RED VOŽNJE PO ŠPICU IZ 80-IH: Na autobuskim stanicama u Beogradu gužve oko 17.00 sati svakodnevna pojava
BEOGRAĐANI koji se svakodnevno voze autobusima GSP svedoci su da već posle 17 časova, umesto da na okretnicama pokupe putnike, vozila javnog prevoza odlaze u garažu.
Zbog isključivanja autobusa, gužve na stajalištima su u popodnevnim satima svakodnevna slika. Iako je većina firmi prešla na evropsko radno vreme, pa je "špic" oko 17 časova, satnica polazaka i broj angažovanih vozila gradskog prevoza je, kao pre više decenija, kada se radilo od šest do 14 časova.
Kako nam je rečeno u Sekretarijatu za javni prevoz, red vožnje za svaku liniju, u okviru koje su definisani i intervali polazaka, određuje se na osnovu transportnih zahteva putnika. Mreža linija javnog prevoza, broj i tip vozila, trasa i redovi vožnje definisani su na osnovu studije Saobraćajnog fakulteta.
- Maksimalni broj vozila u jutarnjim terminima je od 6.30 do 8.30 časova i popodnevnom vršnom periodu od 12.30 do 16.30 časova, kada postoje najveći zahtevi putnika - navode u sekretarijatu. - Popodnevni vršni period traje duže, zbog učenika i zaposlenih u osnovnim i srednjim školama, kao i zbog značajnog broja zaposlenih koji obavljaju svoj posao kroz smenski rad u privredi, zdravstvu i drugim delatnostima.
Nadležni ističu da se broj vozila na linijama povećavao u skladu sa opravdanim zahtevima uslovljenim razvojem novih naselja, povećanjem broja stanovnika i širenjem postojećih naselja, premeštanjima zona atrakcije u gradu, kao i novih značajnih centara okupljanja većeg broja ljudi, kao što su - Železnička stanica "Beograd-centar", tržni centri. Takođe, dodatni autobusi se uključuju u saobraćaj na osnovu zahteva koje opštine upućuju po molbama građana.
JUTRO NAJKRITIČNIJE
Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, najveća opterećenost na linijama beleži se u jutarnjem vršnom periodu zbog približno istog vremena otpočinjanja rada osnovnih i srednjih škola, zdravstvenih, državnih, gradskih, opštinskih preduzeća i ustanova, kao i drugih privrednih subjekata, trgovinskih veleprodajnih i maloprodajnih objekata.
Redovi vožnje se konstantno prilagođavaju u skladu sa transportnim potrebama putnika - kažu nadležni. - U Sekretarijatu za javni prevoz redovno se analiziraju podaci koji se prikupljaju sa uređaja za brojanje putnika instaliranih u vozilima koja obavljaju javni prevoz putnika. Takođe, zaposleni rade i ciljana snimanja popunjenosti vozila na terenu i, u skladu sa dobijenim rezultatima, obavljaju se korekcije redova vožnje, a sve u cilju unapređenja kvaliteta usluge javnog prevoza.
Međutim, slika na ulicama u popodnevnom špicu je sasvim drugačija. Dugo čekanje i velike gužve na okretnicima i stajalištima, prepuni autobusi, nervozni građani, pogotovo na najfrekventnijim linijama kao što su 16, 95, 23 i druge, opovrgavaju tvrdnje saobraćajnih stručnjaka. Jer, red vožnje se "ne kroji" iz kancelarija, nego na terenu.
"UČINIĆEMO SVE DA SE KAO ZEMLjA UZDIGNEMO POSLE OVOG UŽASA" Vučić položio cveće u školi "Vladislav Ribnikar" (FOTO)
PREDSEDNIK Republike Srbije Aleksandar Vučić položio je cveće u školi "Vladislav Ribnikar" na godišnjicu ubistva devet učenika i radnika obezbeđenja ove škole.
03. 05. 2024. u 07:26
ISPOVEST RODITELjA UBIJENE ANGELINE AĆIMOVIĆ: Godinu dana od masakra u Ribnikaru (VIDEO)
RODITELjI ubijene devojčice u Ribnikaru, Angeline Aćimović, govorili su za Novosti u podkastu "Mislim da je važno".
03. 05. 2024. u 16:05
POSLE OPTUŽBI DA KRIJE NACIONALNOST I VEROISPOVEST: "Ja sam Srpkinja, krstiću sina u Hramu!" Maja Berović o PRAVOM imenu i poreklu
"JA SAM Srpkinja i ponosim se time!"
01. 05. 2024. u 13:14
Komentari (1)