Španci grade “Žeželja”

Đ. V.

10. 01. 2011. u 20:59

Ugovori o izgradnji novog mosta kod Novog Sada biće potpisani 19. januara. Nezvanično - posao dobija konzorcijum koji predvodi jedna španska firma

POTPISIVANJE ugovora o gradnji novog “Žeželjevog mosta” na Dunavu kod Novog Sada, čija će ukupna vrednost premašiti 60 miliona evra i koji bi trebalo da bude završen za 36 meseci, planirano je za 19. januar, saznaju “Novosti” iz nezvaničnih izvora u Delegaciji Evropske komisije u Beogradu.

Prema takođe nezvaničnim informacijama, najpovoljniju ponudu na tenderu za izvođača radova, raspisanom početkom avgusta prošle godine, dao je međunarodni konzorcijum koji predvodi jedna španska firma. Njeno ime bi trebalo da bude zvanično saopšteno narednih dana.

Polovinu novca za gradnju mosta će, iz pretpristupnih fondova, obezbediti EU, a polovinu AP Vojvodina i grad Novi Sad. Pored njihovih predstavnika, ugovore sa budućim izvođačem će, u Novom Sadu, potpisati i predstavnici “Železnica Srbije” koje zastupaju republičku Vladu kao glavnog investitora.

Novi “Žeželjev most” biće građen na mestu starog, srušenog 26. aprila 1999. godine, u NATO bombardovanju, a gradilište bi, kako se očekuje, trebalo da bude otvoreno mesec dana po potpisivanju ugovora. Prvi zadatak izvođača biće izrada generalnog projekta i to na osnovu idejnog koji je, svojevremeno, izradio “Italfer”, preduzeće za inženjering italijanskih železnica.

Od ostataka starog mosta biće, inače, korišćeni samo temelji centralnog rečnog stuba koji su, neoštećeni, izdržali bombardovanje.

ČELIČNI MOST

NOVI most dug 440, a širok 25 metara, sa dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze biće, praktično, vizuelna replika starog koji je, po projektu Branka Žeželja, izgrađen 1961. godine. Za razliku od njega, međutim, u samoj konstrukciji neće preovlađivati prenapregnuti beton, već čelik. U po dva luka sa svake strane mosta će, naime, biti ugrađeno oko 120.000 tona tog materijala.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Novi

10.01.2011. 22:41

A koliko ce da kosta kasnije redovno farbanje mosta? Ni ovaj postojeci sa malo celika tesko odrzavaju. Sta ce tek biti kada ga bude 120 000 tona? Sreca imaju pristupne puteve pa cemo proci bolje nego Beogradjani.

komsija

11.01.2011. 00:50

Prema pouzdanim informacijama, najnizu ponudu za most nije dao konzorcijum spanske i italijanske firme, vec hrvatska i jos neke firme. Zasto su izbaceni, to niko ne zna ili bolje receno nije politicki korektno da se zna.

Buha Radivoje

11.01.2011. 11:46

@komsija - komsija@ Sto je skuplje, to je bolje, ima odakle da se namire sve krvopije, ako je jeftino , nema ni za most , a tek za partiju???

NS

11.01.2011. 00:54

Pozitivno bih ocenio ovu vest kada bi 100% troskove gradnje pokrili VB, Nemacka, Francuska i Holandija a firma zaduzena za izgradnju bila nasa. Ovako, samo nastavak negativnih vesti u Srbiji - nista novo.

Nikola

11.01.2011. 08:57

Dobar biznis plan imaju španci: prvo sa svojim prijateljima ruše pa onda grade...

cika ika

12.01.2011. 11:18

Nije 120.000 t nego 12.000t. I najnizu ponudu za most nije dao konzorcijum spanske i italijanske firme, vec hrvatska i jos neke firme kao sto rece komsija.