JEDINSTVENI kontakt-centar republičkih inspekcija, koji pokriva rad 44 inspekcijske službe sa republičkog nivoa, u prvih šest nedelja svog rada primio je i obradio 3.086 prijava, objavilo je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Srbije.

Ovaj sistem je građanima i privrednicima u Srbiji omogućio da elektronskim putem, preko onlajn formulara na sajtu www.inspektor.gov.rs ili telefonom na broj 011/6350 322, u razgovoru sa operaterima ili ostavljajući govornu poruku, mogu da prijave razne vrste nepravilnosti koje su u domenu kontrole republičkih inspekcija, ali i nedoslednosti u postupanju samih inspektora.


Kontakt-centar je u proseku, u prvih šest nedelja, od 25. marta do 12. maja, dnevno primao 74 predmeta, a nadležnim inspekcijama je prosleđeno 1.357 predmeta. Najviše upita prosleđeno je Tržišnoj inspekciji, njih 530, što je 39 odsto od ukupnog broja predmeta.


Inspektoratu rada prosleđen je 331 predmet, Sanitarna je dobila 107 upita, Poreska - 109, Zdravstvena - 67, a inspektorima socijalne zaštite upućeno je 25 upita. Najviše, 49 odsto stiglo je telefonom, trećina preko glasovne poruke, a 21 procenat putem onlajne formulara na sajtu. U registru subjekata i objekata inspekcijskog nadzora nalazi se više od dva miliona firmi, kao i škole, bolnice, obdaništa, fakulteti, koji su takođe predmet nadzora.


Svi iz tog registra se rangiraju po stepenu rizika, koji pomaže inspektorima da vide da li je potrebna češća kontrola, a prvi put inspektori mogu da vide i istoriju nadzora.


NEDOSTAJU INSPEKTORI


Republički inspektori godišnje urade oko 500.000 nadzora, a gotovo polovina se odnosi na kontrolu hrane i to na ulasku u zemlju, odnosno u prometu. Taj posao radi 2.384 inspektora, što je tri puta manje od potreba, mereno prema broju stanovnika ili veličini privrede.