TRUD I NAPOR DA SE ODNESU POGINULI I OLUPINA: Meštani Kozare o padu "pajpera", teren izuzetno težak

Novosti online

12. 12. 2020. u 10:27

POLICIJA zajedno sa institucijama Republike Srpske počela je uviđaj pada aviona u kojem je stradalo dvoje članova posade, u selu Subotići na Kozari.

ТРУД И НАПОР ДА СЕ ОДНЕСУ ПОГИНУЛИ И ОЛУПИНА: Мештани Козаре о паду пајпера, терен изузетно тежак

Foto MUP RS

Neizvesno je koliko će uviđaj trajati. Prema procenama nadležnih naverovatnije do sutra. Meštani sela Kozara rekli su jutros da je mesto pada aviona teško dostupno i da je potrebno mnogo truda i napora da se iznesu poginuli i olupina aviona.

Meštani Kozare, Turjaka, Grbavca i drugih kozarskih sela ispričali su da su avion videli više puta, kobnog popodneva i da je letio veoma nisko.

Podsećamo, majka dvoje dece I. P. (31), državljanka Rumunije, i njen saputnik Beograđanin I. I. (34) poginuli su u padu sportskog aviona pajper 28, čija je olupina pronađena juče poslepodne na području sela Aleksići, na Kozari, dan nakon što se srušio. Olupina aviona, čiji je nestanak prijavljen u četvrtak oko 14.10, pronađena je u petak oko 15 časova. Uočena su i dva tela, jedno u avionu, a drugo pored ostataka letelice.

Tridesetjednogodišnjakinja je bila pilot aviona, dok je tri godine stariji mladić bio operater na operaciji oralne vakcinacije lisica protiv besnila, koju su na širem području banjalučke i prijedorske regije izvodili radnici beogradske firme "STS avijacija".

Ništa u četvrtak, kako dodaju izvori, nije slutilo da će doći do tragedije.

- Državljanka Rumunije, koja je inače poreklom iz Moldavije, i Beograđanin išli su zajedno avionom. Imali su redovnu komunikaciju sa zemljom. Nisu se žalili ni na kakav tehnički problem. Međutim, odjednom se veza s njima izgubila. Šta je uzrok tragedije, ne znam. Nisu isključeni ni ljudski faktor ni loše vreme. Istražioci neće moći računati na crnu kutiju, pošto ih ovaj tip aviona nema. Avion je proizveden sedamdesetih godina prošlog veka, ali je redovno, u skladu sa zakonom, servisiran i pregledan. U trenutku poletanja bio je ispravan - tvrde izvori.

Brojni policajci, pripadnici spasilačkih službi, lovci, lugari i meštani češljali su i u četvrtak i u petak svaki pedalj zemlje. Podignuti su i dron i helikopter. U pitanju je izuzetno nepristupačan, blatnjav, strm, kamenit teren. Vozilom se po blatnjavom, šumskom putu, moglo prići tek donekle. Oko 15 časova avion su pronašli pripadnici Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ). Nažalost, članovima posade nije bilo spasa.

- Pilot i operater, koji je oko deset godina radio za ovu firmu, su pet ili šest dana bili u Banjaluci s ostalim članovima ekipe. U Banjaluku su došli iz Hrvatske, gde su isto radili akciju vakcinisanja životinja. Avion je poleteo iz Banjaluke, a nakon pet časova leta signal se izgubio iznad Kozare. Strašna je ovo tragedija. Operacija oralne vakcinacije lisica trebalo je da se završi za tri dana, a onda je trebalo da ekipe krenu u Beograd - kažu izvori.

(Blic)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)