Niko nije kočio na vreme, propuste imali i vozač autobusa i mašinovođa: Različita viđenja o nesreći kod Niša
29. 11. 2019. u 11:01
Veštak Dragan Marković rekao da je mašinovođa mogao da vidi da se autobus ne zaustavlja na znak "stop" i mogao je da svira i upozori ga sirenom, ali i da koči
Foto D. A.
KADA sam ugledao autobus na pružnom prelazu, dao sam signalni znak sirenom "pazi", ali od stubova na kompoziciji voza, koji su mi zaklanjali preglednost ukoso, nisam mogao da ga vidim ranije. Po izlasku iz stanice "Međurovo", uočio sam autobus na šinama i tada sam počeo da trubim.
Ovako je pred Osnovnim sudom u Nišu svedočio mašinovođa Vladica R., koji je upravljao vozom kada su se, 21. decembra prošle godine, sudarili voz u autobus "Niš ekspresa". U toj nesreći poginulo je osmoro putnika, od kojih troje dece, a više od dvadesetoro ljudi je povređeno.
- Voz je zatim ispao iz šina, truckao je i posle 10-15 metara se zaustavio. Kada sam video šta se desilo, nisam imao snage da izađem, zagrlio sam ranac i počeo da plačem - rekao je tada mašinovođa, koji se tim poslom bavi od 2006. godine.
Međutim, sudski veštak, koji je uradio rekonstrukciju nesreće na osnovu podataka prikupljenih iz AD "Železnica" i sa lica mesta, utvrdio je da pored propusta vozača autobusa "Niš ekspresa" Milana Zdravkovića, ima i propusta mašinovođe. Jer, kako je objasnio, tačno je da se autobus nije zaustavio na znak "stop" niti je vozač pogledao da li ide voz, ali je tragedije mogla da bude izbegnuta i da je mašinovođa reagovao na vreme.
- Iako se autobus kretao samo osam kilometara na čas, mašinovođa je mogao da vidi da se on ne zaustavlja na znak "stop" i mogao je da svira i upozori ga sirenom, ali i da koči. Kada je video da se autobus ne zaustavlja ni na tri metra od pruge, to je bio krajnji momenat kada je, po meni, morao da počne da koči - obrazlagao je veštak Dragan Marković.
Nakon nesreće, mašinovođa je imao zdravstvene probleme, a kako je rekao pred sudom, smenjen je sa mesta mašinovođe i prebačen na "nižu" poziciju. Kako "Novosti" saznaju, trenutno radi kao kondukter.
KONDUKTER SE NE SEĆA
Tokom dosadašnjeg suđenja, kao svedok je saslušan i kondukter koji je bio u vozu. On nije mogao da precizira da li je pre sirene za opasnost čuo i zvuk upozorenja da ide voz. Takođe, nije mogao da kaže, da li je mašinovođa svirao.
Рашо
29.11.2019. 11:15
Тачно, несрећа се такође не би десила да воз тог дана није саобраћао на тој линији!
Šta sad, ispade da je mašinovođa više kriv nego vozač autobusa?
@Baltazar - nego svako treba da odgovara za svoj deo krivice... Ubi nas neznanje.
Komentari (2)