IZGRADNJA GONDOLE POSLE PAUZE: Vesić najavio nastavak projekta koji miruje dve godine

S. V.

21. 01. 2021. u 08:51

ИЗГРАДЊА ГОНДОЛЕ ПОСЛЕ ПАУЗЕ: Весић најавио наставак пројекта који мирује две године

Foto Promo

BEOGRADSKA gondola, koja bi trebalo da spoji Ušće i Kalemegdan, biće izgrađena i završena.

Ovo je juče najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, istakavši da ovaj projekat nema veze sa Beogradskom tvrđavom, te da će biti realizovan poput Trga republike, Trga Slavija, Savskog trga, Hrama Svetog Save...

U martu 2019. godine počeli su pripremni radovi na obe strane Save, kada je na Kalemegdanu i Ušću posečen veliki broj stabala, na mestima gde bi trebalo da budu izgrađene polazne, odnosno dolazne stanice buduće gondole. Mesec dana kasnije, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, izdalo je dozvolu za ovaj projekat. Tada je rečeno da će se radovi završiti iste godine, međutim, usledila su arheološka istraživanja i oštre kritike javnosti i stručnjaka koji su apelovali da se odustane od gradnje žičare.- Zid o kome pričaju oni koji su protiv ovog projekta nije srednjovekovni, već je izgrađen dvadesetih godina prošlog veka - rekao je Vesić.

- Priče da Beogradska tvrđava neće biti na listi UNESKO su netačne, pošto ona ni danas nije na toj listi. Beogradska gondola biće završena, nastavićemo sa restauracijom Tvrđave i potpuno je obnoviti.

Rekonstrukcija tvrđave

ZAMENIK gradonačelnika podsetio je da je do sada na prostoru Beogradske tvrđave obnovljeno Malo i Veliko stepenište, plato oko "Pobednika kao i sama skulptura, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, česma Mehmed-paše Sokolovića. Takođe, osvetljene su zidine, za građane je otvoren Rimski bunar i završena je cela rekonstrukcija Sahat kule i Sahat kapije.

Pokazaće se da oni koji napadaju projekat nisu bili u pravu.Kako je ranije najavljeno, trasa gondole između Ušća i Kalemegdana biće dugačka oko kilometar, imaće 25 kabina i prevoziće oko 3.000 putnika na sat.

Vrednost ovog projekta, kojim će posle izgradnje upravljati JP "Skijališta Srbije", procenjena je na oko 1,8 milijardi dinara, a sredstva su izdvojili Grad Beograd i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Tada se govorilo da bi cena karte bila oko 400 dinara.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)