Mobilni: Internet ispraznio novčanike
16. 09. 2012. u 20:58
Korisnici mobilnih telefona svojim operaterima se najčešće žale na prevelike račune. Za osam meseci, Republička agencija za elektronske komunikacije primila 261 prigovor
PREVELIK iznos računa najčešći je razlog zašto se korisnici mobilnih telefona žale operaterima čije mreže koriste. Tome su mnogo doprineli sve “pametniji” telefoni, koji se sami “kače” na internet i prave dodatni trošak.Mobilni operateri, pak, ne žele javno da izlaze sa previše detalja oko vrste prigovora koji im pristižu, sve iz straha od konkurencije.
- Za prvih osam meseci ove godine Republička agencija za elektronske komunikacije primila je 261 prigovor na rad operatera mobilne telefonije - rečeno je “Novostima” u RATEL. - Do sada je u korist korisnika rešeno manje od 20 odsto prigovora, s tim što u okviru ovog ukupnog broja postoji veći broj prigovora koji su i dalje u radu.
Podaci stručnih službi RATEL kazuju da se najčešći prigovori odnose na visinu računa, i to uglavnom zbog ostvarenog GPRS i 3G saobraćaja prilikom pristupa internetu na takozvanim pametnim telefonima.
- Slede prigovori na prenos broja kod drugog operatera, i to u vezi sa trajanjem postupka i zbog govornih poruka, kao i na neispravnost telefona kupljenih u paketu - ističu u RATEL. - Vrlo mali broj se odnosi na druge nepravilnosti, poput nepokrivenosti mreže, neodgovarajućeg obaveštavanja o prekoračenju potrošnje i slično.
Mali procenat prigovora rešenih u korist korisnika direktna je posledica činjenice da se najveći broj njih odnosi na visinu računa. U tom slučaju Agencija nema način da izvrši proveru ostvarenog saobraćaja i sadržaja listinga, odnosno da izvrši korekcije računa.
- Godišnje “Telenor” dobije nekoliko hiljada pisanih reklamacija u vezi sa računima, uslugama, mrežom, uređajima ili zloupotrebom dokumentacije. U ovu grupu ne ulaze reklamacije zbog uznemiravanja korisnika - kažu u ovoj kompaniji.
U “Telenoru” navode da je RATEL od prošle godine počeo da proverava kvalitet rada operatera.
- Procenat broja prigovora koji se odnose na ispravnost računa mora biti manji od jedan odsto na 100 reklamacija vezanih za račun korisnika - pojašnjavaju sagovornici “Novosti”. - U “Telenoru” to je oko 0,4 odsto korisničke baze, i to za sve vrste reklamacija, a ne samo za ispravnost računa kako je RATEL propisao. Od ukupnog broja primljenih reklamacija svega jedna petina su osnovane.
Korisnici ovog operatera najviše se žale na iznos računa, potrošnju i kredit.
- U prvih šest meseci ove godine od preko osam miliona kontakata ostvarenih prema “Vip” korisničkom servisu samo dva odsto su bili prigovori - rečeno je “Novostima” u “Vip mobajlu”. - Većina prigovora bila je bez osnova, a u direktnom kontaktu sa korisnicima došli smo do obostrano zadovoljavajućih rešenja. Sa povećanjem broja “smart” telefona koje naši korisnici upotrebljavaju, kao i njihove navike da sve više vremena provode na internetu i društvenim mrežama, beležimo porast upita koji se odnose na GPRS saobraćaj.
“Novostima” je u “Telekomu Srbija” rečeno da konkretne podatke o vrsti i broju prigovora ne mogu da iznesu u javnost.
Milan
16.09.2012. 23:49
Mesecima sam placao pet sest hiljada dinara racun za mobilni iako sam u paketu imao 400 besplatnih minuta jer su deca bila par minuta na internetu. Placao sam i cutao. Primetivsi ogromne racune zbog interneta ponudili su mi telenor klik uslugu za neogranicen internet za par stotina dinara. Niko me nije obavestio da je taj internet nakon odredjenog vremena spor, a kada sam na moru u Bugarskoj bio samo par minuta na internetu ocepili su me sa 6500 dinara. Moze li neko stati lopovima na put.
@Milan - Pecaju ljude na telefone za 1 din. a sakriju u podesavanjima (npr. za e-mail) neprekidno kacenje na internet. Ko slucajno ode u inostranstvo, nadrljao je...
@Milan - nije žvaka za seljaka - bez namere da vređam :) svako dobro
@Milan - Poucena slicnim iskustvom, detetu i sebi sam nabavila model sa wi-fi opcijom. Iskreno preporucujem ovu varijantu.
@Milan - Niko te nije obavestio da je spor? Ja nemam ugovor kod Telenora, a znam da je nakon potrosenog paketa, internet neogranicen, ali po brzini od 64kbps. Pise i na sajtu. I sada su tebe "prevarili"? Lepo ti je rekao Vladan
Komentari (15)