Mobilni: Internet ispraznio novčanike

D. I. K.

16. 09. 2012. u 20:58

Korisnici mobilnih telefona svojim operaterima se najčešće žale na prevelike račune. Za osam meseci, Republička agencija za elektronske komunikacije primila 261 prigovor

PREVELIK iznos računa najčešći je razlog zašto se korisnici mobilnih telefona žale operaterima čije mreže koriste. Tome su mnogo doprineli sve “pametniji” telefoni, koji se sami “kače” na internet i prave dodatni trošak.Mobilni operateri, pak, ne žele javno da izlaze sa previše detalja oko vrste prigovora koji im pristižu, sve iz straha od konkurencije.

- Za prvih osam meseci ove godine Republička agencija za elektronske komunikacije primila je 261 prigovor na rad operatera mobilne telefonije - rečeno je “Novostima” u RATEL. - Do sada je u korist korisnika rešeno manje od 20 odsto prigovora, s tim što u okviru ovog ukupnog broja postoji veći broj prigovora koji su i dalje u radu.

Podaci stručnih službi RATEL kazuju da se najčešći prigovori odnose na visinu računa, i to uglavnom zbog ostvarenog GPRS i 3G saobraćaja prilikom pristupa internetu na takozvanim pametnim telefonima.

OPREZ U ROMINGU Kad je reč o visokim računima prouzrokovanim prenosom podataka u romingu, RATEL u saradnji sa operaterima nastoji da deluje preventivno objavljivanjem cena i savetovanjem da se u romingu isključi mogućnost prenosa podataka - navode u ovoj Agenciji. - Ukoliko korisnik ipak napravi veliki račun u inostranstvu, ne postoji način da se on oslobodi plaćanja, jer inostrani operateri svoje usluge fakturišu domaćim mobilnim operaterima, uz listinge o ostvarenom saobraćaju.

- Slede prigovori na prenos broja kod drugog operatera, i to u vezi sa trajanjem postupka i zbog govornih poruka, kao i na neispravnost telefona kupljenih u paketu - ističu u RATEL. - Vrlo mali broj se odnosi na druge nepravilnosti, poput nepokrivenosti mreže, neodgovarajućeg obaveštavanja o prekoračenju potrošnje i slično.

Mali procenat prigovora rešenih u korist korisnika direktna je posledica činjenice da se najveći broj njih odnosi na visinu računa. U tom slučaju Agencija nema način da izvrši proveru ostvarenog saobraćaja i sadržaja listinga, odnosno da izvrši korekcije računa.

- Godišnje “Telenor” dobije nekoliko hiljada pisanih reklamacija u vezi sa računima, uslugama, mrežom, uređajima ili zloupotrebom dokumentacije. U ovu grupu ne ulaze reklamacije zbog uznemiravanja korisnika - kažu u ovoj kompaniji.

U “Telenoru” navode da je RATEL od prošle godine počeo da proverava kvalitet rada operatera.

- Procenat broja prigovora koji se odnose na ispravnost računa mora biti manji od jedan odsto na 100 reklamacija vezanih za račun korisnika - pojašnjavaju sagovornici “Novosti”. - U “Telenoru” to je oko 0,4 odsto korisničke baze, i to za sve vrste reklamacija, a ne samo za ispravnost računa kako je RATEL propisao. Od ukupnog broja primljenih reklamacija svega jedna petina su osnovane.

Korisnici ovog operatera najviše se žale na iznos računa, potrošnju i kredit.

- U prvih šest meseci ove godine od preko osam miliona kontakata ostvarenih prema “Vip” korisničkom servisu samo dva odsto su bili prigovori - rečeno je “Novostima” u “Vip mobajlu”. - Većina prigovora bila je bez osnova, a u direktnom kontaktu sa korisnicima došli smo do obostrano zadovoljavajućih rešenja. Sa povećanjem broja “smart” telefona koje naši korisnici upotrebljavaju, kao i njihove navike da sve više vremena provode na internetu i društvenim mrežama, beležimo porast upita koji se odnose na GPRS saobraćaj.

Novostima” je u “Telekomu Srbija” rečeno da konkretne podatke o vrsti i broju prigovora ne mogu da iznesu u javnost.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (15)

Milan

16.09.2012. 23:49

Mesecima sam placao pet sest hiljada dinara racun za mobilni iako sam u paketu imao 400 besplatnih minuta jer su deca bila par minuta na internetu. Placao sam i cutao. Primetivsi ogromne racune zbog interneta ponudili su mi telenor klik uslugu za neogranicen internet za par stotina dinara. Niko me nije obavestio da je taj internet nakon odredjenog vremena spor, a kada sam na moru u Bugarskoj bio samo par minuta na internetu ocepili su me sa 6500 dinara. Moze li neko stati lopovima na put.

Zlopamtilo

17.09.2012. 00:41

@Milan - Pecaju ljude na telefone za 1 din. a sakriju u podesavanjima (npr. za e-mail) neprekidno kacenje na internet. Ko slucajno ode u inostranstvo, nadrljao je...

nena

17.09.2012. 08:42

@Milan - Poucena slicnim iskustvom, detetu i sebi sam nabavila model sa wi-fi opcijom. Iskreno preporucujem ovu varijantu.

Bgd

17.09.2012. 12:37

@Milan - Niko te nije obavestio da je spor? Ja nemam ugovor kod Telenora, a znam da je nakon potrosenog paketa, internet neogranicen, ali po brzini od 64kbps. Pise i na sajtu. I sada su tebe "prevarili"? Lepo ti je rekao Vladan

Violeta

17.09.2012. 15:28

@Milan - Milane, to je samo tvoja greska! Ako si vec na pretplati i imao si 400 minuta besplatnih, trebao si da se prebacis na drugu tarifu "prenesi i surfuj" i ne bi imao problema sa internetom. Sto se tice roaminga i interneta kada si u roamingu, i to je lako! Samo iskljucis prenos podataka i podesis da mozes da koristis samo wifi. Ali, najlakse je napadati provajder za svoje neznanje!

Zoran1

17.09.2012. 01:21

Ko god ima mobilni telefon i to jos sa internetom ima previse para pa baca na gluposti. Izgleda narod je daleko bogatiji nego sto bi zakljucio po kukanju.

Nikola

17.09.2012. 21:01

@Zoran1 - Nego sta nego imaju para, i evo ih svi ovde, kukaju a trose desetine hiljada dinara na telefon. Telefon je za telefoniranje, nista pametno preko interneta na njemu ne mozes da vidis osim kladionica, fejsa i slicnih gluposti. Ja im porucujem "Nije zvaka za seljaka" a oni nek udaraju minuse koliko hoce.

Zoran1

17.09.2012. 22:24

@Zoran1 - Sasvim je jasno ako nemaju dovoljno za osnovne stvari razlog je to sto su potrosili na nepotrebne gluposti. Pocne to kada narod gleda TV i korperacije kroz reklame im lepo isperu mozgove i ubede ih da je zivot apsolutno nemoguc bez raznih nepotrebnih gluposti koje reklamiraju. Ko god zeli ostati u zdravom mentalnom stanju teba hitno izbaciti TV iz kuce.

ogi og

17.09.2012. 09:35

I mene je Vip neprijatno iznenadio kada sam kupio telefon kod njih bio je sa aktiviranim pozadinskim internet protokom, dva dana pred kraj meseca me njihov službenik obavestio da sam preterao sa internet koriscenjem i da je racun 30.000 dinara, pitao sam kako je to moguce kad imam po pretplati 1,8 gigabajta besplatnog interneta i da godinama to mesecno ne mogu da potrosim ni slucajno i zasto su me obavestili dva dana pre isteka meseca a ne kada je prekoracen protok, decko je zanemeo.

Prevareni mts korisnik

17.09.2012. 13:22

Devojci su za 3G Net trazili 24 hiljade dinara. Na kraju su priznali da sistem ne valja, jer devojka nije potrosila ni ono sto je sleduje. Korisnika iz Leskovca su ubedjivali da ostane u mrezi, da mu se ne isplati da prekida ugovor a on je uporan bio da nije napravio toliki trosak za 3G Net.Meni traze vise od 20 hiljada dinara za 2 racuna i proveravao sam listing gde se vidi da su me krali po 2,5 hiljade dnevno. Zato sada u kreditnom birou pise da ne izmirujem obaveze. Reklamacije NE uvazavaju

miki

17.09.2012. 14:12

da,i ja imam wi-fi...a net na fonu mogu da iskljucim...tako da,palim ga samo kad mi je potrebno...i nemam problem sa velikim racunom...wladan je u pravu... :D bravo care :D ahaha

Joca

17.09.2012. 16:38

Ljudi, nemojte da vas lazu. Nema te aplikacije koja moze u pozadini da skine toliki protok. Update mailova je smesan protok. Meni su u VIP-u poslali racun od 88000 za sedam dana interneta pod izgovorom da je to mozda neka aplikacija u pozadini pravila protok. Ta aplikacija bi morala u pozadini da gleda filmove da bi napravila taj protok. Sve su to njihove lazi. Posalju vam racun i... da ne kazem sta. Morate da platite inace vas iskljuce.

ruza

24.08.2013. 22:13

@Joca - izgleda su ovi VIP "najbolji"ja sam imala kredita 550mb i za sat vremena na skajpu uzeli su mi tih 550mb i poslali obavestenje da im dugujem jos 10770,00dinara.Kako je moguce tolike megabajte potrositi za razgovor na skajpu od sat vremena?Katastrofa A uz to su mi na upit u stanje poslali obavestenje da imam jos preko 200 mb kredita da bi mi nakon koji sat "pridodali desetak hiljada duga.

Bojan

17.09.2012. 16:55

Ja sam imao problem kada sam kupio Xperiu mini i potpisao ugovor sa MT:S..Naime, ja sam zeleo da moj stari broj, sa post paid promenim na kontrolu troskova, zbog cega nisam imao ni dinara bespaltnog kredita. Na kraju meseca mi je stigao racun da platim. Platio sam taj racun i zalio se RATEL-u.Nakon par meseci i vise kontakta s NOPS-om, pozvao me je gospodin iz Telekoma, koji mi je objasnio da nije moguce promeniti nista tu, ponovo sam poslao e-mail RATEL-u i NOPS-u i nakon nedelju dana ...

maja

17.09.2012. 19:00

ja sam vec najmanje 6 godina sam u Telenoru, neogranicen interner na mobilnom uz odgovarajuci postpejd paket , samo ga isklucim kad predjem granicu jer tada deru sa cenama i bez interneta, seckaju poruke i od jedne prave 10, kad tu lekciju naucis da cim predjes granicu u romingu izbacis karticu, sve je ok, zadovoljna sam