MUKE BEOGRAĐANA ZBOG VRUĆINE: U autobusima kao u rerni

S. B. M.

ponedeljak, 03. 08. 2020. u 08:18

МУКЕ БЕОГРАЂАНА ЗБОГ ВРУЋИНЕ: У аутобусима као у рерни

Ilustracija / Foto D. Milovanović

VISOKE temperature poslednjih dana, koje su nas podsetile da je leto, ugrejale su stare autobuse Gradskog saobraćajnog prevoznika "Beograd".

 I dok u novim vozilima privatnih prevoznika rashladni uređaju rade, na linijama koje drži GSP poput 95 iz Novog Beograda do Borče, to često nije slučaj. Situaciju dodatno otežava i obavezno nošenje maski.

Stara "Solarisova" vozila, "Ikarbusova", ali i poneki MAN od ukupno 93 koje je japanska vlada donirala Beogradu 2003. godine još krstare ulicama, nekad kao zamenska vozila, a nekada u redovnom saobraćaju. U njima rashladni uređaji ne rade, a osim putnicima, vrućina ne prija ni vozačima koji su po osam sati za volanom u obaveznim pantalonama i patikama.

- U četvrtak oko 18 sati, dok je napolju bilo 35 stepeni, na liniji 95 saobraćao je stari autobus u kome klima nije radila - priča sugrađanka Danica R. - Pitala sam vozača šta je sa rashladnim uređajem, a on je rekao da ne radi i da bi ga rado uključio, jer je i on sam okupan znojem.

ZA SERVIS 40 MILIONA DINARA

NA pitanja upućena GSP koliko njihovih vozila nema rashladne uređaje nismo dobili odgovor. Nismo dobili ni odgovor Sekretarijata za javni prevoz na pitanje koliko su dobili pritužbi na to što klime ne rade. GSP je 29. juna zaključio ugovor sa novosadskom firmom "Klimatronik centar" za servisiranje i popravku klima-uređaja u vrednosti od 40 miliona dinara.

Pakleno je bilo i na liniji 23 koja vozi sa Karaburme do Vidikovca, ali ne zato što klima nije radila, već su na vozilu svi prozori bili otvoreni. Zato sistem ne može dovoljno da rashladi vozilo i postigne željenu temperaturu.

Lepezama i svime što im je bilo pri ruci, hladili su se i svi koji su se vozili na liniji 31 u prepodnevnim časovima.

Foto VN

Uz maske još teže

- Po naređenju Sekretarijata za javni prevoz rashladne uređaje uključujemo kada temperatura pređe 28. podelak Celzijusove skale i to pošto dobijemo naređenje na vozačkom kompjuteru. Ipak, već ujutru je u vozilu toplije nego da stojite napolju, pa se putnici žale. A onda je problem što kad zatvorim prozore, i upalim klimu, sistem ne može brzo da rashladi vozilo - navodi vozač GSP na ovoj liniji.

Ovih problema na linijam koje drže privatni prevoznici nema, kao ni na linijama GSP na kojima saobraćaju novi turski i kineski autobusi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)