POGLED ISKOSA - Dijalog dvojice slikara
U GALERIJI koja se profilisala kao značajna, sa programom između muzejskog i aktuelnog, svoje slike predstavljaju dvojica vojvođanskih umetnika.
"Ključ za rešenje svih problema"
Da je reč o zapaženoj izložbi, na dobar način svedoče predgovori u katalogu najboljih vojvođanskih likovnih kritičara - Save Stepanova i njegovog mlađeg naslednika, sve angažovanijeg mr Danila Vuksanovića. Izložene su slike velikog ekspresioniste Milana Konjovića (1898-1993), uz Zoru Petrović najvažnijeg međuratnog predstavnika tog tipa slikarstva u Srbiji, rodonačenika te vrste umetnosti koje u našem vremenu vrhunac ima u delima Milana Cileta Marinkovića i Srđana Miletića. Tu su i slike i slike-objekti, neka vrsta asamblaža koji ne izlaze preterano u treću dimenziju Dragana Stojkova (1951), istaknutog zastupnika obnove slikarstva oko 1970. godine, u drugoj generaciji nove figuracije ili novog realizma. Konjović je bio i ostao prototip slikara revolucionara, čija se pobuna događa unutar medija a ne u sferi politike, neka vrsta uzora, herojskog slikara, vojvođanskog Anteja, slikara ravnice i običnih ali markantnih ljudi. Njegova izložba "Ljudi" u Beogradu 1951. godine bila je jedna od ključnih u promeni sa socrealizma u visoki modernizam. Dragan Stojkov je drugačija pojava, staložen, smiren, kabinetski tip istraživača likovnih svetova. U osami ateljea za razliku od Konjovića, koji je voleo da slika u prirodi, Stojkov nalik naučniku, konstruiše i stvara svoje cikluse, ne izneveravajući, međutim, nikada prirodu, krećući se od belutka do inspiracije Lazom Kostićem i Ivom Andrićem, uvek ostajući na poetskoj strani slikarstva. Od prvobitnih hiperrealnih majstorija, za koje je bio zainteresovan niko drugi do Udo Kulterman, jedan od velikih istoričara umetnosti 20. veka, pisac prve sinteze o pokretu hiperrealizma, do sadašnjih slika naglašene predmetnosti, objektima neke nove svesnosti Stojkov je prošao mnoge serije sličnih slika, menjao se, ali uvek se uočavao njegov rukopis, bilo da je to svet kamenja, digitalnih detalja na slici, portreta ili književnih omaža.
Izložba u Kući legata nastala je kao dijalog dvojice slikara (česta forma u muzeologiji), kao omaž mlađeg koji je stasao uz starijeg, o kojem je snimio i film 1975. godine (može se videti na izložbi uz obilje dokumentacije o vremenu i kritici), ali ima i dublju dimenziju. Konjović je 1961. pokrenuo kapitalnu izložbu Likovna jesen u Somboru koja sada slavi jubilej šezdeset godina postojanja. Bila je i ostala stožer za sve najaktuelnije pojave ali isključivo u domenu likovnosti, slikarstva a ne vizuelnosti kao šireg i sada aktuelnog fenomena. Stojkov je tu ugašenu smotru obnovio 2008. godine, ostavši veran svojoj davnoj ideji obnove slike, savremene i angažovane, pa Likovna jesen i sada zahvaljujući trajnoj inicijativi dvojice Somboraca okuplja elitu naših slikara.
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)