Uz snažan rast prodaje, profitabilnost pod pritiskom visokih cena kafe i kakaa
ATLANTIC Grupa je u prvom tromesečju 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 259,9 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,8 odsto.
Pixabay
Uprkos odličnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod pritiskom rekordnih cena sirove kafe i kakaa i dalja ulaganja u zaposlene, pa je dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) manja za 8,7 odsto i iznosi 23,0 miliona evra, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal prošle godine niža 38,4 odsto i iznosi 6,1 milion evra.
- U prvom kvartalu 2025. godine ostvarili smo snažan rast prodaje u odnosu na isti period prošle godine, usled rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. I dalje se pritisak rekordnih cena sirovina, posebno kafe i kakaa, te rastućih ulaganja u zaposlene reflektuje na rezultat u pogledu profitabilnosti. Nastavljamo da pratimo razvoj situacije u izazovnom i dinamičnom makroekonomskom okruženju, ali ostajemo uvereni da ćemo nastaviti s uspešnim i održivim rastom, s fokusom na jačanje konkurentnosti, inovacije i modernizaciju - istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Kafa, Delikatesni namazi i Apotekarsko poslovanje prednjače u rastu
Najznačajniji rast prihoda od prodaje od 33,9 odsto ostvaren je u Strateškom poslovnom području (SPP) Kafa, a slede Delikatesni namazi s rastom od 19,5 odsto i Apotekarsko poslovanje s rastom od 8,0 odsto.
Kafa je s udelom u ukupnom prihodu od 24,4 odsto i najveća pojedinačna kategorija.
Među strateškim distribucijskim područjima (SDP) prednjače Srbija s rastom od 25,8 odsto i Severna Makedonija s rastom od 11,2 odsto, a značajan rast je ostvaren i na tržištima Bosne i Hercegovine i Nemačke.
U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,0 odsto, apotekarsko poslovanje 9,4 odsto, dok principalski brendovi učestvuju s 25,6 odsto prihoda od prodaje.
Inovativnost, održivost i odgovornost na delu
Atlantic Grupa je 2025. godinu započela lansiranjem dva nova brenda - linije herbalnih voda iz segmenta funkcionalnih proizvoda pod brendom DoNatural (u okviru strateškog poslovnog područja Donat) kao i niskokaloričnu gaziranu limunadu pod brendom Lemonish (u okviru strateškog poslovnog područja Pića).
Atlantic je u sklopu konferencije Dani energetike u Sloveniji osvojio prvu nagradu u kategoriji "Energetski efikasna kompanija".
Uspesi kompanije nastavljaju se i na području osnaživanja organizacije, koje predstavlja jednu od temeljnih strateških odrednica.
Ova predanost prepoznata je i u Bosni i Hercegovini, gde je Atlantic Grupa prema izboru portala MojPosao.ba uvrštena među tri najpoželjnija poslodavca.
Atlantic Grupa je i ove godine dobitnik sertifikata Equal Pay Champion (SELECTIO grupa), čime je potvrđena njena kontinuirana posvećenost obezbeđivanju jednakih plata za jednak rad, bez obzira na rod, kao i promovisanju zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama.
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)