PLAN ZA MAKIŠ NA ISPITU VREMENA: Odbornici prestoničke skupštine odobrili izgradnju stanova i metroa u široj zoni vodoizvorišta

M. STANOJKOVIĆ

30. 12. 2020. u 07:52

ŠTA god ko mislio i kakve god argumente imao, plan izgradnje Makiškog polja je usvojen. Odbornici Gradske skupštine usvojili su plan detaljne regulacije ovog kompleksa kojim će biti omogućena izgradnja stambeno-poslovnog dela, stanice prve linije metroa i depoa za metro u široj zoni zaštite vodoizvorišta.

ПЛАН ЗА МАКИШ НА ИСПИТУ ВРЕМЕНА: Одборници престоничке скупштине одобрили изградњу станова и метроа у широј зони водоизворишта

Foto Z. Jovanović

Usvajanje je usledilo posle polemika u javnosti i bure pred sam početak sednice Skupštine grada u Sava centru. Pokušaj dela opozicije i predstavnika udruženja građana da uđu u salu osujećen je uz prisustvo obezbeđenja i policije, a objašnjenja opozicionog dela odbornika koji prisustvuju sednici, nisu ubedila većinu da odustane od izglasavanja.

Sat vremena pred zasedanje, građani, predstavnici udruženja građana i dela opozicije zauzeli su "borbena" mesta ispred glavnog ulaza Sava centra. Zahtevajući da se tačka "Makiš" skine sa dnevnog reda, uz navode da je prekršen poslovnik i nije ispoštovan rok od minimum sedam dana za zakazivanje sednice, ali uz povike da se trajno uništava vodosnabdevanje grada, oko 10.00 prebacili su se ka ulaznim vratima u salu. Osim obezbeđenja Skupštine grada, pokušaj ulaska u salu osujetili su i pripadnici policije i komunalne milicije. U jednom momentu nastalo je ozbiljnije komešanje i odgurivanje, a obezbeđenje je istrajalo u svojim naporima da se ne dozvoli pristup. Kada je rasprava unutar gradskog parlamenta počela, zaključana su i vrata sale, kako niko sem odbornika i predstavnika medija ne bi mogao eventualno da uđe. Tako da se rasprava pred usvajanje odvijala "pod ključem".

- Dokazano je da izgradnja u ovom kompleksu neće da ugrozi vodosnabdevanje - rekao je gradski urbanista Marko Stojčić. - Sada govorimo o zoni sa leve strane Obrenovačkog puta. Uža zona vodozaštite je sa desne strane, odnosno između Obrenovačkog puta i Save. To je prostor koji ne može biti urbanizovan. Institut "Jaroslav Černi" je dao jasnu nenaručenu studiju, rađenu punih sedam godina. Preduzeće "Vodovod i kanalizacija" je pažljivo i detaljno učestvovalo i nijedan element nije osporen.

Usvajanje PDR za Makiško polje znači početak izgradnje metroa, a u narednih devet meseci biće urađena eksproprijacija zemljišta kako bi počela gradnja metroa sledeće godine, a radovi završeni 2028, istakao je za govornicom zamenik gradonačelnika Goran Vesić. On je naglasio da građani mogu da učestvuju u izradi urbanističkih planova, te da proces izrade plana traje više od godinu i po.

Suprotna mišljenja u vezi sa planom za Makiš mogla su se čuti jedino iz redova odbornika Građanskog demokratskog foruma, koji su zamerili što građanima nije omogućeno da prisustvuju sednici i da usvajanju prethodi potpunija rasprava.

- Možemo da budemo kritički orijentisani prema onima koji se ne slažu sa ovim planom ili da ih podržavamo, ali ovi ljudi napolju su zabrinuti - rekao je prof. Rade Veljanovski ispred Građanskog demokratskog foruma. - Nema spora oko toga da li je metro potreban, ali da li je svaki detalj u vezi sa metroom u javnom interesu? Među stručnjacima postoje različita mišljenja. Jedno govori "Jaroslav Černi", a drugo oni koji nisu deo njega. Znamo da mora da se širi Beograd, ali se u prvi plan stavlja atraktivnost lokacije. Nema sumnje da su naglašeni komercijalni interesi iznad javnog.

GRADSKA VODA

ODBORNICI su usvojili i PDR za deo objekta sistema vodosnabdevanja sa regionalnog vodovoda Makiš - Mladenovac za naselja Vrčin, Grocka, Begaljica, Mala Ivanča, Dražanj, Umča, Pudarci, Kamendol i Brestovik.

- Grad je u utorak raspisao tender za izgradnju vodovodne mreže u Ritopeku. U februaru počinje izgradnja, a do novembra će Ritopek imati vodu. Projektujemo odvojke za Grocku i Vrčin, koji će do 2022. imati gradsku vodu. Za sela Dražanj, Umčari, Pudarci i Kamendol smo takođe osmislili tender za projektovanje, a projektujemo izgradnju vodovodne mreže dužine oko 18 kilometara - rekao je Goran Vesić.

ULAGANjE U GASNE STANICE

PUTEM procesa javno-privatnog partnerstva Grad će obezbedi ulaganje u gasne stanice za vozila gradskog prevoza. Kako je rečeno na sednici, Grad je doneo odluku da više ne kupuje vozila na dizel već na komprimovani gas, hibridna ili električna vozila. Sledeće godine će biti kupljeno stotinu zglobnih autobusa na gas i deset električnih autobusa.

- Trenutno postoji samo jedna gasna stanica na Karaburmi, koja neće biti dovoljna ni za ovih stotinu planiranih autobusa, tako da je neophodno da se nedostatak otkloni putem procesa javno-privatnog partnerstva - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

NIKODIJEVIĆ - VELjANOVSKI

KRATKA polemika nastala je i između Radeta Veljanovskog i predsednika Skupštine grada Nikole Nikodijevića. Prvi čovek Skupštine istakao je da se meša prisustvo javnosti sednicama sa javnim sednicama.

- Ne bi postojali izbori kad bi svako mogao da dođe i da priča šta hoće - rekao je Nikodijević.

Na to je Veljanovski ukazao na poslovnik, po kome je moguće prisustvo uz odobrenje predsednika Skupštine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna