DOBAR DAN, VEĆ ZNAMO ŠTA BISTE DA KUPITE! Budućnost maloprodaje - Trgovinski lanci za „Preduzetnik"

V.N.

01. 07. 2021. u 13:45

KLJUČNA reč i garancija uspeha u postkovid periodu biće ulaganje u ljude, modernizaciju poslovnih procesa i komunikacije sa dobavljačima- partnerima i kupcima.

ДОБАР ДАН, ВЕЋ ЗНАМО ШТА БИСТЕ ДА КУПИТЕ! Будућност малопродаје - Трговински ланци за „Прeдузетник

Foto Arhiva

Jedan od ključnih alata u tome jeste digitalizacija i primena veštačke inteligencije u ritejl sektoru.

Količina podataka u maloprodaji je ogromna, naročito u maloprodajnim objektima, gde se iz minuta u minut smenjuju potrošači. NJihovo ponašanje, tragovi koje ostavljaju na internetu (digital footprint) prepoznaju posebne platforme zasnovane na veštačkoj inteligenciji koje funkcionišu po principu „osluškivanja“ wi-fi signala sa uređaja koji se nalaze u maloprodajnim objektima.

U realnom vremenu podaci se obrađuju i koristi se tzv. prediktivna analitika, koja predviđa potrebe potrošača. Kompanije mogu da utvrde koliko dugo je kupac proveo vremena u objektu, gde se sve zadržavao i koliko često ga posećuje. Poređenjem sa realnom prodajom, kompanije tako mere komercijalni uticaj marketinških kampanja sa realnom prodajom u objektu.

Veliki međunarodni trgovinski lanci donose u Srbiju iskustva korisna za razvoj lokalne trgovine. Direktori najvećih trgovinskih lanaca u zemlji planiraju značajne investicije u modernizaciju poslovanja.

Tri teme će definisati ritejl industriju u narednom periodu: upotreba „big data“ podataka, kako živeti zdravije, i održivo poslovanje.

Foto Arhiva

Jan Vilem Dokhejd

Jan Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije "Delez Srbija" kaže da je želja za digitalizacijom prisutna u svakom uglu Srbije.

- Mi ćemo definitivno raditi na digitalizaciji i pronalaženju najboljeg, najlakšeg, i bržeg načina kupovine za potrošače u Srbiji - istakao je Dokhejr na panelu „Stvarano u Srbiji – liderstvo je važno“ na kojem su učestvovali vodeći ljudi ritejl industrije u zemlji.

Lojaliti programi moći će da predvide šta kupac želi iz meseca u mesec. Tehnologija i digitalni alati to omogućavaju, kaže Dokhejr. Sledi veliki razvoj u ovom sektoru. Ovog leta kompanija će testirati novu prodajnu platformu pod brendom „Maksi“.

Istraživanje Centra za digitalnu transformaciju PKS, pokazuje da više od 70 odsto anketiranih kompanija planira da investira u digitalne tehnologije kako bi unapredili odnose sa kupcima. Trgovina prehrambenim proizvodima jedan je od sektora koji je prošle godine uprkos krizi beležio rast prometa. Onlajn prodaja tome je značajno doprinela. Novi digitalni alati pogurali su trgovinu domaćim proizvodima. Potražnja konstantno raste i za Čuvarkućama.

Foto Arhiva

Nikola Cvijanović, Univereksport

- E-trgovina će se razvijati na našem tržištu. Ima mnogo izazova ali će se vremenom prevazilaziti“, kaže Nikola Cvijanović, izvšni direktor kompanije Univereksport.

Menjaju se navike potrošača ali neke ostaju iste. Potražnjanja za svežim i kvalitetnim proizvodima će uvek postojati. Onlajn naručivanje je trend koji će se nastaviti, radimo na novim digitalnim alatima, ali ljudski kontakt ostaje jako važan - kaže Andre Rinensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija.

Foto Arhiva

Andre Rinensland, METRO Cash & Carry Srbija

ZUMERI POSTAJU KLJUČNI KUPCI

Trgovinski lanci znaju i da će im usvajanje modela cirkularne ekonomije i odgovorno poslovanje pomoći da se povežu sa kupcima koji brinu o životnoj sredini i privuku nove potrošače.

Prema studiji McKinsey, 53 odsto pripadnika „generacije Z“, ili „zumeri“ kako ih često nazivaju, postaju ključna demografska kategorija. Radije naručuju eko-frendli, zdrave proizvode. Čak 66 odsto pripadnika ove ciljne grupe spremno je da plati više za kupovinu brendova koji održavaju brigu o okruženju.

SLEDI PERIOD VELIKIH INVESTICIJA U MALOPRODAJI

U sektoru trgovine u Srbiji očekuju se snažan period modernizacije i digitalizacije maloprodaje, značajne investicije i uvođenje inovacija u poslovanje, najavio je Marko Čadež, predsednik

Privredne komore Srbije, na panelu „Stvarano u Srbiji – liderstvo

je važno“

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)