NOVA OPERSKA PRODUKCIJA NARODNOG POZORIŠTA: Počele probe Verdijevog "Falstafa"

M. N. M.

27. 03. 2023. u 18:55

POVODOM početka rada na novoj predstavi - komičnoj operi "Falstaf" Đuzepea Verdija, pod dirigentskom upravom Bojana Suđića a u režiji Nebojše Bradića, održana je prezentacija projekta čija je premijera planirana za početak juna na Velikoj sceni Narodnog pozorišta.

НОВА ОПЕРСКА ПРОДУКЦИЈА НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА: Почеле пробе Вердијевог Фалстафа

Narodno pozorište

Biće ovo treća postavka tog operskog remek-dela u Narodnom pozorištu u Beogradu, naslovljenog po istoimenom junaku iz Šekspirovih "Veselih žena vindzorskih", prema libretu Ariga  Boita. 

O toj poslednjoj operi slavnog italijanskog kompozitora koja po oceni najuglednijih muzičara 19. veka predstavlja njegovo najbolje delo, govorili su reditelj Bradić, maestro Suđić, scenograf Geroslav Zarić i kostimografkinja Marina Medenica. 

Objašnjavajući šta operu čini komičnom, reditelj Bradić je kazao da je to "verovatno činjenica da se svako u njoj stalno presvlači sa namerom da uznemiri onog drugog, osveti se, izigra bračnog partnera ili stavi šapu na nečije bogatstvo". 

- Ova vrsta komada najčešće se naziva komedijom zabune, što je slučaj i sa nekim od Šekspirovih komada. Njima pripadaju i "Vesele žene vindzorske" koje su Verdiju bile glavna inspiracija. Komedija zabune i grešaka - kao opis žanra najviše pogađa nerv Falstafa, i to upravo tamo gde najviše boli: naslovna ličnost, žrtve i protivnici, namontirani i prerušeni u zadnjim sobama i prednjim dvorištima, upućuju na to da iza haosa zamenjenih identiteta zjapi ambis ljudske nesavršenosti. Kompletan zaplet "Falstafa" povezan je sa prekomernošću: neko je predebeo, drugi suviše siromašan, treći pak odveć zaljubljen, četvrti isuviše ljubomoran, a ima i previše lakovernih, oronulih, odveć plašljivih - smatra Bradić koji je napomenuo da se libreto ove operske poslastice "delimično oslanja" na još dva Šekspirova komada "Henri IV" i "Henri V". 

ANSAMBL

UZ soliste, Orkestar i Hor ansambla Opere Narodnog pozorišta, u umetničkom timu biće i Edit Makedonska/ Vesna Jansens (koncertmajstori), Đorđe Stanković (šef Hora), Isidora Stanišić (koreograf), Ana Grigorović (pomoćnik reditelja), Vladislava Kanington (asistent scenografa) i Ivana Mladenović (asistent kostimografa). 

Maestro Bojan Suđić, koji će posle 18 godina ponovo dirigovati premijernim izvođenjem jedne opere u Narodnom pozorištu, ocenio je da je "Falstaf" jedna "vrlo netipična ansambl opera" i ukazao na to da su pevačke numere "veoma zahtevne zato što su napisane kao antiarije" koje "skoro i ne mogu da se otpevaju samostalno, ako ih sve vreme ne podržavate harmonskim promenama koje su neprekidne".

 

Ranije postavke

OPERA "Falstaf" je u Narodnom pozorištu prvi put premijerno izvedena 26. januara 1940. godine, pod dirigentskom upravom Mirka Poliča, u režiji Eriha Hecela, sa Milanom Pihlerom u naslovnoj ulozi.

Naredna premijera održana je 7. oktobra 1978. godine. Orkestrom je dirigovao Dušan Miladinović, režija je bila poverena Mladenu Sabljiću, a naslovnog junaka dočarao je Dušan Popović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)