ФРАНЦУЗИ КРИВИ ЗА КАШЊЕЊЕ ЛЕТОВА: Директорат цивилног ваздухопловства у ванредној инспекцији на београдском аеродрому

Е.Божић Талијан

12. 01. 2024. у 17:55

ДИРЕКТОРАТ цивилног ваздухопловства Србије (ДЦВ) саопштио је данас да је спровео контролу и ванредан инспекцијиски надзор на београдском аеродрому "Никола Тесла", због тога што је претходних дана било учесталих одлагања и кашњења летова. Прелиминарном анализом утврђено је да оператер, француска компанија "Ванси", није предузела све мере које би обезбедиле редовно и ефикасно одвијање ваздушног саобраћаја, првенствено у погледу услуге одлеђивања и спречавања залеђивања авиона. Зато им је Директорат наложио спровођење хитних мера како би се отклониле неправилности и омогућило неометано одвијање саобраћаја.

ФРАНЦУЗИ КРИВИ ЗА КАШЊЕЊЕ ЛЕТОВА: Директорат цивилног ваздухопловства у ванредној инспекцији на београдском аеродрому

Фото: Д. Миловановић

Као што су "Новости" већ писале, претходних дана већина летова је каснила, а то је посебно било изражено у недељу и понедељак, када је полетање за одређене дестинације било одлагано чак пет сати. Ниске температуре и падавине успориле су одвијање саобраћаја. Када је такво време, авиони морају да се одледе пре полетања. Међутим, први пут се у зимским условима дешава да је доступна само једна платформа за одлеђивање и спречавање залеђивања авиона, од укупно три колико их има. Због реконструкције писте, од маја прошле године користи се друга полетно-слетна стаза, и доступна је само једна позиција за одлеђивање, а није обезбеђен приступ до остале две.

Платформа је посебно место уз писту, припремљено на одговарајући начин, на које авион пре полетања дође, а са камиона који ту стоје прскају га одређеним средствима којима се прво уклања лед, а потом против залеђивања. С обзиром на то да је сада у функцији само једна таква платформа, аеродром користи и ад хок решење, па камиони прилазе авионима који су на полетно-слетној стази да би обавили тај посао, што није адекватан начин и може додатно да успори саобраћај.

Познаваоци ове проблематике претпостављају да је Директорат од аеродрома захтевао стављање у функцију и преостале две платформе за одлеђивање. Процењује се и да је нереално да то буде урађено до краја ове зимске сезоне.

Данас је саобраћај у београдској ваздушној луци функционисао редовно, иако је аеродром имао исте капацитете за одлеђивање као и претходних дана. Како саговорник "Новости" објашњава, разлог за то је што није било падавина.

- Без обзира на то колики је минус, ако нема падавина, сам процес одлеђивања авиона и прскања средством против залеђивања траје много краће - наводи наш саговорник. - У понедељак је посебан проблем био влажан снег. То је исто као код аутомобила, ако топлом водом пробате да га одледите док је под снегом, то ће трајати дуже него када нема падавина. Ми смо ове зиме имали много среће, јер су временске прилике биле погодне. Али, када се ситуација са падавинама буде поновила, ако аеродром не стави у функцију све капацитети опет ће се поновити кашњења.

Директорат, као надлежно регулаторно и надзорно тело у области ваздушног саобраћаја у Србији, истиче да ће наставити са интензивним надзорним активностима и инсистирањем на хитној примени наложених мера.

СВЕ РАДИ У ПУНОМ КАПАЦИТЕТУ

ОД компаније Belgrade Airport, која управља ваздушном луком "Никола Тесла" и чланица је "Вансија", покушали смо да сазнамо шта подразумевају хитне мере које им је Директорат цивилног ваздухопловства наложио и до када могу да их спроведу, као и да ли мере обухватају стављање у функцију и преостале две платформе за одлеђивање. Одговоре на ова питања нисмо добили, а у саопштењу које су нам доставили истичу да услуга одлеђивања и спречавања од залеђивања авиона ради у пуном капацитету, у складу са планираним редом летења авио-компанија.

- У зимским условима разлози за кашњење летова могу бити вишеструки - наводе у саопштењу. - На пример, за одлеђивање авиона потребно је одређено време, а због кашњења летова у доласку у Београд, може се догодити да наредни летови из главног града буду одложени, што затим последично ствара дуже време чекања на одлеђивање, а самим тим може довести и до кашњења летова.

Такође, како додају, да ли ће авио-компаније слетати или полетати у условима смањене видљивости, осим категорије аеродрома, важно је неколико других чинилаца, попут типа и опреме самог авиона, процедура које прописују авио-компаније и пилота који доноси одлуку да ли ће у условима смањене видљивости слетети у Београд, преусмерити лет на најближи аеродром, односно да ли ће уопште и полетети ка Београду.

Путницима саветују да се о реду летења и статусу појединачних летова правовремено обавесте путем интернет-странице аеродрома, као и у изабраној авио-компанији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!