VOZOM NA SPRAT DO NOVOG SADA: Polovinom marta biće poznato čije će kompozicije saobraćati brzom prugom 200 na sat

Z. R.

01. 03. 2021. u 09:04

ВОЗОМ НА СПРАТ ДО НОВОГ САДА: Половином марта биће познато чијe ће композиције саобраћати брзом пругом 200 на сат

Na šinama, najverovatnije, "Štadlerovi" vagoni

BRZOM prugom između Beograda i Novog Sada najverovatnije će saobraćati "Štadlerovi" vozovi na dva nivoa. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je u subotu i da će karta za ovo putovanje koštati oko osam evra, odnosno hiljadu dinara.

Tender za nabavku tri kompozicije je raspisan u februaru, a rok za njegovo okončanje je 15. mart. Prvi voz u Srbiju bi trebalo da stigne u oktobru. Već krajem godine prvi putnici bi mogli da se provozaju ovom trasom brzinom do 200 kilometara na sat. Procena je da bi putovanje između dva grada trebalo da traje oko 27 minuta.

Kako "Novosti" nezvanično saznaju, voz će biti poput onih koji već saobraćaju u Austriji, na liniji između Beča i Salcburga. Dugi su oko 150 metara i imaju oko 500 mesta za sedenje, a biće u bojama srpske zastave. Predsednik je izjavio da će Srbija imati najlepše vozove u Evropi.

- Popnete se na sprat i pogledate Dunav, pa to nema svet - poručio je Vučić.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je raspisalo javnu nabavku za tri elektromotorna voza. Rok isporuke za prvi je 31. oktobar, a za preostala dva do 31. decembra. U tenderskoj dokumentaciji su navedeni detalji koje vozovi koji će saobraćati prvom brzom prugom u Srbiji, moraju da ispune.

Traži se voz dužine 100 metara, koji će imati minimum 300 sedišta prvog i drugog razreda. Pod i bočni zidovi moraju biti sa grejnim elementima, prozori sa sigurnosnim staklima, a mora ispunjavati i uslove toplotne i zvučne izolacije, kao i spoljno i unutrašnje LED osvetljenje. "Štadlerovi" vozovi na dva nivoa imaju 12 kliznih vrata na električni pogon. U vozovima postoje i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitore za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu.

Pre nego što zaduže nova vozila mašinovođe iz "Srbija voza" će proći obuku za upravljanje novim kompozicijama, kao i za održavanje, a organizovaće je firma koja bude izabrana na tenderu. Od tri deonice na trasi brze pruge kroz Srbiju, ruska kompanija "RŽD i nternešnel" gradi onu u sredini, između Stare Pazove i Novog Sada, u dužini od 40,4 kilometra. Prvu deonicu, od Beograda do Stare Pazove gradi kineska kompanija CRSC, koja bi narednih meseci trebalo da počne sa radovima i na delu od Novog Sada ka Subotici. Ukupna dužina brze pruge kroz našu zemlju biće 182,3 kilometra.

Ranije se spekulisalo da ćemo vozove za brzu prugu kupiti iz Kine, a ministar saobraćaja Tomislav Momirović potpisao je sa ambasadorkom Čen Bo i Memorandum o nabavci voznih sredstava sa Kinom početkom januara.

VOZNI PARK

SRPSKIM prugama već saobraćaju "Štadlerovi" vozovi. Kada je, prvi put posle gotovo tri decenije iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, 2014. godine, počela obnova voznog parka, kupljeni su elektromotorni vozovi iz Švajcarske.

VIJADUKT I TUNEL

IZGRADNJA brze pruge između Beograda i Novog Sada košta oko 850 miliona dolara, a radove izvode kineske i ruske kompanije. Deo je projekta železničke saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Beograd i Budimpeštu. Ruska kompanija "RŽD internešnel" gradi najzahteviju deonicu od Stare Pazove do Novog Sada na kojoj je i vijadukt Čortanovci sa kojeg će biti najlepši pogled na Dunav, kao i tunel dug 2,2 kilometra

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Dejan

01.03.2021. 09:39

Dakle, u oba pravca 2000rsd?!? I ako ide cela porodica bolje da krene kolima, biće tri puta jeftinije!! Baš lepo što ćemo konačno imati voz koji ne možemo da koristimo!!!

Bonaparta

01.03.2021. 09:42

Vozovi u dva nivoa idealni su za prigradasku železnicu. Ovakvi vozovi u Evropi saobraćaju od 2000 god. Na žalost tek sada kod nas dolaze prve garniture. Još veća je žalost što smo uništili Gošu fabriku vagona. Danas bi saobraćati tom prugom naši vozovi.