ZBOG GAZIRANIH PIĆA MOZAK BRŽE STARI: Rezultati sprovedene studije kroz psihološke testove
ISTRAŽIVANjE objavljeno u časopisu Alzheimers & Dementia otkrilo je da je među više od 4.000 odraslih starijih od 30 godina, konzumacija slatkih gaziranih pića bila povezana sa značajnim znacima starenja mozga.
Foto Shutterstock
Međutim, nisu samo ljudi koji su konzumirali gazirane napitke u velikim količinama primetili izražene efekte.
Nakon pregleda rezultata psiholoških testova i magnetne rezonance sprovedenih na učesnicima studije, istraživači studije su utvrdili da su oni koji su pili čak samo jedan gazirani sok dnevno imali znatno izraženije pokazatelje starenja mozga od njihovih kolega koji su unosili manje šećera ili se potpuno uzdržavali.
Veća potrošnja slatkih napitaka bila je povezana sa manjim ukupnim volumenom mozga, lošijom epizodnom memorijom i manjim volumenom hipokampusa, što su svi poznati prethodnici Alchajmerove bolesti, objasnili su autori istraživanja.
Preporučujemo
OJAČAJTE MIŠIĆE POPRSJA: Evo šta treba da radite kako biste disali punim plućima
13. 12. 2021. u 14:19
NAJBOLjI LEK IZ PRIRODE: Ova namirnica čisti bronhije i umiruje kašalj
12. 12. 2021. u 14:15
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)