JKP Beogradski metro i voz nedavno ugovorilo posao: Za plate 18 austrijskih stručnjaka 740.000 evra

S. B. MILOŠEVIĆ

29. 04. 2020. u 13:30

ЈКП Београдски метро и воз недавно уговорило посао: За плате 18 аустријских стручњака 740.000 евра

Prva faza prve linije koštaće oko 1,8 milijardi evra

Eksperti su nam potrebni jer su greške nedopustive - kaže direktor Kantar
JKP ""Beogradski metro i voz" dodelilo je konzorcijumu četiri austrijske firme posao tehničkih i savetodavnih usluga vredan 739.560 evra sa PDV.

Tim novcem biće plaćeno dvogodišnje angažovanje 18 eksperata iz raznih oblasti, koji će pratiti u radu zaposlene u ovom preduzeću kroz ceo projekat razvoja metroa, ali i kontrolisati rad francuskog "Ežisa", koji će raditi studije izvodljivosti i zaštite životne sredine.

Iako je krajem prošle godine bio raspisan tender za ovaj posao, on je obustavljen. Kako kaže direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar, zainteresovane firme nisu dostavile detaljnu dokumentaciju o stručnjacima, odnosno o poslovima na kojima su sve radili.

- Zbog nedovoljno dokaza za reference, obustavili smo postupak. Zatim smo, kako nam zakon omogućava, pokrenuli pregovarački postupak sa dva konzorcijuma i zvanično odabrali jedan. Niko od nas nije gradio metro i ne znamo kako da kontrolišemo sve naše izvođače. Zato će posao ovih eksperata biti da nas prate kroz ceo projekat i da kontrolišu rad "Ežisa", koji će raditi studije izvodljivosti i zaštite životne sredine. Podsećam, posao koji radi "Ežis" je donacija francuske vlade. Kontrolisaće i druge podizvođače koje budemo angažovali, poput "Geoputa", koji radi geološki elaborate - pojašnjava Kantar.

U timovima austrijskih kompanija su vrhunski stručnjaci iz oblasti građevine, geologije, elektroenergetike, iz oblasti signalizacije i sistema, eksperti za vozna sredstva, mašinske sisteme, bezbednosne sisteme. Ugovor je potpisan na dve godine, što znači da će ovaj novac pokriti angažovanje stručnjaka za 24 meseca. Ugovor predviđa i koliko svaki od njih mora da provede u Beogradu, koliko moraju da imaju radnih sati. Cena ove usluge posle trećeg kruga pregovora jeste 616,300 evra bez PDV, a sa PDV 739,560 evra.

- Prva faza prve linije koštaće nas oko 1,8 milijardi evra. Baš zato ne smemo da dopustimo da imamo greške i promašaje. A uz pomoć ovih ljudi, i naši zaposleni će se edukovati, kako bi posle samostalno mogli da rade određene poslove i kako u budućnosti ne bismo morali da angažujemo strance - navodi Kantar i kaže da bez obzira na vanredno stanje njegovi zaposleni bez prestanka rade na razvoju šinskih sistema u gradu.


FIRME IZ BEČA

POSAO su dobile četiri firme iz Beča, a to su: iC consulenten Ziviltechniker GesmbH, koja je nosilac posla, zatim FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH, PCD ZT GmbH i Architektengruppe. Linija 1, duga 21 kilometar, spajaće Železnik i Mirijevo, a linija 2 Železničku stanicu Zemun i Mirijevo i biće duga 19,2 kilometra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije