JKP Beogradski metro i voz nedavno ugovorilo posao: Za plate 18 austrijskih stručnjaka 740.000 evra
29. 04. 2020. u 13:30
Eksperti su nam potrebni jer su greške nedopustive - kaže direktor Kantar
Prva faza prve linije koštaće oko 1,8 milijardi evra
Iako je krajem prošle godine bio raspisan tender za ovaj posao, on je obustavljen. Kako kaže direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar, zainteresovane firme nisu dostavile detaljnu dokumentaciju o stručnjacima, odnosno o poslovima na kojima su sve radili.
- Zbog nedovoljno dokaza za reference, obustavili smo postupak. Zatim smo, kako nam zakon omogućava, pokrenuli pregovarački postupak sa dva konzorcijuma i zvanično odabrali jedan. Niko od nas nije gradio metro i ne znamo kako da kontrolišemo sve naše izvođače. Zato će posao ovih eksperata biti da nas prate kroz ceo projekat i da kontrolišu rad "Ežisa", koji će raditi studije izvodljivosti i zaštite životne sredine. Podsećam, posao koji radi "Ežis" je donacija francuske vlade. Kontrolisaće i druge podizvođače koje budemo angažovali, poput "Geoputa", koji radi geološki elaborate - pojašnjava Kantar.
U timovima austrijskih kompanija su vrhunski stručnjaci iz oblasti građevine, geologije, elektroenergetike, iz oblasti signalizacije i sistema, eksperti za vozna sredstva, mašinske sisteme, bezbednosne sisteme. Ugovor je potpisan na dve godine, što znači da će ovaj novac pokriti angažovanje stručnjaka za 24 meseca. Ugovor predviđa i koliko svaki od njih mora da provede u Beogradu, koliko moraju da imaju radnih sati. Cena ove usluge posle trećeg kruga pregovora jeste 616,300 evra bez PDV, a sa PDV 739,560 evra.
- Prva faza prve linije koštaće nas oko 1,8 milijardi evra. Baš zato ne smemo da dopustimo da imamo greške i promašaje. A uz pomoć ovih ljudi, i naši zaposleni će se edukovati, kako bi posle samostalno mogli da rade određene poslove i kako u budućnosti ne bismo morali da angažujemo strance - navodi Kantar i kaže da bez obzira na vanredno stanje njegovi zaposleni bez prestanka rade na razvoju šinskih sistema u gradu.
FIRME IZ BEČA
POSAO su dobile četiri firme iz Beča, a to su: iC consulenten Ziviltechniker GesmbH, koja je nosilac posla, zatim FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH, PCD ZT GmbH i Architektengruppe. Linija 1, duga 21 kilometar, spajaće Železnik i Mirijevo, a linija 2 Železničku stanicu Zemun i Mirijevo i biće duga 19,2 kilometra.