БУДВА ПОЛУПРАЗНА НА ПРАГУ ШПИЦА ЛЕТЊЕ СЕЗОНЕ: Уместо да се тражи кревет више, гостију за 40 одсто мање

Novosti online

13. 07. 2022. у 18:55

УМЕСТО да се тражи кревет више, минуле седмице боравило је за готово петину мање гостију него почетком јула прошле године. Из Удружења угоститеља кажу да је у стварности за 40 одсто мање гостију, наводе Вијести.

БУДВА ПОЛУПРАЗНА НА ПРАГУ ШПИЦА ЛЕТЊЕ СЕЗОНЕ: Уместо да се тражи кревет више, гостију за 40 одсто мање

Фото П. Милошевић

На прагу шпица љетње сезоне, Будва се не може похвалити попуњеношћу кревета у хотелима и приватном смештају. И док се очекивало да ће почетак јула обиљежити колоне аутомобила које пристижу с гостима на летовање, уместо да се тражи кревет више, у метрополи туризма, ако је судити по званичним подацима Туристичке организације Будве, минуле седмице боравило је за готово петину мање гостију него почетком јула прошле године.

Туристички посленици у разговору за “Вијести” као један од главних проблема лошије сезоне истичу то што Црна Гора није успела да надокнади с других тржишта госте из Украјине и Русије, који су били доминантни лани. Мање гостију из региона је и због чињенице што су неке дестинације које су прошле године биле затворене због пандемије, сада отворене, па гости из некадашњих југословенских република одлазе у комшилук на летовање.

Према званичним подацима од Јаза до Буљарице борави 26.432 госта, што је за 19 одсто мање него у истом периоду прошле године.

Лошију попуњеност у односу на минуло лето бележе у хотелима и у приватном смештају. Тако, како се наводи у извештају ТО Будве, у хотелима одмара 11.130 гостију или за 15 одсто мање него почетком јула прошле године. У приватном смештају је још лошија попуњеност, чак за 23 одсто мање него лани, па је у овом виду смештаја регистровано 14.478 гостију. У камповима одмара 236 гостију или за 71 одсто више, у хотелима је 198 гостију или за осам одсто више, док у одмаралиштима је 390 гостију или за трећину више у односу на прошлу годину.

Фото Д. Миловановић

Председник Удружења угоститеља Будве Александар Јовановић у разговору за “Вијести” каже да је у стварности за 40 одсто мање гостију, посебно у приватном смјештају.

- Поједини хотели су добро попуњени, а добар део је полупразан. Разлога за овакво стање је више. Када је Црна Гора у питању, нисмо успјели да надокнадимо госте из Украјине и Русије. Лоша кампања према емитивним тржиштима, слаба повезаност и проблеми у авио индустрији, будући да смо ми авио дестинација, инфлација у Европској унији и слабљење еура, неизвесна јесен због ратних сукоба, неки су од разлога “, навео је Јовановић.

Према његовим речима, утицали су и многи локлални проблеми.

- Почев од проблема буке и дивљих депонија, одсутност стратегија, средњорочних и дугорочних планова када је у питању развој и промоција дестинације. Затим отвореност и доступност конкурентских дестинација на Медитерану. Знамо да је прошле године добар део био затворен или су постојала бројна ограничења, истакао је Јовановић.

И угоститељ у Старом граду, власник популарног “Мозарта” Лука Вучковић, сагласан је да је много лошија ситуација него у односу на прошлу годину.

- Сезона је лошија за 30 одсто у односу на 2019. годину. Доста проблема мучи наш град више деценија. Нисмо се стратешки позиционирали на туристичкој мапи каква дестинација желимо да будемо и значајно смо скупљи, по мом мишљењу оправдано, с обзиром на огромна поскупљења основних животних намирница, казао је Вучковић.

Како наглашава, мора се под хитно решити проблем буке на коју се жале туристи.

”Такође и недостатак паркинг простора мора бити хитно решен изградњом низа гаража у граду. Доста проблема мучи град које морамо студиозно да решимо. Апсолутно смо изгубили госте из Русије и Украјине и ту нам је главни проблем лоше сезоне. Ни закупци купалишта нису задовољни посетом. Како наводе, гужве су једино током викенда, када долазе становници из Подгорице, Никшића на једнодневне боравке, док током радних дана посета је значајно мање него прошле године.

”Јулска рупа” услиједила је након одличне попуњености капацитета током маја и јуна.

Добрим делом таквим резултатима допринијела су ратна дешавања у Украјини, када је у метрополу туризма дошло неколико хиљада Украјинаца, али и неколико хиљада Руса који су углавном закупили станове и апартмане.

Иначе, Национална туристичка организација саопштила је да у Црној Гори борави око 95 хиљада туриста, што је око пет одсто више у односу на упоредни прошлогодишњи период, док су укупни наменски приходи већи око 35 одсто.

Буздован: Доста нижа и потрошња по туристи

У Будви је доста мање гостију и немамо јасну дефиницију шта је Будва - град ноћног провода или неког другог туристичког сегмента. Не можемо се на прави начин посветити развоју, јер не знамо ка којим гостима да идемо, рекао је у “Бојама јутра” представник Удружења угоститеља Црне Горе Никола Буздован.

Он је казао да лично није задовољан сезоном и да мисли да би требало да буде доста боља с обизиром на то који је датум.

- Имамо мањи број људи, мања је гужва, али верујем да је и потрошња по туристи доста нижа. Изреда чујем да се седне у ресторане да се дели једно јело, да нису поруџбине као што су биле пређашњих година. У овом моменту не знамо шта можемо очекивати од предстојећих месец дана, када очекујемо да ће бити шпиц, рекао је Буздован.

Наводи да је било неизбежно да се подигну цене.

- Порасла је цијена основних намирница, енергената. Људи су били приморани да подигну цене. Пропроционални скок цена је био оправдан. Не знам да ли ће доћи до додатног раста у току сезоне, јер је то индивидуална ствар. Незахвално би било да то кажем. Постоје објекти који дижу цене у шпицу сезоне, додао је Буздован.

БОНУС ВИДЕО: Долазак Новака Ђоковића у зграду општине Будва

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (1)

ВЕЋ ОД 380 ЕВРА: Ево како да посетите ову егзотичну дестинацију за мало пара и то на 8, 11 или 12 дана авионом