Kad će vozovi ići 100 na sat do Bara: Najavljena obnova pruge do Crne Gore

Z. Radović

24. 10. 2019. u 14:52

Кад ће возови ићи 100 на сат до Бара: Најављена обнова пруге до Црне Горе

Depositphotos

Dugo očekivana rekonstrukcija pruge koja povezuje srpsku prestonicu i crnogorsku luku trebalo bi da počne 2020. Po redu vožnje, na ovoj relaciji putovanje traje 11 sati, ali se često oduži i po 13 časova

REKONSTRUKCIJA preostalih oko 210 kilometara pruge Beograd - Bar kroz Srbiju, od Valjeva do Vrbnice, na granici sa Crnom Gorom, trebalo bi da počne krajem sledeće godine ili na proleće 2021. godine. U Ministarstvu građevinarstva za "Novosti" kažu da je u toku izrada projekata za pojedine deonice, jer će se ovaj projekat realizovati po fazama. Procenjuje se da bi posao, u najboljem slučaju, mogao biti okončan do 2022. godine.

Zvanično, po podacima iz reda vožnje "Infrastrukture železnica Srbije", voz od Beograda do Bara trenutno putuje 11 sati, ali se taj put u praksi neretko oduži, pa putnici u vagonima provedu i do 13 časova. Kada rekonstrukcija bude završena, na prugu bi trebalo da se vrati prvobitna, projektovana brzina od 100 kilometara na čas. Davne 1976. kada su krenuli prvi vozovi, putovanje je trajalo oko sedam i po sati. Dužina regionalne pruge kroz Srbiju je 301 kilometar, a do sada je rekonstruisana deonica od beogradskog naselja Resnik do Valjeva. Preostalo je da se "popravi" još 209,8 kilometara.


PROČITAJTE JOŠ: Država Srbija ima novi trik u borbi protiv prevaranatskih firmi: Pokajnici ruše kartele

Proteklog vikenda, potpisan je sporazum sa "Ruskim železnicama" o radovima, a rok i vrednost izrade projektno-tehničke dokumentacije biće naknadno definisani aneksom ugovora.

- Planira se da projektno-tehnička dokumentacija za rekonstrukciju ovog dela barske pruge bude završena do sredine naredne godine, što je izuzetno kratak rok za ovaj posao - navode u resornom ministarstvu. - Tek posle toga će biti poznati rokovi i vrednost realizacije ovog posla, ali se procenjuje da je za izvođenje potrebno oko dve godine, a da je vrednost investicije oko 450 miliona evra.

Projektno-tehničkom dokumentacijom će biti definisani i tehnologija i saobraćajni uslovi pod kojima će se izvoditi radovi na rekonstrukciji ovog dela barske pruge. U MGSI kažu da neće biti potpune obustave saobraćaja.

S obzirom na to da će se projekat realizovati fazno, za svaku deonicu pruge pojedinačno biće sagledani najpovoljniji uslovi, kako bi se radovi efikasno i nesmetano odvijali, a istovremeno i da se zadovolje potrebe privrede za transportom robe železnicom ovim saobraćajnim pravcem.

KONTROLA VOZOVA U MAKIŠU

Tokom posete premijera Medvedeva potpisana su još dva sporazuma u oblasti železnice. Prvi između Vlade Ruske Federacije i Vlade Republike Srbije o odobrenju državnog izvoznog kredita Vladi Republike Srbije. Novi ruski kredit za železnicu vredan je 172,5 miliona evra, uz učešće iz srpskog budžeta u iznosu od 57,5 miliona evra, što je ukupno 230 miliona evra. Novi zajam odnosi se na projektovanje i izgradnju novog dispečerskog centra na železnici, izradu projektno-tehničke dokumentacije za nastavak rekonstrukcije barske pruge i izgradnju elektrotehničke infrastrukture na deonici brze pruge Beograd-Budimpešta, od Stare Pazove do Novog Sada.


PROČITAJTE JOŠ: Duga lista problema koči Srbiju na putu ka tržištu od 800 miliona ljudi

PUTNICI SE VRAĆAJU

REMONTOM prve deonice na barskoj pruzi, od beogradskog naselja Resnik do Valjeva, putnici su prepoznali benefit železnice.

- Vreme putovanja vozom od stanice Beograd centar do Valjeva je sada 75 minuta, brzim vozom, odnosno 90 minuta regio vozom - navode u MGSI. - Za prvih osam meseci, iz stanice Valjevo putovalo je 39.154 ljudi i došlo je do povećanja broja putnika za 63 odsto u odnosu na isti period lane.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije