PORAŽAVAJUĆI REZULTATI: Trećina neispravna, kočnice loše u 41 odsto automobila!

P. ŽIVKOVIĆ

petak, 15. 12. 2017. u 07:40

ПОРАЖАВАЈУЋИ РЕЗУЛТАТИ: Трећина неисправна, кочнице лоше у 41 одсто аутомобила!
Poražavajući rezultati akcije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo", koju je sproveo Auto-moto savez Srbije. Zbog provizije od obaveznog osiguranja, tehnički pregled prolaze sva vozila

SKORO svako treće vozilo koje je pregledano u tradicionalnoj akciji Auto-moto saveza Srbije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo" ne bi prošlo tehnički pregled, a još poraznija je činjenica da je od tih automobila čak 41 odsto sa neispravnim sistemom za kočenje!

Ipak, u Auto-moto savezu ističu da je ovaj rezultat bolji nego u istom periodu prošle godine i da je procenat neispravnih automobila u 2017. godini smanjen deset odsto u odnosu na rezultate u akijama sprovedenim u 2016. godini.

- Bez obzira na manji broj tehnički neispravnih vozila i dalje se radi o zabrinjavajućoj pojavi. Niko sa tim ne može da bude zadovoljan jer ljudi ginu svakodnevno - kaže za "Novosti" Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.

Stojanović keže da je podatak da je u Srbiji uvezeno više od 140.000 polovnih vozila za prvih deset meseci ove godine, uz činjenicu da je više od 80 odsto ovih vozila starije od deset godina samo govori u prilog činjenici da će na našim drumovima opasnost od neispravnih "krševa" biti sve veća.

PROČITAJTE JOŠ - U novembru prodato čak 2.025 vozila

Ipak, ovakvu sliku bi moglo da promeni ako se usvoji da sva vozila starija od 15 godina moraju obavezno da idu dva puta godišnje na tehnički pregled. To bi trebalo da započne od Nove godine. U sklopu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, predviđa se i da svako vozilo na tehničkom pregledu mora da bude fotografisano ili snimljeno video-kamerom. Uz nove propise o tehničkim pregledima koji bi trebalo uskoro da budu usvojeni, situacija bi mogla da bude kudikamo bolja kada je reč o broju neispravnih vozila na drumovima.


STRUKTURA KVAROVA
ANALIZA strukture kvarova u ovoj akciji, koja je obuhvatila oko 5.000 vozila, pokazuje da od neispravnih vozila čak 41 odsto ima problem sa kočionim sistemom, 12 odsto sa sistemom za upravljanje, a svetlosna signalizacija nije bila potpuno ispravna kod 34 odsto automobila. U prethodnoj akciji u junu ove godine najčešći problem, pokazalo se, bili su uređaji za zaustavljanje i to u 38 odsto slučajeva, dok je 32 odsto kvarova detektovano na uređajima za osvetljavanje, odnosno na uređajima za upravljanje 16 odsto.

- To tako izgleda, mada sam ja skeptik - kaže Stojanović. - U tim izmenama je predviđeno i da Vlada Srbije određuje najvišu cenu usluge tehničkih pregleda umesto najnižu, za šta se mi zalažemo od 2009. godine.

Stojanović kaže i da će određivanje najviše cene tehničkih pregleda ponovo omogućiti nesavesnim vlasnicima da, zarad provizije od obaveznog osiguranja, puštaju i tehnički neispravna vozila u saobraćaj.

Ipak, ovakvu sliku bi moglo da promeni ako se usvoji da sva vozila starija od 15 godina moraju obavezno da idu dva puta godišnje na tehnički pregled. To bi trebalo da započne od Nove godine. U sklopu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, predviđa se i da svako vozilo na tehničkom pregledu mora da bude fotografisano ili snimljeno video-kamerom. Uz nove propise o tehničkim pregledima koji bi trebalo uskoro da budu usvojeni, situacija bi mogla da bude kudikamo bolja kada je reč o broju neispravnih vozila na drumovima.

- To tako izgleda, mada sam ja skeptik - kaže Stojanović. - U tim izmenama je predviđeno i da Vlada Srbije određuje najvišu cenu usluge tehničkih pregleda umesto najnižu, za šta se mi zalažemo od 2009. godine.

Stojanović kaže i da će određivanje najviše cene tehničkih pregleda ponovo omogućiti nesavesnim vlasnicima da, zarad provizije od obaveznog osiguranja, puštaju i tehnički neispravna vozila u saobraćaj.

PROČITAJTE JOŠ - Dva tehnička za stare automobile

Zato ćemo, smatra naš sagovornik, i dalje sa zebnjom očekivati rezultate ovih akcija besplatne kontrole tehničkih pregleda koji nam pokazuju realno stanje.

Auto-moto savez Srbije u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i uz podršku Asocijacije tehničkih pregleda vozila dva puta godišnje organizuje tradicionalnu akciju besplatne provere tehničke ispravnosti "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Junak

15.12.2017. 07:54

Boj ne bije svjetlo oružje. Tehnička ispravnost je svakako bitna, ali koliko junaka mi imamo za koje ne važi zakon, ni alkohol , ni crveno svetlo ,ni pešački, ni žuta traka ....

Sasa

15.12.2017. 07:57

Delovi sa otpada,novi delovi koji su neispravni jer niko ne vrsi kontrolu i na kraju majstori koji ne prate novu tehnologiju jer su jos uvek sa znanjem na nivou peglica.To vazi i za ovlascene servise.Mali je broj dobrih majstora i servisa.E tu je problem,vozac placa maglu

Vlada

15.12.2017. 08:12

Prvo pogledati da li je vozilo napala korozija i da li je trulo,a ima ih dosta.Zatim sve ostalo,ko nema para da odrzava vozilo rizikuje zivot,a pune su stranice crne hronike o sudarima iz nepoznatih razloga...samo se ne iznose detalji. Zar toliko ne volimo sebe i svoje najblize?

Ћезо рца

15.12.2017. 08:32

Због кратера на путевима и улицама нико не гине... Ту је стање задовољавајуће, је л' те...

sta sad hocete

15.12.2017. 09:11

Drzava mora pojesti corbu koju je sama napravila, od 1945 god smo neprestano pod ogranicenjima uvoza automobila, neprestano pod ogromnim carinama i porezima, narod je kupovao vise nego upola kvaliteta automobila da bi imala para za sve troskove, a sada im trzite dva puta tehnicki. Taj isti AMSS je propisao osnovicu koja je visa nego bilo gde, a ne treba ta stavka ni da postoji. Da li je tako i u EU pitam vas

SASA

15.12.2017. 09:38

U Nemackoj uzme silo na tehnickom i ubada tamo gde sumnja. Ako silo prodje nema tehnicki. Ali oni imaju mogucnost. Ja imam penziju 24.000. Moj auto je star 34g. Mogu na tehnicki u svakom trenutku. Diskovi i plocice novi dobosi i paknovi, upravljacki mehanizam. Ima malo korozije ali neznam za udes gde je korozija uzrok. Policija me zaustavi i pita dali bi isao na vanredni? Ja kazem da bih ali da se kladimo da je moje vozilo ispravnije od vaseg. Vama neradi desno oboreno svetlo. Dobro vozi.

Siniša

15.12.2017. 10:36

Pre nedelju dana je moj verni Golf 1, 1984. godište, 800.000+ pređenih, 3. specijala - prošao tehnički bez i jednog problema. Ne dimi, rasaglašenje kočnica 2% -3% -3% prednje, zadnje, ručna. Ovi na tehničkom su se krstili. Kažu da novi mercedes ne daje takve rezultate. Limarija odlična, svetla ... odlična, lufta nigde. U čemu je tajna ? Naravno - u održavanju i pravilnoj eksploatacij, a dosta je korisno ako se čovek pomalo razume u mehaniku i ima adekvatan alat. Garaža daje dodatni kvalitet.

Radojko

15.12.2017. 11:13

@Siniša - Bravo gospodine,kako kazu zdrav ko casa,ne bi ga dali ni za nov.Kafanske price u Srbiji tuga pregolema utehu trazi.

bp024

25.01.2018. 14:28

Jeste da kosta ali mi moramo raditi redovan i vanredni tehnicki pregled zbog nas i nase bezbednosti.