Rusi bi da grade metro i tunele u Beogradu: Spremni da kapitalne projekte realizuju po sistemu KLJUČ u RUKE
07. 03. 2020. u 14:02
Kompanija "Mosmetrostroj" ponudila Beogradu finansiranje nekoliko kapitalnih projekata
Foto D.Milovanović
KOMPANIJA "Mosmetrostroj" ponudila je Srbiji da gradi i finansira izgradnju beogradskog metroa i tunela od Kameničke do Ulice despota Stefana i ispod Topčidera do Autokomande. Rusi su pismo o namerama preneli tročlanoj srpskoj delegaciji na sastanku održanom 20. decembra prošle godine i uputili poziv državnim i prestoničkim zvaničnicima da posete Moskvu i sedište tog preduzeća. Osim ponude za izvođenje radova po sistemu "ključ u ruke", na adresu naših institucija stigla je i ponuda da se investira i u izgradnju fabrika u kojima bi se proizvodili vagoni i rezervni delovi za metro.
Ipak, naša prestonica je započela ozbiljne pregovore sa Francuzima i Kinezima o izgradnji metroa, tako da je malo verovatno da će se ta kompanija uključiti u ovaj projekat. Međutim, može se očekivati da bude uključena u izgradnju dva tunela.
Kako "Novosti" saznaju, "Mostmetrostroj" nudi i pomoć u nabavci novca neophodnog za izgradnju. Ovo moskovsko javno preduzeće, koje zapošljava 14.000 ljudi, spremno je da sva tri projekta realizuje po sistemu "ključ u ruke", uvažavajući činjenicu da su Beogradu prioriteti metro i tunel ispod centra Beograda, a da bi se u sledećoj fazi "bušilo" ispod Topčidera.
Pročitajte i:I Rusi pomažu oko beogradskog metroa
Srpska delegacija, na sastanku održanom krajem prošle godine - koju su činili Lazar Radaković, pomoćnik ministra saobraćaja, Marina Sarić, direktor sektora za razvoj u "Infrastrukturama železnice Srbije", i Mihajlo Mišić, operativni direktor Direkcije za građevinsko zemljište Beograda - informisala je potencijalne partnere o tome kako sada stoje stvari u vezi sa pomenutim projektima. Preneseno im je da naša država trenutno razgovara sa kineskim i francuskim kompanijama u vezi s projektom "Metro Beograd" i da još nisu zaključeni sporazumi zainteresovanih strana.
Rusi su na to konstatovali da je metro strateški, geopolitički i dugoročni projekat za državu i grad i da predstavlja okosnicu ekonomskog i privrednog rasta. Našim pregovaračima su poručili i da se ovakvi projekti planiraju na rok od 100 godina i da je u njih potrebno ulagati tokom celog eksploatacionog veka. Osim želje da grade pomenute projekte, Rusi su upozorili da je neophodno integrisanje u postojeće i planirane sisteme gradskog i železničkog saobraćaja Beograda. Poručili su i da svako naknadno razvijanje projekta poskupljuje njegovu vrednost.

Osim ponude, "Mosmetrostroj" je ponudio i da pomogne u organizovanju preduzeća koje bi realizovalo pomenute projekte. Takođe, pismo o namerama da se uključe u pomenute projekte, iz kompanije koja je završila 70 odsto poslova u moskovskom metrou poslali su i 25. decembra 2018. godine zameniku gradonačelnika Beograda Goranu Vesiću. Čekajući ishod pregovora sa Francuzima i Kinezima, Beograđanima ostaje da još "čekaju metroa".
BAJPAS SAVSKA - DUNAVSKA PADINA
TUNEL koji će spojiti savsku i dunavsku padinu moći će da primi sav saobraćaj koji stiže Novim savskim mostom sa Novog Beograda, koji bi trebalo da počne da se gradi sledeće godine, i iz centra ka novobeogradskim blokovima. Gradnja tunela smanjiće gužve na potezu Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Despota Stefana. Osim što bi se centralno jezgro rasteretilo saobraćaja za 14 odsto, a prosečna brzina putovanja bi se povećala za 10 odsto, najveći benefit biće smanjenje ugljen-monoksida za devet odsto u prestonici. Tunel će imati dve tunelske cevi duge oko dva kilometra, sa ulazima u Ulici Gavrila Principa kod Ekonomskog fakulteta i na Bulevaru despota Stefana, kod Policijske uprave za grad Beograd, poznatije kao stanice 29. novembar. Procene o tome kolika bi mogla da bude vrednost radova još nema. Sigurno je da će morati da se poruši veliki broj stambenih i poslovnih objekata oko planiranih ulaza. Trenutno se radi na formiranju građevinskih parcela ulaznog i izlaznog portala, što je u nadležnosti Direkcije za gradsko građevinsko zemljište Beograda.
S. B. M.
Горан
07.03.2020. 14:14
2018 сам био у Москви да гледам светско првенство у футбалу. Обишао сам и Санкт Петербург. Метрои у Москви и Санкт Петербургу су изваредни, удобни, чисти, систем ради веома прецизно и тачно. Најискреније се надам да ћемо изградњу Београдског метроа поверити Русима!!!
Ko je bio u Moksvi i Peterzburgu, video je da to nije metro vec remek delo.
uvesti im vize
@Pravi Delija Veran Je Ko Pas - Francuzima, ili Kinezima?
Nije mi jasno sta je sapredizecem Beogradski metro koje je osnovano jos davne mislim 1980 godine
Komentari (16)