ŠIROM grada danas su radile 32 koridorske linije sa oznakom L na kojima su bila vozila GSP, kao i sedam prigradskih linija na kojima je vozila "Lasta". U njih su mogli da uđu samo medicinski radnici, pripadnici vojske, MUP-a, zaposleni u gradskoj upravi i javnim komunalnim preduzećima, kao i svi oni sugrađani koji imaju radnu obavezu. Prevoz je organizovan od 5.30 do 8.00 sati i od 17.30 do 20 sati.


Novouvedene linije funkcionišu tako da u njih može da uđe samo onaj ko ima radni nalog, a papire pregledaju komunalni policajac ili kontrolor "Busplusa" koji se nalaze u vozilu, na srednjim vratima, gde je ulaz u vozilo jedino moguć.


- Radni nalog sugrađanima daje poslodavac i u njemu mora tačno da bude navedeno gde zaposleni ide, šta radi i koja mu je radna obaveza. Taj "papir" mora da ima pečat firme. Svaka kompanija ili javno preduzeće ima propisano kako izgleda radni nalog. Bez toga, sugrađani ne mogu da uđu u vozila. Tražimo isto ono što traži i MUP tokom zabrane kretanja, kako građani ne bi koristili nove linije. S tim što, da bi neko mogao da se kreće tokom zabrane izlaska iz domova, mora da bude ukucan i u aplikaciju MUP da ima dozvolu izlaska - kaže Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada za "Novosti"


Uz radni nalog, sugrađani moraju da imaju uplaćenu mesečnu "Busplus" karticu za prevoz. Oni radnici koji su odmarali tokom vikenda, moraju da nađu način da stignu do firme u kojoj su zaposleni i da dobiju radni nalog, pošto drugog načina za ulazak u vozila nema. Ujedno, ustanove i privredni subjekti su za prijavljene zaposlene dužni da obezbede radne naloge posebno za svaki dan, odosno na dnevnom nivou, kao i da im uplate pretplatne karte za prevoz.


- Svi medicinski radnici u autobuse mogu da uđu pokazujući svoju lekarsku licencu, odnosno papir koji imaju sve medicinske sestre. Njima ne trebaju ni radni nalozi, a ne moraju da imaju mesečnu "Busplus" kartu. Ipak, oni medicinski radnici koji su licence zaboravili kod kuće ili u ustanovi u kojoj rade, moraće da nađu način da ih uzmu ili da im neko donese jer drugačije ne mogu da ulaze u vozila - pojašnjava Nikodijević.


Predsednik Skupštine grada kazao je i da su tokom dana stručne službe GSP i "Laste" bile na terenu kako bi utvrdile da li neke koridorske linije treba pojačati ili smanjiti, jer ima građana koji sada na posao idu privatnim automobilima. To će se raditi i sutra.


- Svako veče kada budemo korigovali vreme polazaka i broj linija, podaci će biti objavljeni na sajtovima GSP i Laste. Važno nam je da u vozilima nema mnogo ljudi kako bismo zaštitili i putnike i vozače - napominje Nikodijević.


- U slučaju snežnih padavina čistiće se prvo one ulice kojima prolaze koridorske linije.


"Lasta" je danas sa 69 autobusa prevozila sugrađane iz Obrenovca, Lazarevca, Mladenovca, Sopota, Surčina, Barajeva i Grocke, sa po pet linija, do Kliničkog centra Srbije, KBC Zvezdara, KBC Zemun, KBC Bežanijska kosa, KBC Dragiša Mišović. Autobusi su sa opština polazili u dva termina, ujutru od 5.05 sati do 6 I od 17.05 sati do 18:05, a povratak je iz ovih medicinskih centara organizovan u 8.00 ujutru i u 20.00 uveče ka svim prigradskim opštinama.


Ujedno, linija iz Barajeva prolazi i prevozi žitelje Guncata i Rušnja, a Grocke kroz Boleč, Vinču i Kaluđericu. Linija iz Lazarevca prevozi žitelje Stepojevca, Meljaka i Rušnja, a Mladenovca meštane iz Vlaškog Polja I Malog Požarevca.


Autobusi iz Obrenovca kupe putnike iz Bariča, Moštanice i Umke, a Sopota meštane I Đurinaca, Ralje, Vrčina i Jajinaca. I linije iz Surčina, moguda koriste sugrađani sa Ledina i naselja Kozara.



PRIJAVE ZA FIRME


SEKRETARIJAT za javni prevoz formirao je posebnu imejl-adresu za firme kojima je potrebna organizacija prevoza. To je: javniprevoz.covid@beograd.gov.rs. Na nju ustanove i subjekti mogu da dostave svoje zahteve sa potrebama zaposlenih za organizovanjem posebnih linija gradskog i prigradskog prevoza.