ZA 10 GODINA CEO BEOGRAD NA ŠINAMA: Stigli predstavnici francuske kompanije koja bi mogla da bude jedan od glavnih ulagača u BG voz

S. B. MILOŠEVIĆ

09. 02. 2021. u 08:51

BEOGRAD bi do 2030. godine trebalo da dobije dve linije metroa od Železnika do Mirijeva i od Zemuna do Mirijeva, ali će se uporedo raditi na razvijanju sistema BG voza, kao i širenju tramvajskih linija.

ЗА 10 ГОДИНА ЦЕО БЕОГРАД НА ШИНАМА: Стигли представници француске компаније која би могла да буде један од главних улагача у БГ воз

Foto I. Marinković

Gradske vlasti žele da za deset godina prestonica pređe sa dominantnog autobuskog podsistema na šinski sistem. U glavni grad doputovali su predstavnici francuske kompanije koja upravlja javnim prevozom u Parizu i koja bi mogla da bude jedan od ulagača u BG voz.

Kako, za "Novosti", otkriva zamenik gradonačelnika Goran Vesić, projekat razvoja BG voza koštaće 800 do 900 miliona evra.

- Ideja je da u špicu imamo BG voz iz Mladenovca, Barajeva, Lazarevca koji ide na 15 minuta u špicu, a na 30 van špica - kaže Vesić. - Sada imamo dva, tri polaska, ali "to nije to". Sa Francuzima ćemo pričati o tome da oni ulože u BG voz i da budu operater BG voza. Želimo da kompanija koja uloži novac u ovaj projekat sagradi nedostajuću infrastrukturu. U prvoj fazi moramo bismo da povežemo Zemun sa Surčinom, odnosno sa aerodromom i budućim nacionalnim stadionom. Posle tu liniju produžavamo do Obrenovca. Mora da se rade i dupli koloseci ka Mladenovcu i Lazarevcu, ako hoćemo da nam vozovi saobraćaju na 15 minuta. A trebalo bi i da se proširimo ka Pančevu. Tog operatera ćemo plaćati po kilometru. Danas Grad plaća "Srbija vozu" 1,4 milijarde dinara kao operateru za postojeće linije.

Foto I. Marinković

Što se potrebnih ulaganja u BG voz tiče, do kraja godine je potrebna nabavka minimum sedam vozova kako bi se održao planirani red vožnje, a procenjena vrednost toga je 35 miliona evra. u toku 2022. treba zameniti 12 postojećih (35 godina starih) vozova koji trenutno saobraćaju. To će koštati oko 60 miliona evra. Od 2025. do 2033. potrebna je nabavka sedam vozova za drugu fazu razvoja BG voza, što bi koštalo 35 miliona evra.

UPRAVLjANjE

CENTAR za upravljanje saobraćajem biće u Novom Beogradu, pored zgrade BAS-a u Bloku 42. Grad je kao vlasnik zemljišta dobio svoje kvadrate, pa BAS kao investitor gradi posebnu zgradu za ovaj Centar. Iz njega će se nadgledati raskrsnice, upravljati saobraćajem, a tu će biti smeštena i komunalna milicija.

Kada su infrastrukturna ulaganja u pitanju, do kraja ove godine treba uraditi rekonstrukciju stajališta. Za to će biti potrebna dva miliona evra. Do 2025. izgradnja dva nova koloseka i tunela na deonici Novi Beograd - Batajnica, nove pruge do aerodroma, Surčina i budućeg nacionalnog stadiona i izgradnja depoa za potrebe BG voza koštaće 435 miliona evra. U zavisnosti od dinamike, do 2033. predviđena je izgradnja novog dvokolosečnog mosta preko Save, između stanica Beograd centar i Novi Beograd, jednokolosečne pruge od nacionalnog stadiona do Obrenovca i nedostajuća infrastruktura za treću liniju BG voza na Makišu i Karaburmi. Procena je da bi ovi radovi koštali grad 245 miliona evra.

Foto I. Marinković

- Radimo i na proširenju tramvajske mreže, pa će se šinski sistem koristiti od Banovog brda ka Ceraku, od Jurija Gagarina ka Bežanijskoj kosi, od Vojvođanske ka Surčinu i od Bogoslovije ka Ada Huji i na levu obalu Dunava. Kada 2030. budemo imali dominantan šinski sistem koji je ekološki, tada možemo da razmišljamo gde da zabranimo pristup vozilima. Ovo će smanjiti i broj autobusa u gradu. Na primer, autobusi iz Mladenovca neće biti potrebni, jer će sugrađani imati voz - navodi Vesić.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

ETO, JAVLJA MI SE! Kako je Novak Đoković šokirao novinarku CNN-a