ZIMSKE GUME NE ZNAČE DA STE SPREMNI ZA SNEG: Evo kako pripremiti automobil za zimu
Auto-serviseri izneli najveće probleme kod vozila kada dođe hladno vreme.
Zimske gume nisu jedina priprema automobila za najhladnije godišnje doba. Adekvatna nega četvorotočkaša podrazumeva održavanje i drugih delova koji su često na udaru kiše, leda i snega i od čijeg stanja zavisi i bezbednost vozača.
Serviseri upozoravaju da na automobilu treba redovno kontrolisati sistem za upravljanje i zajedno s njim prednji i zadnji trap nezavisno od vremenskih neprilika.
- Zbog mokrog i ledenog terena geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume- objašnjavaju auto-serviseri i dodaju da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine.
Kada je reč o kočionom sistemu, servisu predlažu vozačima da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga i naglašavaju da je trajnost pločica u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave.
- Vlažno vreme smanjuje kvalitet celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade smanjenim intenzitetom i do 20 odsto. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine- kažu autoserviseri.
Sneg i kiša znaju često da okuju vetrobransko staklo ledom, pa mnogi pribegavaju neadekvatnim metodama kako bi očistili pre svega šoferku. Umesto da koriste tečnost za pranje stakla.
- Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako oštećuju staklo. U takvim situacijama najefikasnija se pokazala tečnost za pranje stakla- apostrofiraju serviseri.
Zanimljivo da je u zimskim uslovima na automobilima pored grejača podjednako bitan i sistem za hlađenje odnosno rashladna tečnost.
- Značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora. Antifriz je potrebno menjati na svake četiri godine jer ako nije dovoljno kvalitetan voda u hladnjacima može da se zaledi i ošteti hladnjak ili blok motora- poručuju u autoserviseri.
Kako kažu, pravilno održavanje automobila u bilo koje godišnje doba nemoguće je I bez redovne kontrole odnosno zamene motornog ulja na vreme.
- Zbog neredovne zamene ulja može doći do većih kvarova i otkazivanja samog motora što može da bude veoma skupo- upozoravaju autoserviseri.
Vlasnici dizel automobila treba zimi značajnu pažnju da posvete i proveri grejača koji potpomažu paljenje.
- Treba redovno menjati i filter za dizel gorivo, da prljavština i mraz ne bi uticali na prohodnost goriva- kažu serviseri.
(Mondo)
EKSKLUZIVNA PONUDA ZA LETOVANjE: U ponudi egzotična destinacija - ovo su cene
HURGHADA – iz prve ruke! Verovatno ste već odavno čuli ovaj slogan, ali možda ne znate odakle on potiče…
21. 05. 2024. u 10:40
RUSIJA PONOVO MENjA DRŽAVNU GRANICU: Odluka stupa na snagu u januaru 2025. godine
MINISTARSTVO odbrane Rusije predložilo je ažuriranje koordinata, odnosno promenu državne granice u oblasti Baltičkog mora, kako proizilazi iz nacrta pravnog akta objavljenog na portalu pravnih informacija, prenosi RIA Novosti.
21. 05. 2024. u 15:25
KO JE CRVENI KOMANDANT? Jedini Srbin general Crvene armije - Lenjin mu bio zahvalan, stradao od Staljinove ruke (FOTO)
ISTORIJA Sovjetskog Saveza, svetske supersile 20. veka, upamtila je brojne heroje, borce, oficire koji su svojim junaštvom i rezultatima zadivili svet. U periodu kada se SSSR tek stvarao i uzdizao, značajan pomena bio je i doprinos jednog Srbina, Danila Srdića (1896-1937), prvog i jedinog Srbina koji je bio general Crvene armije. Ovo je njegova priča.
20. 05. 2024. u 11:53
Komentari (0)