među tridesetak stvaralaca predstavilo i desetak naših umetnika.

U trenutku kada su u Francuskoj zatvoreni muzeji, veliki galerijski prostori, ali i bioskopi, pozorišta, muzičke scene, ova izložba predstavljala je istinski beg u slobodnu umetničku oazu.

- LJudi su u trenutnoj situaciji željni umetnosti - ističe Pavlović za "Novosti". -

Posećenost je bila izvanredna, koliko je to moglo u ovim trenucima. U dva vikenda posvećena susretima umetnika s publikom, svakodnevno je dolazilo i po stotinak posetilaca, uz poštovanje distance i protok kroz izložbeni prostor, bez zadržavanja.

Izlagači

MEĐU tridesetak umetnika koji su se predstavili u izložbenim prostoru fondacije umetničkih paviljona bili su i Vladimir Lalić, Mihael Milunović, Filip Mirazović, Bogdan i Miško Pavlović, Miloš Trifunović, Marko Velk, Davor Vrankić i Brankica Žilović.

Došli su i mnogi galeristi, kritičari. Zadovoljni su i publika, i umetnici. Nismo mogli da organizujemo pravi vernisaž, s koktelom, jer to mere nisu dozvoljavale, ali je ovo, ipak, bilo pravo osveženje.

Izložba je organizovana neposredno pred novi karantin koji je nastupio u pariskom regionu.

- Do poslednjeg trenutka nismo znali da li ćemo je otvoriti. Osmislili smo je pre godinu dana, trebalo je da se desi još u martu, lane, kada je počeo kovid. Ipak, uspeli smo - kaže Pavlović.

Postavka je organizovana u okviru projekta "Lanijakea" čiji je cilj da okupi više umetnika oko jednog medijuma. Ovo je bilo prvo izdanje bijenala, koji je osmislio Pavlović, posvećeno crtežu.

- "Lanijakea" na polinežanskom označava bezvremeni i bezmerni prostor, a naučnici ovu reč koriste da njom naznače grupu galaksija kojima pripadaju Andromeda i Mlečni put. Ovo galaktičko jato označava bogatstvo, a namera mi je bila da pokažem bogatstvo različitih tendencija, ovoga puta u crtežu - ističe komesear izložbe.

Predstavili su se umetnici vrlo raznorodnih pogleda s različitim poetikama. Bilo je tu figurativnih crteža, apstraktnih, minmalističkih, oni koji prelaze u tri dimenzije kao kod Brankice Žilović i postaju neka vrsta skulpture, konceptulanih, narativnih, ilustrativnih, crteža koji se pretvaraju u crtani film.

- Sve te tendencije objedinjene su ovom izložbom koja pokazuje diverzitet današnje kreacije. Lepo je krenuti s onim čime i počinje likovni rad, nečim što je esencijalno za likovnu kulturu, za stvaranje, a to je crtež.

Ova postavka bila je jedna od retkih u Parizu. Prazno deluje Grad svetlosti "bez umetnosti".

- Tužno je i nestvarno ovo što se trenutno događa. Ovo je grad kulture i umetnosti. Ali, moramo da se čuvamo. Iskreno se nadam da će se uskoro sve ovo promeniti i da će život biti kao pre. Jedino pozitivno u svemu je to što se vazduh pročistio.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)