Pre oko jednog veka desna obala Save bila je potpuno drugačija, i današnjim Beograđanima bi bila neprepoznatljiva. Na mestu uz današnji Brankov most postojalo je kupalište. Tokom vrelih letnjih dana ono je bilo jedno od najznačajnijih mesta na kojem su žitelji glavnog grada mogli da se osveže.

Plažu na obali Save Beograđani su prozvali "Nica", jer se u neposrednoj blizini nalazila istoimena kafana. Na mestu sadašnjeg Brankovog mosta nalazio se Most viteškog kralja Aleksandra, kako je bilo puno ime tadašnje građevine. Istina, stanovnici prestonice su ga često zvali i "Aleksandrov", ali i "Zemunski" i "Lančani" most. Sa druge strane mosta ugnezdio se Beogradski sajam koji danas zovemo Starim sajmištem. U to vreme taj kompleks paviljona bio je ponos prestonog grada, a ne ruglo kakvo je danas.

Pročitajte još - Beogradske priče: Nekadašnje varoško leto, kupalište i lubenice

Najupečatljivije manifestacije na Sajmu odigravale se su se od samog otvaranja 1937. godine, pa tokom naredne dve sezone. Smenjivali su se Prolećni i letnji sajmovi, ali i veliki Salon automobila, Vazduhoplovna izložba... Za ovu, poslednju manifestaciju bilo je neobično važno što je zapamćena po jednom posebnom kuriozitetu. Naime, eksponati koji su doneti pred publiku, bili su toliko veliki da su organizatori morali da ruše ulaze u paviljone i da proširuju ulaze kako bi velike letelice mogle da stanu unutar njih.

Salon automobila je, opet, bio veoma posećen, jer je proces "motorizacije" u predratnoj Jugoslaviji bio u punom zamahu.

Šta više, na Jesenjem sajmu 1938. godine emitovan je i prvi eksperimentalni telefizijski program u tadašnjoj Jugoslaviji. Ostalo je zabeleženo kako se sve odigravalo na "Filipsovom" štandu kao vrhunska atrakcija onog doba.

Tako je današnja, novobeogradska strana ipak imala svoj predratni život. Tim pre što se u centralnom delu današnjeg najmodernijeg dela grada nalazio Stari aerodrom, pa su brojne letelice sletale i poletale odavde još od 1927. godine.