ŽALE SE NA ZAPRŠKU I BURAD KUPUSA: Profesionalni upravnici zgrada moraju i da mire zavađene komšije i primaju neobične zahteve

M. STANOJKOVIĆ

19. 02. 2021. u 11:00

OD mirisa cveća do mirisa zaprške, raspon je sitničavih komšijskih kritika, koje svakodnevno zatrpavaju sanduče upravnika stambenih zgrada. Rukovodioci višespratnica po Srbiji nisu zaduženi da "mire" zavađene komšije, ali pozivajući se na Zakon o stanovanju, stanari od njih često traže i nešto što im nije u opisu posla.

ЖАЛЕ СЕ НА ЗАПРШКУ И БУРАД КУПУСА: Професионални управници зграда морају и да мире завађене комшије и примају необичне захтеве

Ilustracija / Foto Depositphotos

Njihova nadležnost se neretko završava na prosleđivanju osnovanih žalbi stanara inspekciji, ali često upravnik ume da glumi i medijatora između "zaraćenih" strana.

Iskustva upravnika širom zemlje mogu stati u neki zanimljiv priručnik o komšijskim problemima, ali mnogim upravnicima i stanarima, ove situacije, kad ih lično dožive, nisu zabavne.

Gotovo svaka višespratnica može da se "pohvali" pritužbama na sušilicu na hodniku sa nanizanim vešom. Kao i smećem ispred ulaznih vrata, koje čeka prvog narednog ko izlazi iz kuće. Bučni televizor i rasprave suseda na dnevnom nivou samo su neke od žalbi koje stižu do upravnika.

U jednoj prestoničkoj zgradi u Mirijevu nedavno je izbio mali "rat" zbog odluke stambene zajednice da se uklone bicikli koje su stanari držali po stepeništu. Zauzvrat, stanari čiji su dvotočkaši proterani sa stepeništa tražili su da se sklone i saksije sa cvećem.

PARE IZ FONDA ZA HOBLOVANjE PARKETA

OSIM žalbi jednih na račun drugih, upravnici često dobijaju i neobične zahteve. Da se stanarima okreči stan ili ishobluje parket.

- Pojedinci uopšte ne znaju za šta može da se troši novac stambene zajednice, pa mi traže da kućne popravke obavim iz kase zgrade - objašnjava Ružić. - Da im iz tog fonda zamenim prekidač, ali i da okrečim zidove. Skoro mi je jedan čovek rekao kako mu je parket izgreban i da je vreme da se ishobluje.

- Stanari se često žale na parkiranje motora i bicikala u ulazu zgrade. Parking je, takođe, problem broj jedan, pa kad nepozvani gosti zauzmu parking mesta za stanare, alarm je za zvanje inspekcije. Nehigijena zajedničkih prostorija, poput ostava, gde svako gomila svoje stvari. Burad pokvarenog kupusa posle zimske sezone na spisku je čestih primedaba - kažu iz Udruženja profesionalnih upravnika Beograda.

I upravnici po unutrašnjosti, gde komšije više znaju i češće su u kontaktu, nisu imuni na rešavanje komšijskih rasprava.

- Nedavno sam u jednoj zgradi morao da rešavam svađu između prvih komšinica, koje su se žalile jedna na drugu zbog usisavanja i uključivanja mašine. Nikako nisam uspevao da im objasnim da kad nije vreme kućnog mira, svako ima pravo da uključi kućne uređaje - kaže Boris Ružić, profesionalni upravnik iz Loznice. - Zovu me i kad im se neko ko nije stanar zgrade parkira na mestu na kom vozila ostavljaju stanari.

SIJALICE

IAKO upravnik samo sprovodi odluke stambene zajednice i posreduje između zgrade i nadležnih službi, često na zahtev stanara, rada i poslove hausmajstora. Pojedini menjaju sijalice u zgradi, kao i u stanovima i obave sitne poslove kako bi izašli u susret stanarima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Novi Samsung Neo QLED televizori pomeraju granice kućne zabave