ODBORNICI HERCEGNOVSKE SKUPŠTINE JEDINSTVENI: Preduzeće za trajektni prevoz treba da bude u Herceg Novom

V.V.

11. 05. 2023. u 12:17

Status trajektne linije Kamenari – Lepetane bila je jedna od tema zasedanja hercegnovskog lokalnog parlamenta, a odbornici su jednoglasno usvojili niz zahteva. Među njima i zahtev da Vlada Crne Gore osnuje posebno preduzeće, koje će se baviti trajektnim prevozom a sedište bi bilo u Herceg Novom.

ОДБОРНИЦИ ХЕРЦЕГНОВСКЕ СКУПШТИНЕ ЈЕДИНСТВЕНИ: Предузеће за трајектни превоз треба да буде у Херцег Новом

fOTO: V.V.

Potpredsednik Opštine Mirko Mustur, podsetio je na raskid ugovora između Morskog dobra i Pomorskog saobraćaj, podatak da koncesija za trajektnu liniju nikad nije uspostavljena, ali i na događaje nakon raskida ugovora. Lokalna uprava se prema njegovim rečima umešala u ovaj problem kako bi zaštititla interese grada i  građana Herceg Novog. Formirana je i komisija, koja je imala tehničku ulogu, a namera je bila da se Vladi predloži da se za građane Herceg Novog i Tivta formiraju minimalne ekonomske cene kao i da se meštanima sa Luštice potpuno ukine naplata karata.

Oduzimanjem koncesije „Pomorskom saobraćaju“ , organizator posla postalo je Morsko dobro, a sedište kompanije je izmešteno,premda je tokom državnog pa i vremena privatnog poslovanja, bilo u Herceg Novom. Mustur je istakao da će benefite ostvarivati onaj grad u kojem je sedište kompanije, a to će u narednom periodu biti Budva. Prema Musturovoj oceni posao je urađen traljavo, zbog čega su nastale gužve i problemi, a sve odluke bile su na nivou  Vlade.

Nikola Samardžić predložio je da JP Morsko dobro otkupi  nepokretnu imovinu od „Pomorskog saobraćaja“ i da u Kamenarima, gde je ranije i bilo, ostane sedište tj. kancelarije JP Morsko dobro a ne da one budu kao sada u Lepetanima.

I predsednik Herceg Novog Stevan Katić smatra da je čitav posao oko preuzimanja trajektne linije trebalo da bude pripremljen kvalitetnije.  Predstavnici lokalne uprave insistirali su na nekim povoljnostima koje bi imali građani Herceg Novog  a reagovali su i po saznanju da Morsko dobro namerava da naplaćuje taksu prilikom podnošenja zahteva za povlašćenu cenu karte. Katić je uveren da sledeća Vlada Crne Gore treba da donese odluku o formiranju ili samo hercegnovskog ili zajedničkog preduzeća u kome bi i Tivat i Morsko dobro, dok ne bude ukinuto, imalo određene procente.

-To su stavovi svih opština sa crnogorskog primorja ali da bi se do toga došlo na potezu je državni parlament koji mora da promeni nekoliko zakona, kazao je Katić uz uverenje da su se stekli svi preduslovi za premošćavanje zaliva.

Među jednoglasno usvojenim zaključcima nakon skupštinske  rasprave o ovoj temi je  zahtev da opština Herceg Novi bude većinski zastupljena u vlasničkoj i upravljačkoj strukturi budućeg privrednog društva. Od Vladi je zatraženo  da obezbedi odgovarajuće preduslove za premošćavanje Bokokotorskog zaliva, izgradnjom mosta ili tunela, od Morskog dobra da meštani Kamenara i oni koji u tom mestu imaju nekretnine budu oslobođeni plaćanja prevoza trajektom,  zbog buke i gužve koja leti ugrožava njihovo svakodnevno funkcionisanje i bavljenje turizmom. Konačno odbornici hercegnovskog parlamenta saglasni su da bi trebalo da bude osnovano državno preduzeće koje bi se bavilo trajektnim prevozom i da njegovo sedište bude u Kamenarima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Novi Samsung Neo QLED televizori pomeraju granice kućne zabave