ПРЕМОР ВОЗИ У СМРТ: Током лета просечно по 100 несрећа због чега Агенција за безбедност саобраћаја покреће акцију

В. Црњански Спасојевић

03. 07. 2023. у 12:24

ТОКОМ јула и августа у Србији се догоди око 100 саобраћајних несрећа, у којима дневно просечно погину бар две особе, а 65 њих буде повређено. С обзиром на то да већ дужи низ година, баш у овим месецима страда највише особа, Агенција за безбедност саобраћаја од сутра покреће акцију "Вози одморан".

ПРЕМОР ВОЗИ У СМРТ: Током лета просечно по 100 несрећа због чега Агенција за безбедност саобраћаја покреће акцију

Фото: Г. Шљивић

Повећање броја несрећа и броја настрадалих везан је за, како се наводи, и већи обим саобраћаја, посебно транзитног, али и високе температуре, као и присуство умора код возача. Највише погинулих и повређених током лета, показују анализе Агенције за безбедност саобраћаја, има недељом:

- Чак трећина (33 одсто) смртно страдалих лети гине управо викендом, јер у тим данима углавном долази до смене туриста. Посебно су опасне деонице дуж Коридора 10, на Ибарској магистрали и магистралном путу који, преко Чачка и Ужица, води за Пријепоље и даље, према Црној Гори.

По старосним категоријама, највише страдају млади од 15 до 30 година, затим особе између 31 и 45 година, али и деца.

- Млади највише гину као путници у аутомобилима, али их је све више и на мотоциклима. Последњих неколико година деца више страдају као путници у аутомобилу, него као пешаци и бициклисти, због чега је важно коришћење дечјих седишта и сигурносних појасева - наводе у Агенцији.

Фото: Профимедиа

Повећан број погинулих и наших и странаца

Најчешћи узроци "саобраћајки" и даље су неприлагођена брзина, губитак контроле над возилом и вожња под дејством алкохола. Међитим, велики фатор ризика је, упозоравају стручњаци, и умор.

- Током периода од три године (2020-2022), у саобраћајним незгодама у којима је умор возача имао утицај, забележено је 46 смртно страдалих, 183 тешко повређених, 612 са лаким телесним повредама - упозоравају у Агенцији за безбедност саобраћаја.

Током летњих месеци повећава се и удео погинулих који немају пребивалиште у Србији. Чак сваки десети погинули је страни држављанин, а међу њима највише је из Чешке, Немачке, Словачке, Аустрије и Швајцарске.

Европски савез транспортних радника (ETF) спровео је недавно истраживање у ком је учествовало око 2.800 професионалних возача који саобраћају по Европи. Анкетом су прикупљени одговори из 26 земаља ЕУ, као и из Норвешке и Велике Британије. Резултати показују да око две трећине професионалних возача редовно осећа умор током вожње (66 одсто анкетираних возача аутобуса и 60 одсто возача камиона).

- Скоро трећина је признала да је заспала у вожњи бар једном у претходној години, међутим, они се плаше да пријаве такве инциденте због могућег губитка посла - наводи се у овом алармантном истраживању.

Возачи су такође пријавили да морају да раде у непријатним условима који доприносе умору - топлота, хладноћа, бука и механичке вибрације у возилу, али и лоша видљивост, лоши путеви и саобраћај велике густине.

Из Агенције за безбедност саобраћаја апелују, уз максималан опрез на путу, на правовремено планирање путовања, често одмарање, припрему и возача и возила и обавезу поштовања саобраћајних прописа.

- На свака два сата вожње, одморите се најмање 15 минута. У току вожње што чешће пијте воду. Клима-уређај користите тако да разлика између спољашње и температуре у возилу буде до седам степени. Избегавајте вожњу ноћу. Возачима путничких аутомобила саветујемо да посебну пажњу обрате на мопедисте, мотоциклисте и бициклисте приликом изласка из возила и отварања врата аутомобила.

ЖЕГА

ВОЗАЧИ аутобуса истичу да су њихова возила "обично опремљена великим прозорима због удобности путника, али да ово директно утиче на изложеност сунцу самих возача". Возачи камиона, у обимном истраживању у ЕУ, кажу да рад мотора додатно загрева кабину.

Пешацима и бициклистима саветујемо да приликом кретања, поготову у јутарњим и вечерњим сатима, носе светлију и уочљивију одећу, буду адекватно осветљени, опрезни и поштују саобраћајне прописе.

Мопедистима и мотоциклистима саветујемо да се адекватно припреме за путовања, користе заштитну опрему и не улазе у ризичне ситуације - каже за "Новости" в. д. директора Агенције Бранко Стаматовић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (1)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!