Nema stajanja za transport i logistiku

05. 05. 2020. u 19:00

Roland Raith, generalni direktor kompanije Gebruder Weiss u Srbiji, govori o tome kako je GW uspeo da održi sve lokacije operativnim i nastavi da pruža svojim klijentima usluge transporta visokog kvaliteta

Нема стајања за транспорт и логистику
Gebruder Weiss, jedna od vodećih transportnih i logističkih kompanija u Evropi, uspešno prevazilazi izazove u doba pandemije, dokazujući da 500 godina tradicije stvara stabilne sisteme koji odolevaju čak i najtežim vremenima. Roland Raith, generalni direktor kompanije Gebruder Weiss u Srbiji, govori o tome kako je GW uspeo da održi sve lokacije operativnim i nastavi da pruža svojim klijentima usluge transporta visokog kvaliteta.

1. Uskoro će vanredno stanje biti ukinuto i ubrzo se vraćamo redovnim poslovnim aktivnostima. Vaša kompanija posluje na 150 lokacija, kakva je trenutna situacija na polju logistike?

Tako je, situacija se polako stabilizuje u određenim državama. Restrikcije u Austriji i Španiji su delimično ublažene, proizvodnja se polako nastavlja. Austrija polako otvara kompanije i trgovinu, dok je industrija u Španiji ponovo otvorena pod strogim higijenskim regulacijama. Slovačka je omogućila transport dobara bez restriktivnih mera, nacionalni transport u Nemačkoj se nastavlja na visokom nivou, a vlada Poljske je usvojila plan za otvaranje ekonomije. U mnogim zemljama primećujemo napore ka stabilizaciji i ekonomskom oporavku, što je dobar znak da će se uskoro sve vratiti u normalu. Ipak, veoma je važno da održimo adekvatne mere bezbednosti kako ne bismo ugrozili ovaj pozitivan trend.

2. Vaša industrija predstavlja deo sistema podrške, održavate tok robe i neophodne opreme. Kako uspevate da organizujete svoje poslovanje?

Transport i logistika je jedna od industrija koja je nastavila sa radom i u ovoj situaciji. Naš primarni fokus bilo je i ostao pružanje usluga visokog kvaliteta, uz pružanje podrške našim partnerima i klijentima u ovim teškim vremenima. U skladu sa preporukama Vlade i nadležnih organa, preduzeli smo niz koraka od samog početka – organizovali smo rad od kuće, rad u smenama, i uspostavili temeljne bezbednosne procedure za naše vozače. Takođe, naše klijente, partnere i širu zajednicu redovno informišemo o stanju na različitim tržištima kroz naš newsletter dostupan na sajtu.
Naše poslovanje bilo je stabilno od samog početka, i ne mogu da ne pomenem naše zaposlene jer su upravo oni to omogućili. Pristupili su situaciji posvećeno, dokazujući da smo tokom godina izgradili stabilan poslovni sistem koji nam omogućava da idemo dalje čak i u najtežim vremenima.

3. Kako je pandemija uticala na vaše poslovanje? Koje su ključne usluge koje trenutno pružate?

Pandemija je prouzrokovala promenu u tražnji naših usluga, i mi se trudimo da ponudimo rešenja koja će našim klijentima omogućiti da održe svoje poslovanje u trenutnim okolnostima. Jedna od usluga sa povećanom tražnjom je kućna dostava, koja je ostvarila veoma uspešne rezultate i prošle godine, beležeći dvocifreni rast. Globalni trend je primetan i na srpskom tržištu, gde je kućna dostava trenutno jedna od ključnih usluga. Do kraja aprila, uspešno smo dostavili oko 16.000 paketa za naše klijente, i sa zadovoljstvom ćemo nastaviti da na ovaj način podstičemo građane da poštuju preporuke Vlade i relevantnih institucija.

4. Koji su najveći izazovi sa kojima ste se susreli na operativnom nivou?

U ovakvim vremenima poslovanje je samo po sebi izazov. Moramo biti inovativni i agilni kako bismo odgovorili na potrebe klijenata, i zato konstantno radimo na unapređenju i prilagođavanju naših usluga. Jedan od najvećih izazova sa kojima smo se uspešno suočili bila je implementacija beskontaktne dostave, procedure koju smo kreirali posebno za ovu situaciju kao odgovor na povećanu tražnju u oblasti kućne dostave. Beskontaktna dostava podrazumeva da vozač dostavlja pošiljku na ugovorenu lokaciju, udaljava se na rastojanje od najmanje dva metra, a zatim obaveštava primaoca o dostavljenom paketu. Umesto potpisa primaoca, vozač fotografiše pošiljku kao dokaz o dostavi, i tada se pošiljka smatra dostavljenom.

5. Koje je vaše mišljenje o otvaranju zelenih koridora, i kako to utiče na vas?

Vlada je prepoznala značaj održavanja tokova robe od samog početka. Implementacija sistema zelenih koridora je izuzetno važna, jer omogućava neometani tranzit i protok robe u regionu. Njihovo otvaranje omogućilo nam je da smanjimo vreme putovanja, što nam dalje omogućava da efikasnije odgovorimo na potrebe klijenata i da efikasnije realizujemo pošiljke.

6. Kako procenjujete da će izgledati ostatak 2020. u poređenju sa prethodnom godinom, i koji su vaši planovi za period nakon pandemije?

Prethodnu godinu smo završili sa sjajnim poslovnim rezultatima - postigli smo promet od 1,7 milijardi evra i zabeležili pozitivan trend u svim oblastima poslovanja, ali je u ovom trenutku rano govoriti o predviđanjima za 2020. Sada je strpljenje ključno, trebalo bi da se svi fokusiramo na to da ostanemo zdravi i prevaziđemo ovu situaciju. Nakon ukidanja vanrednog stanja, analiziraćemo situaciju, pregrupisati se, i početi da radimo na vraćanju u normalu što je pre moguće.

(PR)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije