НИЈЕ СВЕ КАКО ИЗГЛЕДА: На сликама плажа, еври и коктели, а заправо...
01. 05. 2019. у 23:07
Зашто многи лажирају и улепшавају летовања на друштвеним мрежама. Фама у друштву да "морате" да имате незабораван одмор, хотел
Фото Depositphotos
ТУРИСТИ не говоре истину о свом одмору и спремни су да лажирају профиле на друштвеним мрежама како би им други завидели. Ово су резултати обимног истраживања америчке агенције "Џет кост", која је испитивала 4.000 туриста у жељи да открије навике путника. Наиме, око половина туриста се после летовања хвали да је одмор био савршен и када није, а не говоре истину ни о смештају, ни о местима које су посетили, плажама на којима су се купали, а нису искрени ни када говоре о временској прогнози! Амерички психолози кажу да већина то ради у жељи да се докаже у друштву.
- Свако жели да прикаже одмор лепшим него што јесте, јер путовања и јесу илузија, улепшани део живота, која се најчешће дешава једном годишње - каже Душан Атанасов из агенције "Биг блу". - Мислим да се у друштву ствара фама да "ако ниси објавио добре слике на друштвеним мрежама, ниси ни био на путовању". Због тога многи морају да улепшавају свој одмор и од њега праве причу, драму.
Конкретно истраживање је показало да туристи, пре свега, не говоре истину о одредишту на којем су били. У ствари, прикривају истину, кажу да су били у Венецији, а тамо су отишли само на излет, док су заиста боравили у Лидо ди Језолу. Овакву искривљену слику дају и о смештају, па често кажу да су спавали у хотелу са пет звездица (а заправо у трошном апартману 700 метара од обале), а доказ приложе на друштвеним мрежама. Конкретно, оду у лоби скупог хотела или испред хотелског базена, сликају се и "закаче" локацију на њиховим фотографијама, па сви остали претпоставе да су летовали управо тамо. Свака седма особа је урадила тако нешто, а као оправдање наводе да су хтели да импресионирају пријатеље. Четвртина туриста каже да је била у музеју, ишла на излет, посетила позориште, а само су се сликали испред.
Прочитајте још - Како је селфи променио туризам
- Често се дешава да ми туристи кажу ми смо све видели, а када их питам, да ли су били на конкретном месту, кажу "баш тамо нисмо" - објашњава Атанасов. - У даљем разговору се испостави да нигде нису били, осим на плажи.
Занимљиво је да 70 одсто туриста тврди да су на одмору пили више него што јесу, а то раде са жељом да би показали да су се супер провели и потрошили "брдо" пара. Половина туриста тврди да су се провели боље него што јесу и искрени су да никада ником не би открили да им је одмор био промашај.
Трећина испитаника је лажирала чак и временске прилике, па су слике без сунца провлачили кроз филтере како би изгледале лепше. Још више су преувеличавали лоше временске услове, желећи да изазову сажаљење.

- ЈУТА је радила истраживање и испоставило се да су наши туристи исти као и свуда у свету - каже Александар Сеничић, директор ЈУТА. - Анализа је показала да се српски туристи жале на хотел када иду преко агенције, а када га плате путем интернет резервационих система неће да напишу ни лошу рецензију. Истражиавњем смо дошли до закључка да крију када се лоше проведу и објављују прелепе слике, јер не желе да пријатељи мисле да су неспособни да сами организују одмор. Други разлог зашто лажирају одмор је незнање језика и немају коме да се жале, па када дођу кући истину испричају само најближима, а осталима кажу да је било супер!
Прочитајте још - Туристи као пошаст, за добар "селфи" су спремни на све!