DEPO U ZEMUNU DO SEPTEMBRA: Radovi će biti gotovi za nekoliko meseci

Š.M.

05. 05. 2023. u 19:00

ZAVRŠETAK radova na Tehničko-putničkoj stanici Zemun, koji su počeli tokom 2019. godine, očekuje se do septembra. U najmodernijem depou u regionu sa povećanim kapacitetima radiće se održavanje vozova, kontrolno-tehnički pregledi, popravke.

ДЕПО У ЗЕМУНУ ДО СЕПТЕМБРА: Радови ће бити готови за неколико месеци

Privatna arhiva

Takođe, vozni park će biti obogaćen sa još pet "soko" garnitura, čija kupovina je najavljena u narednom periodu, dok će do avgusta u našu zemlju početi da stiže čak 18 "Štadlerovih" elektromotornih vozova. Novoizgrađena i modernizovana Tehničko-putnička stanica Zemun, jedan od najvažnijih objekata novog prestoničkog železničkog čvora, biće uskoro završena uprkos pandemiji, zakasnelim isporukama mehanizacije i nedostatku radne snage. 

- Radovi su počeli u septembru 2019. godine i predviđeno je proširenje kapaciteta koje "Srbija voz" ima za održavanje voznih sredstava zbog toga što su u poslednjih deset godina uložen veliki novac u nabavku - istakao je Mašan Radojević iz "Srbija voza". - Ovo je investicija od 51 milion evra. Pored postojećeg objekta koji ima 14.000 kvadrata, izgrađeno je još 18.000 kvadrata objekata za održavanje, 18 kilometara novih koloseka, zajedno sa elektrificiranom kontaktnom mrežom.

Bilo koja modernizovana ili rekonstruisana železnička pruga mora proći sertifikaciju evropskih institucija da bi mogla da bude deo železničke evropske mreže, pa je takva situacija i sa depoom u Zemunu. Kreditima Svetske banke biće omogućeno uređenje i ostalih depoa.

- Kroz tehničko-putničku stanicu mi pružamo taj osnovni preduslov gde nema kompromisa, a to je bezbednost - objašnjava Ivan Bulajić, direktor "Srbija voza". - Međutim, tamo se vozovi takođe i čiste, pa je tehničko-putnička stanica najvažnija i za taj aspekt. Ono što se dešava kada voz uđe u stanicu i prima putnike je nadogradnja na tu osnovu koju treba da pruži ova stanica.

Moderni kompleks prostire se na 35 hektara zemljišta između stanica Zemun i Zemun polje, između levog i desnog kraka pruge prema Novom Sadu i predstavlja novi Beogradski železnički čvor, u koji ulaze tri teretne stanice - Makiš, Zemun polje, Karaburma i putničke u Prokopu, Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, Tehničko-putnička stanica Kijevo, ranžirna stanica u Makišu i železnička obilaznica oko prestonice.

- Sama činjenica da je saobraćaj organizovan tako da najveći broj vozova polazi iz Beograda znači da je depo koji se nalazi u blizini glavne železničke stanice "Centar" ujedno i najvažniji - ističe Bulajić. - Njegova važnost će dodatno biti uvećana tako što ubuduće sve linije koje polaze iz Beograda neće polaziti iz "Prokopa", nego će polaziti iz Depoa do prve stanice u Zemunu, a onda iz Zemuna kroz Novi Beograd, stanicu Prokop, pa sve dalje ka jugu.

Kako najavljuju iz "Srbija voza", u narednim godinama očekuje se da vozovi u Srbiji prevezu više od 20 miliona putnika.

PROSEČNA STAROST 35 GODINA

PROSEČNA starost voznog parka "Srbija voza" je 35 godina, ali kako najavljuju iz ove kompanije, ta situacija bi trebalo da se promeni. Najavljena je kupovina pet novih vozova "soko", a 18 novih "Štadlerovih" elektromotornih vozova, već početkom avgusta počinju da stižu u našu zemlju. Oni će se na prugama Srbije naći sredinom 2024. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

A SRBIJA?! Pitali Ruse Za koga ćete da navijate na EURO 2024? - ovako su odgovorili