Vlada opšta zombiranost

V. STRUGAR

05. 08. 2017. u 11:31

Slikarka Tijana Fišić o izložbi "Fragmenti postojanja" u galeriji Ulus. I u ovakvom svetu globalizma, poželjna je i traži se originalnost

Влада општа зомбираност

Tijana Fišić

IZLOŽBA slika Tijane Fišić, pod nazivom "Fragmenti postojanja - od nestajanja ka celovitosti", koja će u galeriji ULUS trajati do 8. avgusta, nastavak je ciklusa "Arhitektonika neba".

Poznata umetnica predstavila je beogradskoj publici 24 rada koja su nastala u poslednje dve godine. Inače, poznavaoci njenog slikarstva primećuju da od prve samostalne izložbe (1988) do danas, Tijana dosledno gradi svoju poetiku:

- To što kažu da ne podležem trendovskim iskušenjima, mač je s dve oštrice. Kod nas se čak (ili baš) u umetnosti podrazumeva prihvatanje onoga što stiže iz sveta. Naše, autentično, slabo poštujemo. A zapravo je to jedino što bi trebalo da radimo. I u ovakvom, svetu globalizma, poželjna je i traži se originalnost. Verujem da sam upravo zahvaljujući tome što se nisam obazirala na tokove i diktate uspela da opstanem. Jer, umetnost i kultura podrazumevaju posebnost.

Po rečima autorke, izložba u Galeriji ULUS je odgovor na prirodne odnose - od fizičkog i duhovnog nestajanja, preko jasno vidljivog gubitka istine, do težnje ka celovitosti.

- U našem sveukupnom obrazovanju mnogo nam fali ono što se zove "Čas anatomije". Nedostaje nam poznavanje prirodnih zakona i odnosa, razumevanja kako naše telo zapravo funkcioniše. Zato mi smeta mi opšta anesteziranost, zombiranost, slepilo. Možda je najbolja ilustracija vremena u kojem živimo ona Brojgelova slika kako slepac vodi slepca...

Srž njenih kompozicija čini stapanje mora i neba, dinamike života i transcendencije:

- Samo to nebo na kome se oblaci stvaraju i nestaju, fon je za sve moje slike. Ja na njemu, zapravo, i slikam pojave i procese, naizgled van našeg vremena. Tako, svaka slika, sklopom poruka i kompozicija - nudi odgovor na doba u kojem živimo.

Autoportret

STALNA POSTAVKA NARODNOG MUZEJA

POČETKOM milenijuma Tijana Fišić je postala najmlađi autor u istoriji Narodnog muzeja čiji je rad uvršten u stalnu postavku i, istovremeno, poslednji koji je zaveden u inventaru srpskog slikarstva 20. veka: reč je o njenom umetničkom delu "Predstava: Proleće u Srbiji 1999 - Ton smrti".


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije