НЕ ПОСТОЈИ МОДЕЛ ЗА ОДРАСТАЊЕ: На предстојећем Фестивалу игре долазе кореограф Силвен Гру и Ballet du Nord са представом "Адолесцент"

Д. Матовић

06. 02. 2023. у 13:11

КОРЕОГРАФ Силвен Гру препознат је као аутор који доноси игру тамо где је нико не очекује. На предстојећи Београдски фестивал игре долази са ансамблом Ballet du Nord.

НЕ ПОСТОЈИ МОДЕЛ ЗА ОДРАСТАЊЕ: На предстојећем Фестивалу игре долазе кореограф Силвен Гру и Ballet du Nord са представом Адолесцент

Фото Frederic Iovino

Представа "Адолесцент" коју је осмислио са познатом сликарком српско-француског порекла Франсоаз Петровић биће изведена 22. марта у Мадленијануму и говори о компликованом периоду одрастања.

- Моја жеља је да кроз овај комад дочарам адолесценцију у свим њеним аспектима и у свој њеној сложености - каже Силвен Гру, директор Националног кореографског центра у Француској. - Покушао сам да прикажем невоље које су нас све снашле у протеклом периоду, али и да се ставим у кожу публике којој се обраћам. У представи се подједнако обраћам и тинејџерима и одраслима. Желео сам да тинејџер открије своје место у распону физичких трансформација и стања духа која нудим у представи, као и да одрасли, евоцирајући успомене, схвате како их је пубертет изградио као личности. Друштво се увек плашило адолесценције, јер је то доба храбрости и слободе.

Силвен Гру каже да се трудио да спозна шта је то у личности адолесцента што није карактеристично за децу, а ни за одрасле:

- Надам се да је представа успела да избаци на површину интимне тренутке адолесценције, али у вишеслојном тумачењу. Понекад су млади људи зрелији од њихових родитеља. Осећао сам да нисам више тинејџер када сам се суочио са смрћу драгих људи. Не постоји модел за одрастање и зато десет играча на сцени нуде своје погледе на живот. Адолесценција оличава способност супротстављања ауторитету, чак и кроз непослушност. Комад говори о односу друштва према адолосцентима, да ми, нажалост, не разумемо језик младих, и не умемо да тумачимо њихове поступке.

Фото Л. Серон

Силвен Гру

О сарадњи са Франсоаз Петровић, француском уметницом српског порекла, кореограф каже:

- Када сам одлучио да радим комад о адолесценцији, предлагали су ми да погледам слике и цртеже Франсоаз Петровић. Идеја о сарадњи са овом уметницом после тога ми се учинила нужном. Оно што сам осећао пред њеним делима било је проблематично, комплексно и различито. А, за мене је то адолесценција. Фокусирао сам се на утицај који су на мене оставиле неке од њених слика. Одредио сам теме којима ћу се бавити, а то су: чопор, игра, насиље, љубав, сексуална конструкција, идентитет. Познати француски музичар Молекул ми је дозволио да користим музику са његових последњих албума. Његова електронска музика у потпуности следи идеју адолесцентске слободе, по тону, текстури, атмосфери, бруталности и сензуалности. Цртежи Франсоаз, који су ме у стваралачком процесу све време пратили, део су декора на сцени.

Гру истиче да је кореографски језик универзалан, као и адолесцентско доба, те верује да ће публика у Београду разумети поруку представе. Он додаје да је веома поносан што ће моћи да представи своје дело на јубиларном, 20. Београдском фестивалу игре:

- Фестивали омогућавају кореографима да се ухвате укоштац са различитим естетикама и мишљењима. А, Београдски фестивал игре, који има међународни реноме, уметницима нуди могућност да слободно представе своју визију света. Селекција је сјајна, и у њој се огледа зрелост публике. Имати такав програм, подразумева озбиљан рад, како са ауторима, тако и са публиком.

БЕСКОНАЧНА ПОТРАГА ЗА ИГРОМ

СИЛВЕН Гру је на челу Националног кореографског центра у Француској, а о изазовима са којима се суочава каже:

- Чини ми се као да предводим бесконачну потрагу за оном врстом приступачне уметничке игре која не компромитује уметнички процес. Борба да стекнете поверење и наклоност публике данас је компликованија него икада. Ипак, позиција уметничког директора је фасцинантна.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ПОЛИЦИЈА БЛОКИРА ПРИЛАЗ: Стигао багер у двориште куће где је нестала мала Данка (ФОТО/ВИДЕО)