"IKARBUS" JOŠ ČEKA NA KINEZE: Spora privatizacija zemunske fabrike autobusa

S. B.

27. 09. 2021. u 12:16

IZ "Ikarbusa" nikako ponovo da krenu novi autobusi. Kineska kompanija "Landžu Gvangdong nju enerdži automobile" (LGNEA) još pre dve i po godine je otplatom dugova zemunske firme ispunila uslova da postane njen većinski vlasnik.

ИКАРБУС ЈОШ ЧЕКА НА КИНЕЗЕ: Спора приватизација земунске фабрике аутобуса

Foto M. Labudović

U praksi se, međutim, to još nije desilo. Čeka se i konačno sprovođenje unapred pripremljenog plana reorganizacije. To bi moglo da se desi narednih meseci.

U međuvremenu, sudbina "Ikarbusa" tema je i društvenih mreža. Nedavno su deljene fotografije obaveštenja da novca nema ni za plate, ni za socijalni program. Prema rečima direktora Aleksandra Vićentića, u "Ikarbusu" radi još svega dvadesetak radnika, bez plate.

- Mi se zaista nadamo da će privatizacija biti završena - kaže Vićentić. - Sredinom prošle godine je unapred pripremljeni plan reorganizacije postao pravosnažan. Od tada, međutim, još traje implementacija što je vrlo komplikovana procedura. Usaglašava se sa čak 1.400 poverilaca. Njihova potraživanja se pretvaraju u akcije. To bi moglo da se završi narednih meseci i tada će kineska kompanija postati vlasnik 59 odsto firme.

Sa završetkom privatizacije će se znati i hoće li se ostvariti makar deo ranijih najava. A, između ostalog, sa Kinezima se najavljivao i početak proizvodnje električnih autobusa. Tokom vlasničke transformacije, međutim, "Ikarbus" je prestao da proizvodi i obične autobuse, kojima je nekada snabevao gradske prevoznike, pre svega beogradski GSP. Vozni park se sada "podmlađuje" najčešće kineskim vozilima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DAVOS 2024: Ciljevi održivog razvoja kao put ka boljem svetu za sve