Rusi bi da grade metro i tunele u Beogradu: Spremni da kapitalne projekte realizuju po sistemu KLjUČ u RUKE

Dušan Stojaković

07. 03. 2020. u 14:02

Руси би да граде метро и тунеле у Београду: Спремни да капиталне пројекте реализују по систему КЉУЧ у РУКЕ

Foto D.Milovanović

Kompanija "Mosmetrostroj" ponudila Beogradu finansiranje nekoliko kapitalnih projekata

KOMPANIJA "Mosmetrostroj" ponudila je Srbiji da gradi i finansira izgradnju beogradskog metroa i tunela od Kameničke do Ulice despota Stefana i ispod Topčidera do Autokomande. Rusi su pismo o namerama preneli tročlanoj srpskoj delegaciji na sastanku održanom 20. decembra prošle godine i uputili poziv državnim i prestoničkim zvaničnicima da posete Moskvu i sedište tog preduzeća. Osim ponude za izvođenje radova po sistemu "ključ u ruke", na adresu naših institucija stigla je i ponuda da se investira i u izgradnju fabrika u kojima bi se proizvodili vagoni i rezervni delovi za metro.

Ipak, naša prestonica je započela ozbiljne pregovore sa Francuzima i Kinezima o izgradnji metroa, tako da je malo verovatno da će se ta kompanija uključiti u ovaj projekat. Međutim, može se očekivati da bude uključena u izgradnju dva tunela.

Kako "Novosti" saznaju, "Mostmetrostroj" nudi i pomoć u nabavci novca neophodnog za izgradnju. Ovo moskovsko javno preduzeće, koje zapošljava 14.000 ljudi, spremno je da sva tri projekta realizuje po sistemu "ključ u ruke", uvažavajući činjenicu da su Beogradu prioriteti metro i tunel ispod centra Beograda, a da bi se u sledećoj fazi "bušilo" ispod Topčidera.


Pročitajte i:I Rusi pomažu oko beogradskog metroa



Srpska delegacija, na sastanku održanom krajem prošle godine - koju su činili Lazar Radaković, pomoćnik ministra saobraćaja, Marina Sarić, direktor sektora za razvoj u "Infrastrukturama železnice Srbije", i Mihajlo Mišić, operativni direktor Direkcije za građevinsko zemljište Beograda - informisala je potencijalne partnere o tome kako sada stoje stvari u vezi sa pomenutim projektima. Preneseno im je da naša država trenutno razgovara sa kineskim i francuskim kompanijama u vezi s projektom "Metro Beograd" i da još nisu zaključeni sporazumi zainteresovanih strana.

Rusi su na to konstatovali da je metro strateški, geopolitički i dugoročni projekat za državu i grad i da predstavlja okosnicu ekonomskog i privrednog rasta. Našim pregovaračima su poručili i da se ovakvi projekti planiraju na rok od 100 godina i da je u njih potrebno ulagati tokom celog eksploatacionog veka. Osim želje da grade pomenute projekte, Rusi su upozorili da je neophodno integrisanje u postojeće i planirane sisteme gradskog i železničkog saobraćaja Beograda. Poručili su i da svako naknadno razvijanje projekta poskupljuje njegovu vrednost.

Osim ponude, "Mosmetrostroj" je ponudio i da pomogne u organizovanju preduzeća koje bi realizovalo pomenute projekte. Takođe, pismo o namerama da se uključe u pomenute projekte, iz kompanije koja je završila 70 odsto poslova u moskovskom metrou poslali su i 25. decembra 2018. godine zameniku gradonačelnika Beograda Goranu Vesiću. Čekajući ishod pregovora sa Francuzima i Kinezima, Beograđanima ostaje da još "čekaju metroa".



BAJPAS SAVSKA - DUNAVSKA PADINA

TUNEL koji će spojiti savsku i dunavsku padinu moći će da primi sav saobraćaj koji stiže Novim savskim mostom sa Novog Beograda, koji bi trebalo da počne da se gradi sledeće godine, i iz centra ka novobeogradskim blokovima. Gradnja tunela smanjiće gužve na potezu Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Despota Stefana. Osim što bi se centralno jezgro rasteretilo saobraćaja za 14 odsto, a prosečna brzina putovanja bi se povećala za 10 odsto, najveći benefit biće smanjenje ugljen-monoksida za devet odsto u prestonici. Tunel će imati dve tunelske cevi duge oko dva kilometra, sa ulazima u Ulici Gavrila Principa kod Ekonomskog fakulteta i na Bulevaru despota Stefana, kod Policijske uprave za grad Beograd, poznatije kao stanice 29. novembar. Procene o tome kolika bi mogla da bude vrednost radova još nema. Sigurno je da će morati da se poruši veliki broj stambenih i poslovnih objekata oko planiranih ulaza. Trenutno se radi na formiranju građevinskih parcela ulaznog i izlaznog portala, što je u nadležnosti Direkcije za gradsko građevinsko zemljište Beograda.

S. B. M.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Горан

07.03.2020. 14:14

2018 сам био у Москви да гледам светско првенство у футбалу. Обишао сам и Санкт Петербург. Метрои у Москви и Санкт Петербургу су изваредни, удобни, чисти, систем ради веома прецизно и тачно. Најискреније се надам да ћемо изградњу Београдског метроа поверити Русима!!!

Misa

07.03.2020. 15:05

Nije mi jasno sta je sapredizecem Beogradski metro koje je osnovano jos davne mislim 1980 godine

Jelena

08.03.2020. 18:50

@Misa - Sta ti nije jasno. Pa zaposleni redovno idu na posao i primaju plate iz budzeta a metroa nigde. Isto kao sto imamo ministarstvo za zastitu sredine koje ana bas nista ne radi.

Rendgen

07.03.2020. 15:06

Ovde je prica zavrsena, jer Francuti ce da rade i tu je prica gotova iako nisu najpovoljniji.

Miki-Zg

08.03.2020. 19:16

@Rendgen - Vi ste u pravu ,dogovoreno s Francuzima iako su skuplji ,isto i Moravski koridor ( Mihajlović-Skot ) skuplji za 300 miliona dolara od Kineza !

Goran ali ne Bot

07.03.2020. 15:17

Rusi su upozorili na neisplativost novog rešenja i ukazali na to da će metro kako je sada planiran morati da se doradjuje [jer zaobilazi ključne pravce i najveći broj putnika] te da će biti ekstremno skup u izgradnji i održavanju. Platiće mo skupo da ga izgradimo i još skuplje da ga koristimo. A za to nemamo novca.

Ср. Петровић

07.03.2020. 15:56

Video sam više metroa u više zemalja. Najjsži utisak ostavio je moskovski. Kažu i da Švedska ima veličanstva i metro. Nisam video i ne nude se. Glasam za ruski, jer koliko vidim, nude dugi rok otplate. Moskovski metro je kao hram Осторожно двери закривются!

Jelena

08.03.2020. 18:48

@Ср. Петровић - Slazem se u potpunosti. Majstori su i moskovski metro je pravljen jos 1935 i to ispod centra grada. Trase koje su nasi amateri predlozili, promeniti prema ruskoj ideji. Kruznica i sve linije kroz centar.

Miki

07.03.2020. 16:06

Ako je ovo istina, imaćemo najlepši i najmoderniji metro u evropi. Kada su rusi gradili metro u Moskvi, tada je bio rast 13% u rusiji, i nametnuli su prvi svetski rat, zna seko, jer su oni bili u krizi. Svaki put jedno te isto.

gedža

07.03.2020. 16:06

Dati Rusima da rade iskljućčvo. Prelepi, funkcionalni a i kad su pravljeni , predviđeni su kao i atomska skloništa jer su na velikoj (sigurnoj) dubini. S'obzirom koliko vole da bombarduju Beograd i Srbiju, to je metro koji nam je najpotrebniji.

ivan

08.03.2020. 00:45

Ako bude trasa metroa isla kuda je receno,ne trebaju nama ni Rusi,ni Francuzi,ni Kinezi.Dovoljno je da dovedu robijase da grade i bice dobar,jer i ovako po planu ce biti funkcionalan tek za 50 godina,kada se grad prosiri u Makis i na Adu Huju.

Duska

08.03.2020. 18:52

Ovo im je jedina pametna ideja do sada. Poveriti rusima i projekat i izgradnju i bice bez greske. Njihovi vec 90 godina rade perfektno.

Гојко

11.03.2020. 10:41

Prosirenje Savskog mosta,izgradnja 2 pomenuta tunela / i Nju Jork je pod vodom povezan sa 2 tunela sa Nju Dzersijem,placa se prolaz 15 USD/ je fantasticna stvar,ako se jednog dana ostvari.