"BUS PLUS" ZA BROD I ŽIČARU: Na današnjoj sednici prestoničkog parlamenta biće izmenjena odluka o javnom gradskom linijskom prevozu

S. B. MILOŠEVIĆ

01. 04. 2021. u 08:51

NA današnjoj sednici Skupštine grada biće donete dve odluke koje će ubuduće odrediti pravac razvoja javnog prevoza u prestonici.

БУС ПЛУС ЗА БРОД И ЖИЧАРУ: На данашњој седници престоничког парламента биће измењена одлука о јавном градском линијском превозу

Foto Arhiva

Pred odbornicima će se naći Odluka o izmenama i dopunama odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, kao i Informacija o potrebi sprovođenja postupka javno-privatnog partnerstva za uvođenje rečnog prevoza kao podsistema javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda.

Rečni prevoz, kao i prevoz gondolom, postaće deo javnog transporta, prema onome što piše i dokumentaciji, a učenici gradskih manifestacija moći će besplatno da se voze.

TRAŽE NOVO REŠENJE

PODSEĆAMO, 22. marta Upravni sud doneo je presudu kojom se uvažava tužba Udruženja RERI (Regulatorni institut za obnovljivu energiju i životnu sredinu) i poništava rešenje Ministarstva građevinarstva od 1. aprila 2019. godine kojim je bilo dozvoljeno izvođenje pripremnih radova za izgradnju gondole na Kalemegdanu. Sud je naložio Ministarstvu da donese "novo i na zakonu zasnovano rešenje", odnosno da uz zahtev za izdavanje građevinske dozvole, dostavi studiju o proceni uticaja na životnu sredinu.

Izmene odluke o javnom prevozu donete 2009. godine sada će biti promenjene kroz nekoliko članova, kako bi se usaglasile sa odredbama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, Zakona o žičarama za transport lica i Zakona o komunalnim delatnostima. Naime, sada se uvode novi pojmovi poput gradske železnice, žičare (podsistem javnog transporta), viseće žičare (žičara sa gongolom), rečni prevoz (linijski prevoz putnika brodom), putnički brod i druge. Odavde se vidi namera Grada da ubuduće želi da razvija javni prevoz u prestonici.

PROJEKTI Grad će moći da izdaje legitimacije za velike manifestacije  , Foto P. Mitić

Sudeći prema izmenama, Grad dobija mogućnost da izdaje nove legitimacije učesnicima velikih manifestacije čiji je organizator, domaćin ili pokrovitelj. Rok važenja ovih karata zavisiće od broja dana trajanja događaja.

Ovim članom daje se i mogućnost nadležnoj organizacionoj jedinici da "u izuzetnim situacijama stavi van snage zapisnik i odobri povraćaj sredstava od naplaćenih kazni, kao i da odobri izdavanje voznih isprava kojima se ostvaruje pravo na besplatno korišćenje prevoza ili povlašćenog prevoza sa rokom koji nije duži od godinu dana.

VIŠESTRUKI BENEFITI

GRADONAČELNIK prof. dr Zoran Radojičić je govoreći o današnjoj sednici kazao da sprovođenjem javno-privatnog partnerstva za uvođenje rečnog prevoza, grad započinje projekat koji će biti višestruko koristan za građane.

- Uvođenjem rečnog saobraćaja, pored koristi koju će imati putnici, racionalnije će se koristiti postojeći sistem javnog prevoza, što će dovesti do rasterećenja saobraćajne infrastrukture, a takođe i do smanjenja nivoa zagađenja i buke - rekao je gradonačelnik.

U dokumentaciji za sednicu navodi se da se "linijski prevoz obavlja autobusima, trolejbusima, tramvajima, šinskim vozilima, putničkim brodovima, žičarom, po utvrđenim linijama i redu vožnje uz unapred odrešenu tarifu". To bi značilo i da će građani sa "bus plus" karticom moći da uđu u žičaru. Ipak, nadleži su dosada najavljivali da će ona biti komercijalna, i prevashono namenjena turistima, a bilo je govora da će karta koštati oko 400 dinara. Planirano je da trasa gondole između Ušća i Kalemegdana bude dugačka oko kilometar, sa 25 kabina kako bi prevozila oko 3.000 putnika na sat.

Ujedno, kako se navodi u Odluci, rečni prevoz, prevoz gradskom železnicom i žičarom urediće se posebnim aktima grada. Takođe, standardi i uslovi za označavanje stajališta i vozila javnog prevoza utvrdiće se aktima Sekretarijata za javni prevoz.

U Informaciji za sprovođenje javno-privatnog partnerstva ua uvođenje rećnog prevoza navodi se da Grad ima uslove za njegov razvoj jer ima 200 kilometara obala, od Obrenovca do Zemuna i Grocke. Pošto Beograd nema novca u kasi da kupi plovila, izgradi pristane, angažuje stručno osoblje, predlaže se sprovođenje postupka javno-privatnog partnerstava.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)