ПОВРЕДИЛИ СТЕ СКОЧНИ ЗГЛОБ? Ево како да га опоравите

"Доктор у кући"

05. 09. 2020. у 14:30

ПОВРЕДА скочног зглоба је једна од најчешћих траума екстремитета, како код младих и активних тако и код старијих.

ПОВРЕДИЛИ СТЕ СКОЧНИ ЗГЛОБ? Ево како да га опоравите

Фото: Depositphotos

Обично је реч о нагњечењу структура зглоба, понекад и о истегнућу лигамента. Било како било, терапија је мировање и фиксирање зглоба. Међутим, невоља је што болови могу да потрају, као и несигурност при ходу, па је непходно да радите вежбе.

Весна Лазовић из Центра за корективну гимнастику из Београда, предлаже 10 вежби за крајњи опоравак од ове повреде.

- Ове вежбе се практикују након спроведене физикалне терапије у завршној фази за потпуни повратак функције зглоба - каже Весна Лазовић.

Прсти ка поду

У седећем положају ослонац је на шакама иза тела. Ноге су опружене, а прстима стопалима наизменично тежите ка поду. Задржите пет секунди, десет секунди одмор. Поновите 10 пута.

Савијање прстију

Из седећег положаја са опруженим ногама савијте прсте на стопалима и опустите. Поновите 10 пута.

Стопала ка унутра

Из седећег положаја са опруженим ногама окрените стопала ка унутра, да се палчеви додирну и вратите се у почетни положај. Поновите 10 пута.

Гажење

Из стојећег положаја газите прстима леве ноге десно стопало. Вежбу радите наизменично.

Кружење

Кружите скочним зглобовима у једну и у другу страну. Лагано, да испратите цео покрет. Поновите неколико пута.

Балансирање

Ослонац на једној нози, балансирање неколико секунди. Поновите 10 пута. Вежбу поновити балансирањем на другој нози.

Фото: Depositphotos

Ходање

Ходајте на прстима, петама, спољашњој ивици стопала.

Склек

Гурајте рукама о зид опружене ноге уназад. При томе ослонац је на целом стопалу. Затим направите склек ка зиду.

Гурање пете

Из стојећег положаја једном ногом гурајте пету ка поду, па вратите тежину на прсте. Вежбу поновите и другом ногом.

Получучањ и чучањ

Урадите и по 10 чучњева и получучњева.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)