ЈЕЛОВНИК КОЈИ ПОПРАВЉА РАСПОЛОЖЕЊЕ: Овај план оброка помоћи ће вам да се изборите са тугом или мрзовољом

В. Н.

03. 01. 2022. у 17:50

АКО сте од оних којима празнична атмосфера буди тугу и немир, нутриционисти поручују да тањир напуните намирницама које позитивно утичу на расположење.

ЈЕЛОВНИК КОЈИ ПОПРАВЉА РАСПОЛОЖЕЊЕ: Овај план оброка помоћи ће вам да се изборите са тугом или мрзовољом

Фото Shutterstock

Јер, како тврде, храна има кључан утицај на емоције. Неке намирнице могу чак и да погоршају стање лоше воље.

Дакле, ако сте под утицајем лоших осећања, то ћете најлакше да превазиђете ако исхрану обогатите магнезијумом, омега-3 масним киселинама и витамином Ц. Ових хранљивих материја највише има у интегралној тестенини, лососу и кељу. Студије су потврдиле да ти састојци смањују осећај анксиозности и ублажавају симптоме стреса.

Када је ваше доминантно осећање љутња или бес, саветује се да пијете зелени чај. Он садржи епигалокатехин галат (ЕГЦГ), антиоксиданс који делује опуштајуће. Истраживања су потврдила да су испитаници који су добијали дневну дозу ЕГЦГ-а смиренији од оних који су били на плацебу, а снимци можданих таласа показали су опуштено, али опрезно стање.

За добро расположење веома је важан први јутарњи оброк. Бројне студије потврдиле су да доручак подиже расположење. Најбољи избор да започнете дан су житарице које подстичу пробаву, дају осећај ситости и енергију организму чиме терају негативне емоције и осећај туге.

Негативна осећања никако немојте да "храните" слаткишима и грицкалицама које тренутно подижу расположење зато што дугорочно воде већој депресији.

Ово је предлог јеловника који би могао да вам врати осмех на лице:

Понедељак

Доручак: две кашике овсених пахуљица, ситно исецкана банана и пет бадема прелијте са пола шоље јогурта

Ужина: поморанџа

Ручак: лосос на жару и салата од кеља

Вечера: пита са сиром и шоља зеленог чаја

Уторак

Доручак: два барена јаја, интегрални хлеб, млади сир

Ужина: банана

Ручак: интегрална тестенина са ситним комадима лососа и салата од кеља

Вечера: ражане пахуљице са киселим млеком и кашичицом млевеног лана

Среда

Доручак: овсене и ражане пахуљице са сувим воће и јогуртом

Ужина: две мандарине

Ручак: кувани кељ са телетином

Вечера: интегралне макароне са јајима и сиром и салата од свеже рендане цвекле

Четвртак

Доручак: 60 г интегралног хлеба и две кашике ајвара

Ужина: јабука

Ручак: интегралне тестенине са сосом од печурака

Вечера: пита са кромпиром и шоља зеленог чаја

Петак

Доручак: омлет са ајваром и празилуком, интегрални хлеб, шоља зеленог чаја

Ужина: киви

Ручак: филе лососа са кромпир салатом

Вечера: палента са младим сиром и препеченим сусамом

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

САМА САМ СЕ ПРИЈАВИЛА ПОЛИЦИЈИ Псовао ми мртву мајку! Дара тукла мушкарца од 2 метра - побеснела на Амиџића: Шта ти је смешно!