ODOŠE ŠINE U STARO GVOŽĐE: Počela demontaža starih pružnih pravaca u Vojvodini, koji nisu u funkciji
EKIPE JP "Infrastruktura železnice Srbije" počele su da uklanjaju prve kilometre starih, nefunkcionalnih pruga, kako bi lokalne samouprave taj prostor mogle funkcionalnije da iskoriste.
Teške mašine trenutno rade na dve lokacije u Vojvodini, a predviđeno je da u naredne dve godine ukupno bude demontirano 15 lokalnih pružnih pravaca, od kojih se čak 14 nalazi na teritoriji severne pokrajine.
Šine, drveni pragovi, skretnice, skretnički delovi i ostali kolosečki pribor ovih dana uklanjaju se sa 17 kilometara duge pruge između Sente i Kanjiže, koja nije u funkciji još od 1978. godine. Istovremeno, taj zahtevan posao obavlja se i na pruzi Petrovaradin-Beočin, dugoj 14,3 kilometara, kojom vozovi ne idu od 2007. Ukupno će biti demontirano 435 kilometara starih pružnih pravaca.
- Reč je o prugama, čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko ni saobraćajno opravdanje.
I prethodnih decenija je bilo pokušaja da se taj veliki posao uradi i tako reši problem starih pruga u Srbiji, ali se nisu uspešno završavali - kažu u "Infrastrukturi železnica Srbije".
Demontiran kolosečki materijal će kao sekundarnu sirovinu otkupiti novosadska kompanija ZGOP za 302 miliona dinara. Njihova ponuda je bila najpovoljnija na javnoj prodaji na kojoj je najpovoljniji ponuđač bila. Procenjuje se da tu ima oko 25.000 tona gvožđa.
- Na ovaj način ćemo osloboditi oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu u 26 gradova i opština. Lokalne samouprave će taj prostor moći da koriste za izgradnju novih puteva, biciklističkih i trim staza ili nekih drugih sadržaja, koji će doprineti bržem razvoju tih sredina - ističu u ovom preduzeću.
UGAŠENI PRAVCI
VOZOVI više nikada neće ići prugama od Zrenjanina do Vršca, od Vladimirovca do Kovina, od Bečeja do Vrbasa, Sente i Žablja, od Sombora do Apatina, Bačkog Brega i Riđice, od Kanjiže do Horgoša i Sente, od Kikinde do Banatskog Aranđelova, od Karavukova do Bača, od Sečnja do Jaše Tomića i od Petrovaradina do Beočina. Zasad jedina pruga iz centralne Srbije, koja će biti uklonjena, jeste Sopot Požarevački - Kostolac.
Preporučujemo
Sofić: Počela nova faza izrade Plana razvoja AP Vojvodine za period 2022–2030.
11. 03. 2022. u 09:23
"VI STE ODGOVORNI ZA SMRT RAISIJA" Stejt department o padu helikoptera: Nećemo da se izvinjavamo
IRANSKA vlada je odgovorna za odluku da upravlja helikopterom starim 45 godina u, kako je opisano, lošim vremenskim uslovima, a ne bilo koji drugi akter, rekao je portparol američkog Stejt departmenta Metju Miler tokom brifinga.
20. 05. 2024. u 20:38
KAKO UKRAJINSKA VOJSKA UBIJA CIVILE? Američki medij izneo zastrašujuća saznanja
UKRAJINSKA vojska zloupotrebljava alkohol i drogu i pod njihovim uticajem ubija civile, piše američki medij Dejli bist, prenosi RIA Novosti.
20. 05. 2024. u 19:17
KO JE CRVENI KOMANDANT? Jedini Srbin general Crvene armije - Lenjin mu bio zahvalan, stradao od Staljinove ruke (FOTO)
ISTORIJA Sovjetskog Saveza, svetske supersile 20. veka, upamtila je brojne heroje, borce, oficire koji su svojim junaštvom i rezultatima zadivili svet. U periodu kada se SSSR tek stvarao i uzdizao, značajan pomena bio je i doprinos jednog Srbina, Danila Srdića (1896-1937), prvog i jedinog Srbina koji je bio general Crvene armije. Ovo je njegova priča.
20. 05. 2024. u 11:53
Komentari (0)