DRŽAVA IM DAJE KRILA: Jedinom nacionalnom avio-prevozniku "Montenegroerlajnsu" preko potrebna pomoć

Z. ZORIĆ

30. 09. 2020. u 06:35

CRNOGORSKOM nacionalnom avio-prevozniku "Montenegroerlajnsu" iz budžetske rezerve isplaćeno je 25 miliona evra krajem avgusta, uoči parlamentarnih izbora u Crnoj Gori.

ДРЖАВА ИМ ДАЈЕ КРИЛА: Једином националном авио-превознику Монтенегроерлајнсу преко потребна помоћ

Novosti

I to je obelodanjeno početkom septembra iz Ministarstva finansija, a iz Poreske uprave da je najveći poreski dužnik, koji je već godinama na tzv. crnoj listi, deo od deset miliona prosledio na ime tog dugovanja. Međutim, o slamki spasa koju država pruža MA mišljenja su oprečna, od toga da je ova kompanija veoma važna za Crnu Goru i da joj treba pružiti podršku, do toga da je "bure bez dna" i da joj nema pomoći.

Sa novcem koji je iz budžetske rezerve prosleđen MA i formalno je počela primena leks specijalisa Zakona o ulaganju i konsolidaciji državnog avio-prevoznika, iako još nije stiglo mišljenje Agencije o zaštiti konkurentnosti po pitanju zakonitosti državne pomoći. A taj zakon predvideo je da država u narednih šest godina uloži u spas kompanije 155 miliona evra. I taj akt, podsećamo, nije dobio podršku Evropske komisije, uz napomenu da je pravilno rešavanje slučaja MA važan test za funkcionisanje sistema kontrole državne pomoći, ali i za dalji napredak u pregovorima o poglavlju 8 - konkurencija, koje je Crna Gora poslednje otvorila.

Mišljenja o "ubrizgavanju injekcije" koja bi spasla jedinog domaćeg avio-prevoznika su podeljena od početka. Iz Vlade se više puta čulo isto, da je MA neophodan Crnoj Gori, ako želimo da budemo konkurentni na turističkom tržištu, da Crnu Goru učinimo dostupnom destinacijom za goste iz svih krajeva sveta. Iz opozicije, naročito SDP-a, bilo je najviše kritike na račun pomoći koju je država izdvajala za nacionalnu avio-kompaniju.

S druge strane analitičari tvrde da nema opstanka bez državne pomoći. To je ocenio i vazduhoplovni analitičar Alen Šćuri.

- "Montenegroerlajns" može preživeti samo sa velikom finansijskom podrškom države, što su učinile i druge države u svetu kako bi spasle domaće avio-

-kompanije. Takvi primeri su Hrvatska, koja je pomogla "Kroacija erlajnsu", Nemačka svojoj "Lufthansi", Poljska LOT, Srbija nacionalnom avio-prevozniku "Er Srbiji" i niz drugih kompanija koje su dobile pomoć države - istakao je hrvatski analitičar.

Iz Poreske uprave nedavno je saopšteno da imaju saznanja da će nacionalna avio-kompanija nastaviti i u narednom periodu da izmiruje zaostala poreska dugovanja.

JAVNI POZIV ZA OTPREMNINE

- NACIONALNI avio-prevoznik polovinom septembra je objavio javni poziv za zaposlene o sporazumnom prekidu radnog odnosa. I taj oglas otvoren je do 15. oktobra. Oni koji se jave na poziv imaće pravo na otpremninu od 50 odsto mesečne bruto zarade za svaku godinu staža. Zaposleni koji su ostvarili pravo na penziju mogu dobiti otpremninu do šest bruto zarada.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)