Brnabić: Povećan broj usluga koje se dobijaju elektronski
18. 07. 2018. u 12:45
Srbija je u prethodnih godinu dana povećala broj usluga koje građani i privreda elektronskim putem mogu da dobiju od državnih institucija i administracije, rekla je premijerka Ana Brnabić na samitu u Gruziji
Ana Brnabić
Foto: Tanjug
Ona je ponovila da je digitalizacija jedan od ključnih prioriteta Vlade Srbije, pre svega u oblastima javne uprave, ekonomije i obrazovanja.
"Građani moraju da budu u fokusu javne administracije i da imaju najbolje i efikasne usluge. Mi smo tu zbog građana, a ne obrnuto", istakla je Brnabić i dodala da se tim principom rukovodila još kao ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu.
Ona je naglasila da je Vlada posvećena izgradnji sistema otvorenih podataka jer se na taj način smanjuje korupcija, povećavaju se konkurentnost i transparentnost i jača poverenje između države, građana i privrede.
"Elektronska uprava je najbolji mehanizam za smanjenje korupcije", istakla je premijerka.
Ona je rekla da je Kancelarija za IT i eUpravu, koja je pri Kabinetu predsednice Vlade, već u prvoj godini postojanja osvojila Nagradu za razvoj informacionog društva, koju dodeljuje Svetski samit o informacionom društvu, i to u konkurenciji od 685 prijavljenih projekata širom sveta.
Premijerka je u obraćanju naglasila važnost i neophodnost dobre pravne regulative u toj oblasti.
Pročitajte još - Brnabić: Nadam se privrednom rastu od 2,5 odsto, digitalizacija i IT nada za mlade u srbiji
Govoreći o konkretnim projektima, Brnabić je istakla da je među najvećim olakšicama za građane i privredu koje je Srbija uvela, sistem elektronske razmene dokumenata između državnih institucija (eZUP). "Zahvaljujući ovom sistemu, građani više ne moraju da troše novac i vreme čekajući u redovima za razne dokumente", naglasila je Brnabić i dodala da je, u prvoj godini, građanima ušteđeno više od 500.000 sati čekanja u redovima.
Brnabić je navela da je Srbija uvela informacioni sistem "eBeba", koji omogućava elektronsku prijavu za upis u matične knjige, prebivalište, zdravstveno osiguranje, kao i podnošenje zahteva za roditeljski dodatak već u porodilištu, za svega 15 minuta.
.jpg)
Ona je istakla i da je uvedena automatska overa zdravstvenih kartica koje poslodavci više ne moraju da overavaju na šalterima, servis "eRecept" koji omogućava automatsko izdavanje recepata za hronične bolesnike za period od šest meseci, i pokrenuta platforma eSud koja omogućava i advokatima i građanima da sudski postupak vode u potpunosti elektronski.
Brnabić je istakla da se Srbija ubrzano transformiše u modernu zemlju koja želi građanima i privredi da omogući transparentne, lako dostupne i efikasne javne usluge. "Posebno želim da istaknem da smo u implementaciji pojedinih standarda otvorenih podataka, ispred propisanih standarda EU", naglasila je predsednica Vlade.
Pročitajte još - Brnabić: Srbija spremna za punopravno članstvo u CERN-u
Brnabić je zaključila da Srbija nastavlja da radi na unapređenju eUsluga i povećanju svesti građana o olakšicama koje takav vid servisa omogućava. "Ključ u tom procesu je promena svesti javne administracije, da mora biti u službi građana", istakla je predsednica Vlade.
Partnerstvo za otvorenu upravu predstavlja najveću međunarodnu inicijativu iz oblasti otvorene uprave, a Srbija u njoj učestvuje od 2012. godine.
Pročitajte još - Brnabić: Građani će živeti bolje u 2018. godini

Tokom prve zvanične posete Gruziji, predsednica Vlade Ana Brnabić sastala se u Tbilisiju sa predsednikom Vlade Gruzije Mamukom Bahtadzeom, predsednikom Gruzije Georgijem Margvelašvilijem i predsednikom gruzijskog paralamenta Iraklijem Kobakhidzeom, sa kojima je razgovarala u unapređenju bilateralnih odnosa dve zemlje. Brnabić je u razgovorima naglasila da je Srbija zahvalna Gruziji što nije priznala jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova.
BRNABIĆ: POHVALE SRBIJI ZA TRANSPARENSTNOST DRŽAVNE UPRAVE
TBILISI, 18. jula (Tanjug) - Premijerka Srbije Ana Brnabić kazala je da je Partnerstvo za otvorenu upravu (OGP) pohvalilo Srbiju za napore da poveća transparentnost rada državne uprave, te da je prepoznato koliko je Srbija uradila u fokusiranju Vlade na svoje građane.
Brnabić je u izjavi nakon panela kojim je otvoren peti globalni samit OGP, koji se ove godine održava u glavnom gradu Gruzije, Tbilisiju navela da je generalni sekretar OGP Sanjau Pradhan pohvalio napore Srbije u otvaranju svojih podataka.
Premijerka je navela da se Srbija našla među četiri svetske zemlje, zajedno sa Salvadorom, Letonijom i Kanadom, koje su retke u svetu po tome što prave velike napore da otvore svoje podatke i da povećaju transparentnost rada državne uprave u vreme kada većina zemalja zatvore svoje podatke.
"To je veliko priznanje i za Vladu Srbije, kabinet premijera, ceo moj tim, Kancelariju za tehnologije i eUpravu i drago mi je što je to prepoznato i priznato i mi ćemo nastaviti sa ovim da radimo", kazala je Brnabić.
Navela je da to što je pozvana da predstavlja Srbiju na današnjem panelu govori o tome da je prepoznato koliko je Srbija uradila u smislu fokusiranja Vlade na svoje građane.

Kazala je da je dogovoreno da na naknadnom sastanku, kada Srbija bude formirala svoju Akademiju za javnu upravu, bude potpisan sporazum o saradnji sa Partnerstvom za otvorenu upravu.
Dodala je da je imala priliku i da razgovara sa premijerom Kirgistana, sa premijerom Gruzije, sa predsednikom Šri Lanke, kao i mnogim drugim zvaničnicima i ocenila te razgovore kao dobru priliku da podeli sa njima šta je to što Srbija radi i kojim putem ide.
Samit, na kojem je učestvovala premijerka Brnabić, otvorio je danas premijer Gruzije Mamuk Bahtadže.
Na Samitu učestvuju predstavnici iz više od 90 zemalja sveta, a predstavljeni su rezultati postignuti uvođenjem koncepta otvorene uprave, u poboljšanju elektronskih usluga za građane, digitalizaciji i smanjenju korupcije.
Predsednica Vlade Srbije govorila je na centralnom panelu na kome su učestvovali i predsednik Šri Lanke i premijer Kirgistana.
Nedjo
18.07.2018. 13:56
Živimo u vremenu kada se svi poslovi završavaju preko interneta. Postali su nam neophodni bukvalno kao i hleb.
Administracija i treba da bude u službi građana a ne obrnuto, treba pojednostaviti što više je moguće administraciju, već koristim e-upravu za razna zakazivanja i naručivanja dokumenata, unapred se radujem daljim mogućnostima koje ćemo imati elektronskkim putem.
Idemo u korak sa svetom i napretkom.
Naša administracija sve više napreduje i tako i treba da nastavi. Elektronska uprava mnogima štedi vreme.
Elektronska uprava je stvar budućnosti, naša zemlja to sada primenjuje.
Komentari (8)